۰
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۳

آموزش تست سرعت اینترنت

گاهی وقت ها سرعت اینترنت شما به دلایل مختلفی مانند هک شدن وایفای مودم و یا اختلال در شبکه  شرکت ارائه دهنده اینترنت و دلایل مختلف دیگر کند می شود برخی از این مشکلات مانند هک شدن مودم را میتوان با تغییر رمز مودم برطرف کرد اما در بعضی موارد نیاز به بررسی بیشتری می باشد. برای همین تست سرعت اینترنت برای همه کاربران اهمیت زیادی دارد.
آموزش تست سرعت اینترنت

مقدمه
 گاهی وقت ها سرعت اینترنت شما به دلایل مختلفی مانند هک شدن وایفای مودم و یا اختلال در شبکه  شرکت ارائه دهنده اینترنت و دلایل مختلف دیگر کند می شود برخی از این مشکلات مانند هک شدن مودم را میتوان با تغییر رمز مودم برطرف کرد اما در بعضی موارد نیاز به بررسی بیشتری می باشد. برای همین تست سرعت اینترنت برای همه کاربران اهمیت زیادی دارد. اگر تا به حال تست سرعت internet انجام نداده اید اصلا نگران نباشید چون در این مطلب بهترین و سریع ترین روش های تست سرعت را معرفی میکنیم و شما بعد از مطالعه این مقاله به راحتی می توانید به تست و بررسی سرعت اینترنت خود بپردازید پس بهتر است تا پایان مقاله با رایانه کمک همراه باشید.

 

بهترین روش های تست سرعت اینترنت 

همانطور که در مطالب بالا گفته شد، ابزارهای تست سرعت می توانند عملکرد سرویس شما را کاملا بررسی کنند، به همین دلیل، در این مطلب از رایانه کمکتعدادی از ابزارهای تست سرعت را به شما معرفی می کنیم. 

 

سایت  Speedtest

یکی از بهترین  ابزارهای محبوب تست سرعت اینترنت که نیازی به معرفی ندارد Speedtest است که بازدهی بسیار عالی دارد. در واقع می توان گفت Speedtest یک فناوری هوشمند و کاملا سریع است و همچنین می تواند نزدیک ترین سرور را تشخیص دهد و پس از آن، آزمایش کاملی انجام دهد و اطلاعات مربوط به دانلود و هرگونه وقفه را ارزیابی کند. همچنین این سایت قابلیت تنظیمات دلخواه را دارد که با آن می توانید بین موقعیت های زمانی 12 ساعته و 24 ساعته، فاصله به کیلومتر و مقیاس مگابایت بر ثانیه تنظیمات دلخواه خود را انتخاب کنید.

 

سایت TestMy.net

اگر به دنبال آزمایش خاصی هستید که بتواند داده ها و جزئیات بجزئیات از اینترنت شما در مقایسه با سایر آزمایش ها نمایش دهد، سایت TestMy.net را به شما پیشنهاد میکنیم که می تواند گزینه عالی برای تست سرعت اینترنت باشد. این سایت سه نوع تست سرعت را ارائه می دهد که شامل: تست سرعت دانلود، تست سرعت آپلود و تست سرعت خودکار می باشد که استفاده هر کدام بسیار ساده است. هر آنچه به آن علاقمند هستید، انتخاب کنید تا آزمایش به طور خودکار آغاز شود. سپس، نمودار دقیقی از شیوه ی عملکرد برایتان تهیه خواهد شد.

سایت SpeedOf.Me

سایت SpeedOf.Me را می توان یکی از ابزارهای تست سرعت مبتنی بر HTML5 به حساب آورد که از پلتفرم هایی مانند ویندوز، اندروید و آیفون پشتیبانی می کند. این ابزار حجم کمی دارد و به منظور ارزیابی دقیق، روش های خاصی را دنبال می کند. SpeedOf.Me با درخواست دانلود فایل های بزرگ، سعی می کند سرعت دقیق اینترنت را ثبت کند و در پلتفرم های مختلف قابل اجرا می باشد.

 

سایت SpeedSmart

یک سایت تست اینترنت پیشنهادی دیگر، اسپید اسمارت است که از بهترین سرویس های آنلاین برای تست سرعت اینترنت است. محیط کاربری ساده، سرعت بالا و دسترسی راحت از جمله مواردیست که این وب سایت را در صدر لیست قرار می دهد. این وب سایت علاوه بر سرویس مبتنی بر وب خود دارای یک اپلیکیشن می باشد که نسخه دسکتاپ، تلفن های هوشمند با پلتفرم هایی مانند Android وios را نیز پشتیبانی می کند.

از دیگر امکانات این سایت می توان به تاریخچه نتایج اشاره کرد. در این قسمت می توانید نتیجه پینگ اینترنت، سرعت دانلود و آپلود خود  در بازه های مختلف زمانی مشاهده کنید.

 

سایت Fast.com

سایت Fast.com را می توان وب سایت ساده ای توصیف کرد که Netflix مدیریت می کند. این وب سایت کاملا خودکار سرعت اینترنت را آزمایش می کند و به راحتی آن را به نمایش می گذارد. همچنان می توان گفت که اگر به طور مداوم فیلم و سریال و پخش زنده مشاهده می کنید فست دات کام یک سایت تست سرعت اینرنت ایده ال است تا بتوانید سرعت اینترنت خود برای پخش آنلاین محتوا را محک بزنید. یکی دیگر از ویژگی های این وب سایت را می توان پشتیبانی از زبانهای مختلف عنوان کرد. 

بررسی سرعت آپلود اینترنت 

بسیاری از شرکت های ارائه دهنده اینترنت سرعت آپلود بالایی ارائه نمی دهند و دلیل آن هم این است که نسبت حجم داده هایی که توسط کاربران آپلود می شود بسیار کمتر از میزان دانلود از اینترنت می باشد و برای بالا بردن سرعت آپلود می بایست به شرکت isp اینترنت خود درخواست افزایش سرعت آپلود بدهید تا سرعت آپلود شما افزایش پیدا کند، گاهی مواقع ممکن است علت کند شدناینترنت شما چه هنگام آپلود و چه دانلود بابت اختلال در سرور شرکت ارائه دهنده اینترنت شما باشد. در بسیاریاز موارد ممکن است علت کند بودن اینترنت کاربران به دلیل بروزرسانی های سخت افزاری و نرم افزاری سرور ارائه دهنده اینترنت و یا از دسترس خارج شدن تجهیزات مسیر یابی isp باشد. در این شرایط بهترین کار این است که صبر کنید تا مشکل بوجود آمده برطرف شود و یا اینکه با پستیبانی isp خود تماس بگیرید. به عنوان مثال اگر اینترنت مخابرات دارید با "پشتیبانی اینترنت مخابرات" تماس بگیرید و کندی سرعت اینترنت خود را به آنها گزارش دهید، بعد از اینکار کارشناسان نوع ارتباط شما را بررسی کرده و در صورتی که خطایی در آن وجود داشته باشند آن را رفع میکنند.

در صورتی که در مورد بررسی سرعت اینترنت خود سوالی دارید می توانید با شماره 9099071540 از طریق تلفن ثابت و یا 0217129 از طریق موبایل با کارشناسان رایانه کمک تماس گرفته و در اسرع وقت مشاوره تلفنی دریافت کنید.

 

بررسی سرعت دانلود اینترنت 

یکی از مهمترین مسائل در استفاده از اینترنت سرعت دانلود آن می باشد چون اکثر افراد برای مشاهده فیلم، بازی و...  به پهنای باند بالایی نیاز دارند

اگر پس از بررسی اینترنت شما توسط isp همچنان سرعت دانلود یا آپلود شما پایین بود بهتر است مودم خود را بررسی کنید. امکان دارد شبکه کامپیوتریو یا مودم شما هک شده باشد و فرد دیگری در حال استفاده از آن باشد. به دلیل اینکه بیشتر کاربران رمز ساده بر روی مودم خود قرار میدهند، امکان هک شدن آنها وجود دارد. در این شرایط بهترین کار این است که یکبار مودم خود را ریست کرده و کانفیگ مودم را از ابتدا انجام  دهید، توجه داشته باشید برای جلوگیری از کندی سرعت اینترنت بابت هک شدن بهتر است رمز قدرتمند بر روی شبکه خود قرار دهید. این رمز بهتر است از عدد حروف و علامت های نگارشی مثل علامت سوال و تعجب و... باشد تا احتمال هک شدن روتر کاهش یابد. همچنین روش های دیگری برای"افزایش امنیت مودم" وجود دارد نظیر استفاده از مک فیلترینگ و یا مخفی کردن اسم  وایفای همچنین با فعال کردن فایروال مودم می توانید امنیت مودم خود را دربرابر حمله هکر ها بالا ببرید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا به آموزش تست سرعت اینترنت بپردازیم. در صورتی که درباره تست سرعت اینترنت خود و مشکل سرعت اینترنت سوالی داشتید می توانید با کارشناسان رایانه کمک  تماس بگیرید. کارشناسان فنی رایانه کمک در این زمینه آماده پاسخگویی به صورت  شبانه  روزی به شما کاربران عزیز می باشند. شرکت رایانه کمک علاوه بر پشتیبانی آنلاین خدمات کامپیوتری با ارائه خدمات تعمیر در محل و اعزام کارشناس مربوطه به حل مشکلات سیستم شما می پردازد.  شما می توانید برای دریافت پاسخ خود از طریق تلفن های ثابت با شماره 9099071540 و از طریق موبایل با شماره 0217129 با کارشناسان رایانه کمک در ارتباط باشید. 

 

کد مطلب: 194002
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *