۰
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۶

طوفان الاقصی نتیجه قساوت اسرائیل

سیف‌الرضا شهابی
طوفان الاقصی نتیجه قساوت اسرائیل
هر‌ دولت یا حکومتی امکان دارد در مقاطعی خلاف‌هایی مرتکب شود‌ ولی در یک زمان با یک اتفاق غیر مترقبه به خودش می‌آید‌، متوجه اشتباه می‌شود و تصمیم می‌گیرد از راه اشتباه بر گردد و دیگر تکرار نکند‌.
اگر متنبه نشود و خلافش را تکرار کند در درجه نخست به خودش خیانت کرده و در مرحله بعدی در حق جامعه جنایت مرتکب شده‌.
رژیم صهیونیستی‌ به زور قدرت نظامی و حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی ۷۵‌ سال بیشترین خلاف‌ را در حق مردم فلسطین انجام داد و از هر جنایتی در توانش بود کوتاهی نکرد.
اکنون‌ بعد از حادثه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ انتظار می‌رفت‌‌ ‌اسرائیل به خودش بیاید و در عملکرد گذشته‌اش بازنگری کند‌ تصمیم بگیرد‌ جنایاتی که چند دهه اخیر اعمال کرده را تکرار نکند و حق فلسطینیان را به آن‌ها بدهد‌.
متاسفانه به خاطر خبث طینتی که در صهیونیسم‌ها نهادینه شده علاوه بر این که از حادثه ۱۵ مهر‌ متنبه نشدند به همان راه جنایتکارانه‌اشان ادامه دادند؛‌ همان کارهایی را می‌کنند که همیشه انجام می‌دادند و با شدت و قساوت هر چه بیشتر‌ به کشتار مردم عادی و بی‌گناه فلسطینی می‌پردازند چند روز است آب و برق و غذا و دارو را به روی فلسطینیان قطع کردند تا جائیکه صدای دبیرکل سازمان ملل متحد و صاحبان وجدان‌های بیدار در سراسر جهان بلند شد و مردم در شهرهای مختلف دنیا با تظاهرات‌ تنفر خود را از عملکرد ‌اسرائیل اعلام می‌کنند و آن را برخلاف معیارهای انسانی و حقوق بشری‌ می‌دانند‌.
اگر رژیم صهیونیستی به یک روز بمباران غزه جهت تنبیه حماس بسنده می‌کرد‌ بعد با وساطت دولتمردانی که با هر دو طرف ‌اسرائیلی و فلسطینی در ارتباطند نظیر اردوغان ‌رئیس جمهور ترکیه یا السیسی ‌رئیس‌جمهور مصر آتش بس و ترک مخاصمه اعلام می‌کرد در پی آن، از فلسطینیان‌ به مذاکره برای‌ تبادل اسرا و رفع محاصره‌ای که چند سال است‌ تحمیل کرده‌ دعوت می‌کرد به نفع خودش بود.
دولتمردان قسی القلب ‌اسرائیلی اگر اندکی روحیه خشونت‌طلبی را کنار می‌گذاشتند جهان شاهد وقوع جنایاتی از آنچه که اکنون در غزه در حال رخ دادن است نبود‌.
سیاستمداران و نظامیان ‌اسرائیل و حامیان جنگ طلب آمریکایی و غربی آنها باید بدانند خشونت آنها طی چند دهه اخیر‌ سبب شد تا ۱۵ مهر بوجود بیاید مطمئنا خشونت امروز آنها دیر یا زود ۱۵ مهرهای دیگر خلق خواهد کرد از زنجیره خشونت هیچ دستاوردی که به نفع صلح جهانی و امنیت بین‌المللی باشد حاصل نخواهد شد.
در ابتدای تشکیل رژیم صهیونیستی سازمان آزادیبخش فلسطین‌ «سافpLO‌» وجود نداشت. از عملکرد‌ ‌اسرائیل‌، ساف تشکیل شد. رهبران ساف به قرارداد اسلو بسنده کردند؛ ‌اسرائیل اجرا نکرد و به بهانه‌های واهی طفره رفت که منجر به تشکیل‌ گروه‌هایی نظیر‌ حماس و جهاد اسلامی و حزب‌الله‌ شد‌. بالفرض امروز ‌اسرائیلی‌ها‌ با خشونت موفق شوند گروه‌های بالا را تضعیف کنند یا به ادعای خودشان نابود کنند؟! یقینا در آینده گروه‌های تندتر جایگزین خواهند شد.
کد مطلب: 204785
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *