; ?>; ?> خانه احزاب، اتاق فتنه و آشوب؟ - مردم سالاری آنلاين
۱
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۶

خانه احزاب، اتاق فتنه و آشوب؟

تشبیه خانه احزاب به اتاق فتنه و آشوب توسط روزنامه کیهان، نشانه روشنی از تداوم تلاش دامنه دار اقتدارگرایان برای مقابله با نهادهای مدنی است که لازم است با این توهین آشکار مقابله شود.
خانه احزاب، اتاق فتنه و آشوب؟
تشبیه خانه احزاب به اتاق فتنه و آشوب توسط روزنامه کیهان، نشانه روشنی از تداوم تلاش دامنه دار اقتدارگرایان برای مقابله با نهادهای مدنی است که لازم است با این توهین آشکار مقابله شود.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، محمد ایمانی سرمقاله نویس روزنامه کیهان، روز یکشنبه هشتم شهریور ماه در سرمقاله ای با عنوان "دوش آب سرد وسط جنگ"، به نقشه دشمن برای نفوذ در کشور پرداخت و در بخشی از یادداشت خود که در روزنامه کیهان منتشر شده، برخی نهادهای مدنی همچون خانه احزاب و خانه سینما را به "اتاق فتنه و آشوب" تشبیه کرده است.
هر چند اینگونه تحرکات از سوی روزنامه کیهان مسبوق به سابقه است و اتفاق تازه ای نیست اما تشبیه خانه احزاب به عنوان محل تجمع احزابی که در دوره جدید فعالیت آن پس از احیا، احزاب مختلف اصلاح طلب و اصولگرا در آن عضویت دارند نکته ای نیست که بتوان با بی تفاوتی از کنار آن عبور کرد. تشبیه خانه احزاب به اتاق فتنه و آشوب در شرایطی صورت می گیرد که اتفاقا ریاست خانه احزاب در دوره جدید بر عهده یک شخصیت باسابقه اصولگرا یعنی حسن غفوری فرد است و در چنین شرایطی، مشخص نیست چگونه روزنامه کیهان خانه احزاب را با عضویت چندین حزب اصولگرا و وجود یک رییس اصولگرا در راس آن، اتاق فتنه و آشوب می داند؟
از سوی دیگر احزاب اصلاح طلب عضو خانه احزاب نیز همچون احزاب
روزنامه کیهان بابت این توهین آشکار به خانه احزاب در نظام جمهوری اسلامی لازم است از کلیه احزاب عضو این خانه، عذرخواهی رسمی انجام دهد و نه تنها مدعی العموم نیز می تواند این توهین را مورد پیگرد قانونی قرار دهد بلکه کمیته حقوقی خانه احزاب هم می تواند رسما بابت این توهین سخیف، از روزنامه کیهان شکایت کند
اصولگرا، همگی احزاب دارای شناسنامه و دارای مجوز از وزارت کشور هستند که نمی توان پذیرفت مرکزی با عنوان خانه احزاب که از سوی وزارت کشور دولتی تنفیذ شده با حکم مقام معظم رهبری پشتیبانی می شود و احزابی فعال در چارچوب ساختار نظام جمهوری اسلامی در آن عضو هستند، بتواند اتاق فتنه و آشوب باشد که سرمقاله نویس روزنامه کیهان، چنین تشبیهی را به کار برده است.
روزنامه کیهان بابت این توهین آشکار به خانه احزاب در نظام جمهوری اسلامی لازم است از کلیه احزاب عضو این خانه، عذرخواهی رسمی انجام دهد و نه تنها مدعی العموم نیز می تواند این توهین را مورد پیگرد قانونی قرار دهد بلکه کمیته حقوقی خانه احزاب هم می تواند رسما بابت این توهین سخیف، از روزنامه کیهان شکایت کند چرا که توصیف کیهان از خانه احزاب، عملا تمامی احزاب عضو خانه احزاب اعم از اصولگرا و اصلاح طلب را هدف گرفته و سکوت در مقابل این توهین نه تنها جایز نیست، بلکه مقابله با آن ضرورتی انکارناپذیر است تا در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی روزنامه کیهان و سایر مخالفان فعالیت نهادهای مدنی در کشور، دیگر به خود اجازه ندهند، اینگونه احزاب فعال در چارچوب نظام و سایر نهادهای مدنی را مورد هجمه قرار دهند. شاید این بار با برخورد با روزنامه کیهان، تصور برخورداری این روزنامه از مصونیت آهنین شکسته شود.

کد مطلب: 46583
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *