۰
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۷

نمی‌شودها و می‌شود‌های دکتر روحانی

کرم محمدی
هر شخصیت سیاسی و مدیر اجرایی بلحاظ آفرینش خداوندگار استعدادها و نبوع فردی دارای خصایص و ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد است. اصولا افکار عمومی براساس روش‌ها؛ منش و عملکرد آنها؛ در موردشان قضاوت می‌نمایند.
نمی‌شودها و می‌شود‌های دکتر روحانی
هر شخصیت سیاسی و مدیر اجرایی بلحاظ آفرینش خداوندگار استعدادها و نبوع فردی دارای خصایص و ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد است. اصولا افکار عمومی براساس روش‌ها؛ منش و عملکرد آنها؛ در موردشان قضاوت می‌نمایند.
بدیهی است دکتر حسن روحانی که یکی از چهره‌های درخشان سال‌‌های مبارزه در راه تکوین؛ استقرار و تداوم حیات جمهوری اسلامی ایران و از شاگردان و رهروان خستگی ناپذیر حضرت امام خمینی(ره) و یاران مقام معظم رهبری است از این قاعده مستثنی نیست. اینک به طور خلاصه بخشی از عملکرد؛ اقدامات و تفکرات یا همان «نمی‌شود»ها و «می‌شود» های بارز شخصیتی و مدیریتی ایشان ذکر می‌گردد.
الف: نمی‌‌شودهای روحانی‌
1- روحانی خواهان فعالیت همه تشکل‌های سیاسی ملتزم به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است و می‌گوید با «تک صدایی» نمی‌شود جامعه را به سرمنزل مقصود رسانید.
2- روحانی حامی فعالیت سیاسی دانشجویان به عنوان قشر پیشرو جامعه است و انتقاد و حتی اعتراض مسالمت‌آمیز را حق آنان دانسته و می‌گوید با حمله «گاز انبری» نمی‌شود با دانشگاه و دانشجوی این سرزمین که مدیران آینده کشور هستند؛ مواجه شد.
3- روحانی می‌گوید شهروندان مملکت و به ویژه پایتخت‌نشینان باید از فضای سبز؛ مبلمان، عمران و خدمات شهری بهتر از وضع موجود برخوردار باشند و تحقق این مهم نیازمند مدیران دلسوز و توانمند است و با «سیاسی کاری» نمی‌شود امورات شهرداری پایتخت را پیش برد.
4- روحانی اعتقاد دارد که باید کار کارشناسی و قانونمداری مبنای تمامی امورات باشد و با شعار و «وعده‌های سر خرمن» نمی‌شود قوه مجریه را اداره نمود.
5- دکتر حسن روحانی بر این باور است که جمهوری اسلامی نظام ارزش‌هاست و با «دروغ‌پردازی» در عرصه رقابت‌ها و این که «وسیله هدف را توجیه می‌کند» نمی‌شود مدعی ارزش باوری و ارزشمداری شد.
6- روحانی می‌گوید برای کسب رای باید تلاش نمود اما نباید از فقر و محرومیت اقشار آسیب‌پذیر سوءاستفاده کرد و با وعده «دادن صدقه»؛ نمی‌شود سر مردم را کلاه گذاشت.
7- روحانی خواهان شفافیت در همه زمینه‌ها و به ویژه میزان درآمدها و نحوه هزینه کردها در همه دستگاه‌هاست و از تحقیق و تفحص در وزارتخانه‌های دولت هراسی نداشته و معتقد است نمی‌شود سایر دستگاه‌های غیردولتی و منجمله شهرداری تهران از این مهم مستثنی باشند.
ب: می‌شودها و «شدن‌های» حسن روحانی
1- روحانی ثابت کرد که می‌شود تورم بیش از 40 درصدی را به تک رقمی مبدل نمود و این کار را با عقلانیت و تدبیر انجام داد.
2- دکتر روحانی نشان داد که می‌شود 13 پله سقوط اقتصادی را سامان داد و از 8/6 منفی به 7 درصد مثبت رسانید؛ و این را انجام داد.
3- رئیس دولت تدبیر و امید ثابت کرد که می‌توان هزینه‌های سرسام‌آور و کمرشکن بهداشت و درمان را در قالب طرح تحول نظام سلامت به ترتیب به 3 و 6 درصد کاهش داد و می‌شود 11 میلیون ایرانی محروم را تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار داد و این کارها را انجام داد.
4- شیخ دیپلمات با افتخار نشان داد که می‌شود «ناشدنی‌های» طول تاریخ سازمان ملل متحد در شصت سال گذشته را در عمل شدنی کرد و بر این اساس «شش قطعنامه صادره» علیه ایران را به دست صادرکنندگانش؛ لغو نمود.
5- رئیس دولت یازدهم نشان داد که می‌شود تحریم 38 ساله ناوگان هوایی کشور را با درایت لغو کرد و با عزت هواپیماهای نو را یکی پس از دیگری و به صورت اقساطی وارد ناوگان هوایی کشور نمود و از قضا منتقدانش اولین کسانی باشند که با آنها سفر نمایند و این امر را محقق نمود.
6- دکتر حسن روحانی به اثبات رسانید که می‌تواند نه تنها سایه جنگ را از سر کشور دور کند؛ بلکه پروژه ایران هراسی را ناکام گذاشته و با شکست مواجه و اجماع جهانی علیه ایران را فرو پاشد.
7- دکتر حسن روحانی از این که دارایی‌های ملت ایران که از جمله حقوق مسلم آنهاست در بانک‌های جهانی بلوکه شده است ناراحت و نگران بوده و می‌باشد. لذا با در پیش گرفتن سیاست تعامل با جامعه جهانی؛ تاکنون میلیاردها دلار و یورو از پول‌ها را به کشور بازگردانده است و نشان داد که می‌شود حقوق مسلم ملت ایران را یکی پس از دیگری به آنها برگرداند و برگردانید.
8- رئیس دولت یازدهم با برگزیدن تیم مجرب، متدین، شجاع، امین و انقلابی به ریاست دکتر محمدجواد ظریف چنان خوش درخشید که دولت‌هایی که آمده بودند تا حق استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای را از ملت ایران دریغ نمایند؛ مجبور کرد تا پای اسنادی را امضا کنند که متن آنها استفاده از این حق را به کشور عزیز ما می‌دهد.
9- دکتر روحانی نشان داد که خادم صادق ملت ایران است و محرومین و پا برهنگان را ولی نعمت خود دانسته و رسیدگی به مشکلات و مسائل آنها را از اولویت‌های اصلی دولت خود قرار داده است و در همین راستا یارانه سه دهک پایین جامعه را بدون سروصدا و به دور از غوغاهای تبلیغاتی سه برابر نمود.
کد مطلب: 69153
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *