۰
دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۴

کارگردان «دروغ‌های کوچک بزرگ» درگذشت

«ژان-مارک ولی» کارگردان فیلم «باشگاه خریداران دالاس» و سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ» در سن ۵۸ سالگی درگذشت.
کارگردان «دروغ‌های کوچک بزرگ» درگذشت
«ژان-مارک ولی» کارگردان فیلم «باشگاه خریداران دالاس» و سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ» در سن ۵۸ سالگی درگذشت.
به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، «ناتان راس» تهیه‌کننده آثار این کارگردانی کانادایی ضمن تائید مرگ وی اعلام کرد که «ژان-مارک ولی» در نزدیک شهر کِبک درگذشته اما هنوز دلیل اصلی مرگ او مشخص نشده است. 
«ژان-مارک ولی» که متولد شهر مونترال بود کار خود را با کارگردانی موزیک ویدئو آغاز کرد و نخستین فیلم سینمایی خود را با نام «لیست سیاه» در سال ۱۹۹۵ ساخت که در جوایز سینمای کانادا (جینی) در ۹ شاخه نامزد کسب جایزه شد و در سال ۲۰۰۵ نیز با فیلم «C.R.A.Z.Y» برنده ۱۱ جایزه از این رویداد سینمایی شد. 
در فیلم «ویکتوریای جوان» که «ژان-مارک ولی» در سال ۲۰۰۹ ساخت، «امیلی بلانت» در نقش ملکه ویکتوریا بازی کرد و این فیلم در نهایت نامزد سه جایزه اسکار شد و اسکار بهترین طراحی لباس را از آن خود کرد. 
یکی از مهم‌ترین آثار در کارنامه «ژان-مارک ولی» فیلم سینمایی «باشگاه خریداران دالاس» بود که روایتگر داستان واقعی «ران وودروف» بود که داروهای تجربی خود را به بیماران مبتلا به ایدز می‌فروخت. این درام احساسی در ۶ شاخه از جمله بهترین فیلم نامزد اسکار شد و سکوی پرتابی برای «متئو مک‌کانهی» و «جارد لتو» دو بازیگر اصلی این فیلم شد. 
پروژه بعدی این کارگردان کانادایی سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ» محصول شبکه HBO و با اقتباس از داستان نوشته «دوید ای.کِلی» بود که با بازی چهره‌های سرشناسی چون «نیکل کیدمن»، «ریس ویترسپون» و «لارا درن» همراه بود که «ژان-مارک ولی» کارگردانی و تهیه کنندگی آن را بر عهده داشت. این سریال نامزد یک جایزه اِمی و همچنین جایزه انجمن کارگردانان آمریکا شد.
او در سال ۲۰۱۸ نیز مینی‌سریال «چیزهای تیز» را برای شبکه HBO با نقش‌آفرینی «اِمی آدامز» و «پاتریشیا کلارکسون» ساخت. 
فیلم نامزد اسکار «وحشی» با حضور «ریس ویترسپون» و «لارا درن» و فیلم «نابودی» (۲۰۱۵) با نقش‌آفرینی «جک جیلنهال» دیگر آثار سینمایی «ژان-مارک ولی» هستند.
کد مطلب: 159186
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *