۰
جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۰

بازار رمزارز در هفته پیش‌رو به چه سمتی می‌رود؟

قیمت بیت‌کوین پس از عبور از منطقه مقاومت ۲۱،۰۰۰ دلار، با فشار خرس‌های بازار رمزارز مواجه شد و به سطح ۲۰۲۴۴ دلار کاهش پیدا کرد. به همین ترتیب، اتریوم یک اصلاح فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی را در ۱۵۵۰ دلار تکمیل کرده است و اکنون در قیمت ۱۵۰۴ دلار معامله می‌شود.
بازار رمزارز در هفته پیش‌رو به چه سمتی می‌رود؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین،رمزارزهای اصلی در اوایل بازار امروز به رنگ قرمز معامله می‌شدند، زیرا ارزش بازار کریپتو  از ۱ تریلیون دلار به ۹۷۹ میلیارد دلار سقوط کرد.
برترین برندگان و بازندگان آلت‌کوین
هفته پیش‌رو بازار رمزارز
در این هفته، تمرکز سرمایه‌گذاران همچنان بر سیاست پولی ایالات متحده است. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، تحت نظارت فزاینده مخالفان سیاسی در مورد تصمیمات سیاستی فدرال رزرو قرار دارد. رئیس فدرال رزرو که با فشارهای سیاسی غریبه نیست، پیامی نگران کننده از سناتور شرود براون دریافت کرد.
در این نامه، دموکرات‌ها از اوهایو، ابراز نگرانی کردند که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو برای مبارزه با تورم می‌تواند منجر به از دست دادن مشاغل شود.
سناتور شرود براون نوشت: «وظیفه شما مبارزه با تورم است، اما در عین حال نباید مسئولیت خود را برای اطمینان از اشتغال کامل از دست بدهید. از دست دادن مشاغل بالقوه ناشی از انقباض پولی تنها این مسائل را برای طبقه کارگر بدتر خواهد کرد.»
این نامه قبل از نشست دو روزه آتی فدرال رزرو به دست او می‌رسد. در این نشست که در ۲ نوامبر برگزار خواهد شد، تا حد زیادی انتظار می‌رود با چهارمین افزایش ۰٫۷۵ درصدی متوالی در نرخ بهره پایان یابد.
این موضوع نشان‌دهنده سریع‌ترین سرعت تشدید سیاست‌ها از اوایل دهه ۱۹۸۰ است و نرخ وجوه معیار بانک مرکزی را به محدوده ۳٫۷۵ تا ۴ درصد افزایش می‌دهد. این میزان بالاترین سطح آن از اوایل سال ۲۰۰۸ است.
بنابراین، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ممکن است تحت فشار قرار گیرد تا افزایش نرخ را کاهش دهد. این مسئله باعث کاهش دلار آمریکا و افزایش بازار ارزهای دیجیتال می‌شود.
برترین برندگان و بازندگان آلت‌کوین
Klaytn (KLAY)، Dogecoin (DOGE) و Aptos (APT) بهترین عملکردها در هفت روز گذشته را داشتند. قیمت KLAY با بیش از ۹۷ درصد افزایش به ۰٫۲۵۵۷ دلار رسیده است. در حالی که قیمت DOGE نزدیک به ۲۶ درصد افزایش یافته و به سطح ۰٫۰۷۴ دلار رسیده است.
در عین حال، APT  در این هفته بیش از ۸ درصد افزایش یافته و در قیمت ۸ دلار معامله می‌شود. Maker (MKR) نیز با بیش از ۱۴ درصد کاهش به حدود ۸۹۶ دلار رسید.
قیمت بیت‌کوین و توکنومیکس
روند کنونی بیت‌کوین
قیمت فعلی بیت‌کوین ۲۰۲۶۴ دلار و حجم معاملات ۲۴ ساعته ۴۸ میلیارد دلار است. بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲ درصد سقوط داشته است. این رمزارز در CoinMarketCap با ارزش بازار زنده ۳۸۸ میلیارد دلار در رتبه اول قرار دارد.
نمودار قیمت بیت‌کوین
بیت‌کوین روند صعودی خود را حفظ می‌کند، اما در حال حاضر یک اصلاح نزولی جزئی را شروع کرده است. بیت‌کوین یک اصلاح فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی را در ۲۱۰۰۰ دلار تکمیل کرده است.
از طرفی RSI  و MACD به منطقه اشباع خرید وارد شدند که منجر به اصلاح نزولی بیشتر این رمزارز شد. از طرف دیگر میانگین متحرک ۵۰ روزه خرید بالای سطح ۱۹۶۰۰ دلار را پیشنهاد می‌کند. در نتیجه شکستن سطح ۶۱٫۸ درصدی فیبو، بیت‌کوین می‌تواند روند خرید را تا ۲۱۹۰۰ دلار ادامه دهد. اگر روند صعودی فعلی ادامه یابد، بیت‌کوین ممکن است به ۲۲۵۰۰ دلار نیز برسد.
از جنبه نزولی، حمایت فوری بیت‌کوین نزدیک به ۱۹۹۰۰ دلار قرار دارد. در صورت شکست این سطح، قیمت ۱۹۶۰۰دلار می‌تواند سنگر دوم گاوهای بازار رمزارز باشد.
قیمت اتریوم و توکنومیکس
قیمت اتریوم به دنبال بیت‌کوین
قیمت فعلی اتریوم ۱۵۰۷ دلار است و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن در سطح ۲۲ میلیارد دلار قرار دارد. در ۲۴ ساعت گذشته، اتریوم بیش از ۳ درصد سقوط را تجربه کرده است. این رمزارز در CoinMarketCap با ارزش بازار زنده ۱۸۴ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد.
نمودار قیمت اتریوم 
در نگاه تکنیکال، رمزارز اتریوم یک اصلاح فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی را در ۱۵۵۰ دلار تکمیل کرده است و اکنون درست در زیر این سطح باقی مانده است که احتمال اصلاح نزولی بیشتر را نشان می‌دهد. در بازه زمانی روزانه، اتریوم در حال تشکیل یک کندل نزولی قوی است که ممکن است قیمت آن را به سطح ۱۴۰۴ دلار یا ۱۲۴۶ دلار برساند.
شاخص‌های پیشرو مانند RSI و MACD در حال خروج از منطقه اشباع خرید هستند. در نتیجه، شانس تصحیح نزولی زیر ۱۵۵۰ دلار همچنان قوی است. اگر قیمت اتریوم از ۱۵۵۰ دلار بالاتر برود، می‌تواند به سطح ۱۶۵۵ یا ۱۷۰۰ دلار برسد. در حالی که حمایت قیمت همچنان در ۱۴۰۴ دلار باقی مانده است.
منبع:تجارت نیوز
کد مطلب: 178712
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *