۰
چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۰

همکاری آلمانها با شهرداری تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از همکاری مشترک میان آلمان و شهرداری تهران در حوزه مدیریت بحران خبر داد.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از همکاری مشترک میان آلمان و شهرداری تهران در حوزه مدیریت بحران خبر داد.
دکتر احمد صادقی در حاشیه بازدید هیاتی آلمانی که از مراکز دانشگاهی و اجرایی این کشور به تهران آمده و در مرکز مدیریت بحران شهر تهران حاضر شده بودند در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در کنار خطری مانند زلزله که همواره تهران و به عبارتی بهتر اکثر شهرهای کشورمان را تهدید می کند در سالهای اخیر تغییرات اقلیمی نیز سبب بروز پدیده خشکسالی و فرونشست زمین شده است.
صادقی با بیان اینکه از پیامدهای تغییرات اقلیمی نباید غافل شویم گفت: در کنار آن به این موضوع باید توجه داشته باشیم که تهران به لحاظ مخاطرات زلزله ششمین شهر پر مخاطره جهان است و از این رو باید برای تحقق ۹۰ درصدی کاهش خطرپذیری در این شهر اقدامات لازم انجام شود.
وی با بیان اینکه دو کشور ایران و آلمان در بخشهای زیادی می‌توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند گفت: در طرحهای تحقیقاتی که برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است، محققان دو کشور میتوانند کمک زیادی به یکدیگر بکنند. همچنین اجرای طرح های تاب آوری با هدف کاهش مخاطرات و احیای سریع پس از بحران نیز از جمله مواردی است که دو طرف میتواند در همکاری با یکدیگر به سرانجام برسانند.
وی در عین حال اجرای طرحهای تاب آوری و کاهش مخاطرات را نیازمند هماهنگی و همکاری میان تمامی بخشهای مدیریت شهری و مدیریت بحران دانست و افزود: امیدوارم اقدامات انجام شده با سرعت بیشتری به هدف رسیده و برنامه‌های در دست مطالعات نیز سریعتر نهایی شده و اجرایی شود.
وی در پاسخ به سوالی درباره نحوه همکاری میان ایران و آلمان درحوزه مدیریت بحران گفت: این هیات در زمینه اجرای سه طرح تحقیقاتی و پژوهشی با ما همکاری خواهد داشت و بناست تا طرح جامع مدیریت  مخاطرات و جلب مشارکت داوطلبان در حوادث و سوانح را با همکاری مان تهیه و تدوین کند.
این هیات آلمانی علاوه بر بازدید از مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از دیگر بخشهای امدادی تهران همچون اورژانس، آتش نشانی و غیره بازدید خواهد کرد.
کد مطلب: 91081
برچسب ها: شهرداری تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *