۰
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۹

آیا خرید ویلا در شمال نوعی سرمایه گذاری به حساب می آید؟

اگر خواسته باشیم به این سوال پاسخ دهیم که خرید ویلا در شمال نوعی سرمایه گذاری هست یا نه، باید ابتدا نوع خرید و همچنین دید شما در رابطه با سرمایه گذاری را بررسی کنیم. به طور کلی اگر شما با چشمان باز و با بررسی منطقه ای که قصد خرید ویلا دارید و همچنین بررسی زیر ساخت های منطقه مثل جاده، آب، برق، گاز، تلفن، اینترنت، مراکز خرید، مراکز درمانی و همچنین نزدیکی ویلا به مراکز درمانی، میزان گردشگران و توریست های آن منطقه و.... می توانید خرید خوبی انجام دهید؛ سالانه قیمت ویلای شما افزایش پیدا می کند و می توان نتیجه گرفت که سرمایه گذاری خوبی انجام داده اید.
آیا خرید ویلا در شمال نوعی سرمایه گذاری به حساب می آید؟
امروزه بسیاری از افراد به فکر این هستند که در شمال ویلا بخرند تا علاوه بر این که مکانی در شمال داشته باشند که اوقات فراغت خود را بگذرانند، یک سرمایه گذاری خوب هم انجام داده باشند. در نتیجه این افراد یک سود دو طرفه به دست می آورند که می توانند به راحتی به سفر در شمال بپردازند و هزینه های سفر آنها کمتر شود و از طرف دیگر با افزایش قیمت ویلای آنها ، یک سرمایه گذاری مناسب انجام داده اند.
در این مطلب می خواهیم در رابطه با موارد بسیار مهم در خرید ویلا از قبیل امکانات، موقعیت جغرافیایی و ..... بپردازیم تا بتوانید انتخاب درست انجام دهید.
نکات مهم برای سرمایه گذاری روی ویلا در شمال
شما در زمان سرمایه گذاری باید دیدی باز داشته باشید.  همانطور که گفته شد بسیاری از افراد می خواهند علاوه بر اینکه با خرید ویلا در شمال به آرامش و سلامتی، لذت بردن از آب و هوای خوش، استفاده از زیبایی های شمال کشور، گذراندن اوقات فراغت و.... برسند می خواهند یک نوع سرمایه گذاری هم انجام بدهند.
پس آن فرد باید علاوه بر موارد بالا به این مورد هم فکر کند که اگر در زمانی به پول نیاز داشت و می خواهد ویلای خود را در شمال بفروشد به راحتی به فروش می رود یا خیر؟ یکی دیگر از موارد این است که آیا ویلا در زمان فروش رشد خوبی کرده است یا نه؟
در نتیجه شما فردی که قصد سرمایه گذاری دارید باید در نظر داشته باشید که آیا می توانید سرمایه گذاری خود را به دیدی بهتر انجام دهید که علاوه بر این که سود بیشتری کسب می کنید؛ از خواسته های خود نیز دور نشوید.
سرمایه گذاری با خرید ویلا در شمال
سرمایه گذاری روی ویلا در شمال یکی از سرمایه گذاری های بسیار منطقی، کم خرج و کم ریسک می باشد. افرادی که میخواهند در این منطقه سرمایه گذاری کنند به فکر تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود نیز هستند. استان مازندران در شمال کشور ایران یکی از بهترین استان ها برای خرید ویلا و سرمایه گذاری روی ویلا می باشد.
مناطق محمودآباد و نوشهر در استان مازندران جز  بهترین مناطق مازندران می باشد که افراد بسیار زیاد می خواهند در این مناطق سرمایه گذاری کنند. البته ناگفته نماند این مناطق جز اقتصادی ترین مناطق است. زیرا این مناطق بسیار زیبا می باشند و هم این که به جنگل و ساحل دریا بسیار نزدیک هستند. یکی از مزیت های خرید ویلا در این مناطق این است که افرادی که می خواهند ویلای ساحلی یا ویلای جنگلی خریداری کنند با خرید ویلا در این مناطق می توانند هر دو نوع ویلا را در یک ویلا داشته باشند.
روش های سرمایه گذاری بهینه در شمال
اگر خواسته باشیم تنها خرید ویلا در شمال را به عنوان روش سرمایه گذاری در نظر بگیریم باید ابتدا بررسی کنید که کدام منطقه شمال دارای توریست و گردشگران بیشتری است.
می توان گفت که آب و هوای تمام مناطق شمال تقریبا مثل هم است و همچنین هر منطقه دارای ویژگی و زیبایی مخصوص به خود می باشد؛ اما باید بدانید که هر توریست یا گردشگری به دلایلی یک منطقه را بیشتر از مناطق دیگر شمال ترجیح می دهد و دوست دارد به آنجا سفر کند.
شما باید با در نظر گرفتن این موضوع منطقه خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال منطقه محمود آباد و نوشهر به خاطر دلایل زیر بیشتر افراد می پسندند و آنجا را برای تفریح و گردش انتخاب می کنند.
  • شرایط دسترسی این دو منطقه عالی است.
    راه های ارتباطی مناسب دارند.
    در منطقه ای قرار دارند که دارای چندین منطقه گردشگری نمونه است.
انتخاب موقعیت مکانی مناسب برای خرید و سرمایه گذاری روی ویلا
شما برای انتخاب منطقه بهتر است که مناطق بسیار شلوغ را انتخاب نکنید. زیرا این مناطق نام و آوازه زیادی پیدا کرده اند و خرید و ساخت و ساز در آن مناطق بسیار زیاد است و می توان گفت که این مناطق ظرفیت رشد خود را گذرانده اند و دیگر رشد خیلی زیادی نخواهند داشت.
هرچند که هدف اولیه شما گذراندن اوقات فراغت و استفاده از آب و هوای خوش شمال است ولی نمی توان از رشد سرمایه گذشت و در مناطقی که رشد کم دارند اقدام به خرید ویلا کرد. اما اگر در مناطقی مثل محمودآباد و نوشهر که خیلی اشباع نشده اند و می توانند رشد خوبی داشته باشند؛ اقدام به خرید ویلا نمایید یک سرمایه گذاری مناسب انجام داده اید که همراه با سود بسیار خوبی است. این دو منطقه دارای آب و هوای بسیار خوب هستند و هنوز در حال رشد می باشند.
خرید زمین در شمال برای سرمایه گذاری
از راه های دیگر برای سرمایه گذاری در شمال کشور خرید زمین است. زمین برای توسعه کشاورزی و باغات استفاده می شود. در مناطق شمال محصولاتی همچون برنج، داروهای گیاهی، مرکبات و... به خوبی رشد می کنند و می توان از آن زمین ها برای کشت این محصولات استفاده کرد. افرادی که دوست دارند در حوزه کشاورزی اشتغال ایجاد کنند می توانند این زمین ها را خریداری نمایند و به کشاورزی بپردازند که یک سرمایه گذاری بسیار خوب است.
نتیجه گیری
در نتیجه می توان گفت که خرید ویلا در شمال اگر با چشمانی باز و همراه با تحقیق و مشورت انجام شود یک سرمایه گذاری بسیار مناسب و کم ریسک می باشد. شما با این نوع سرمایه گذاری می توانید علاوه بر سرمایه گذاری اوقات فراغت و تفریحات خود را در آن ویلا بگذرانید. بسیاری از افراد هم هستند که علاقه دارند در کنار سرمایه گذاری اشتغال ایجاد کنند که آنها می توانند در شمال اقدام به خرید زمین نمایند.
کد مطلب: 193224
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *