۰
پنجشنبه ۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۰
رکوردشکنی شاخص کل همراه با خروج پول

تحلیل هفتگی بورس

شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت روند صعودی داشت و توانست یک بار دیگر قله 1.5 میلیون واحدی را فتح کند. اگر چه در پایان هفته اندکی از این مرز عقب نشست اما با لباس سبز به تعطیلات رفت. با این حال اما در این هفته هم بازار سرمایه با خروج نقدینگی مواجه بوده است.
تحلیل هفتگی بورس
به گزارش مردم سالاری آنلاین،شاخص کل بورس در هفته‌ گذشته روی عدد یک میلیون و 402 هزار واحدی بود و این هفته به سطح یک میلیون و 496  واحد رسید و رشد 1.6 درصدی را تجربه کرد. گفتنی است شاخص کل بورس در چهارمین هفته آذر ماه و پس از 5 ماه تا محدوده یک میلیون و 500 هزار واحدی رسید و پس از آن مجددا وارد کانال یک میلیون و 400 هزار واحدی شد.
در سوی دیگر شاخص کل هم‌وزن به سطح 445 هزار و 721 واحدی رسید و رشد 2.7 درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد. همچنین شاخص فرابورس نیز با رشد 1.6 درصدی در تراز 19 هزار و 172 واحدی ایستاد. در نهایت این هفته تمامی شاخص‌های بازار سرمایه روندی مثبت را تجربه کردند.
چقدر پول از بورس خارج شد؟
با وجود رشد شاخص کل، این هفته میزان خروج پول از بازار سرمایه تقویت شد. در این هفته دو روز یعنی شنبه 5 میلیارد تومان و یکشنبه 175 میلیارد تومان ورود نقدینگی به بازار رقم خورد. اما پس از آن روز دوشنبه 162 میلیارد تومان، سه‌شنبه 98 میلیارد تومان و در نهایت چهارشنبه 12 میلیارد تومان خروج نقدینگی از بازار سرمایه رخ داد. یعنی در این هفته بیش از 272 میلیارد تومان ورود نقدینگی به بازار سرمایه ثبت شده است.
خروج پول از صندوق‌ها!
در آخرین هفته کاری آذرماه شاهد خروج پول از صندوق‌های با درآمد ثابت بودیم. بر اساس آمارهای منتشر شده روز شنبه 386 میلیارد تومان، روز یکشنبه 371 میلیارد تومان، روز دوشنبه 217 میلیارد تومان  و روز سه‌شنبه 9 میلیارد تومان خروج نقدینگی از صندوق‌ها رقم خورد. اما روز چهارشنبه 563 میلیارد تومان ورود پول به صندوق‌ها ثبت شده است.
منبع:تجارت نیوز
کد مطلب: 184827
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *