۰
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۰

قیمت طلا کاهشی شد؟

در نخستین روز هفته چهارم مهر ۱۴۰۱ قیمت طلا و سکه روند نزولی را در پیش گرفت و از کانال ۱۵ میلیون تومان خارج شد. امروز سکه بهار آزادی با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۷۴ هزار تومان در بازار معامله شد.
قیمت طلا کاهشی شد؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین،در هفته گذشته با افزایشی شدن قیمت دلار آزاد، قیمت طلا نیز دچار نوسانات افزایشی شد. در همین راستا قیمت هر سکه طلا ضرب امامی در معاملات روزهای پایانی هفته گذشته با حدود ۱۱۰ هزار تومان افزایش نسبت به نرخ‌های پیشین خود به رقم ۱۵میلیون و ۴۰هزار تومان رسید.
قیمت طلا و سکه در هفته‌ سوم مهر ۱۴۰۱ متاثر از قیمت انس جهانی طلا، قیمت دلار، ناآرامی و تعطیلی مقطعی ساعاتی از بازار و کمبود تقاضا با نوسان همراه بود. در حالی که قیمت سکه امامی روز پنجشنبه از مرز ۱۵ میلیون تومان گذشت اما امروز دوباره وارد کانال ۱۴ میلیون تومانی شد با روند نزولی به قیمت ۱۴ میلیون و ۹۷۴ هزار تومان رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار نیز با ۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان کاهش با قیمت یک میلیون و ۳۳۹ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد.
قیمت هر مثقال طلا نیز در بازار آزاد امروز شنبه ۲۳ مهر با ۹۲ هزار تومان کاهش، پنج میلیون و ۸۰۱ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه بهار آزادی نیز با ۳۵ هزار تومان کاهش، ۱۴ میلیون و ۱۰ هزار تومان شد.
قیمت نیم سکه و ربع سکه نیز هر کدام با ۵۰ هزار تومان کاهش به ترتیب با هشت میلیون و ۲۰۰ و پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار آزاد معامله شد.
این در حالی است که معامله‌گران آینده قیمت طلا و سکه را متاثر از قیمت دلار در کشور می‌دانند و معتقدند انس جهانی طلا نیز در محدوده فعلی با نوسان اندک باقی خواهد ماند.
ثبات قیمت طلا ادامه دارد
علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی درباره قیمت سکه و طلا  و نوسان آن گفت: نوساناتی در بازار وجود دارد اما موقتی است و دولت با ثبات در بازار ارز قیمت طلا و سکه را نیز ثابت نگه خواهد داشت این در حالی است که طلا به جهت تاثیرپذیری از انس جهانی ممکن است مقداری روند پرنوسان‌تری از دلار را تجربه کند.
او ادامه داد: قیمت اونس طلای جهانی نیز توان افزایش بیشتر را ندارد. در نتیجه پیش‌بینی می‌شود که روزهای آینده طلا و سکه در بازارهای داخلی هم در همین کانال‌های فعلی در نوسان باشد یا حتی کاهشی شود.
این کارشناس بازارهای مالی در ادامه توضیح داد: پیش‌بینی می‌شود که این ثبات قیمتی تا دی‌ماه ادامه داشته باشد. اما بعد از دی‌ماه سال جاری، به دلیل آغاز سال نو میلادی شاهد تحولاتی در بازارهای جهانی خواهیم بود، بازارهای داخلی هم روند متفاوتی را طی خواهد کرد.
منبع:تجارت نیوز
کد مطلب: 177393
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *