۰
سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۹

پیش بینی بورس فردا

نوسان تالار شیشه‌ای همگام با دلار
شاخص کل بورس تهران امروز روند نزولی به خود گرفت و وارد کانال 1.4 میلیونی شد؛ حالا سوال فعالان بازار این است که با وجود این تغییر روند، بورس فردا در چه مسیری قرار می‌گیرد؟
پیش بینی بورس فردا
به گزارش مردم سالاری آنلاین،شاخص کل بورس تهران امروز روند نزولی به خود گرفت و از کانال یک میلیون و 500 هزار واحدی وارد محدوده یک میلیون و 400 هزار واحدی شد. شاخص بازار اول، هشت هزار و ۲۸۱ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۲ هزار و ۸۷ واحد کاهش را ثبت کرد.
شاخص کل بورس با کاهش 8 هزار و 813 واحدی به محدوده یک میلیون و 492 هزار واحدی رسید. همچنین شاخص هم‌وزن در محددوه 442 هزار واحدی ایستاد. ارزش معاملات بازار سرمایه نیز به 4،689 میلیارد تومان رسید. تعدادهای نمادهای مثبت به 287 عدد و نمادهای منفی نیز 352 عدد بود.
حرکت بورس همراه با رشد دلار
احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بازار سرمایه بر اساس انتظار تورمی که ناشی از افزایش قیمت دلار است، روند صعودی را تجربه کرد و وارد کانال جدید شد. وی افزود: در این مقطع، پارک پول منطقی نیست و سرمایه‌گذاران از ترس ایجاد یک شرایط تورمی خاص سهام می‌خرند.
اشتیاقی اظهار کرد: بازار سرمایه در گام اول یعنی چهارم آبان ماه که شاخص تا محدوده یک میلیون و 280 هزار واحد کاهش یافت با افت مواجه بود؛ پس از آن شاخص توانست تا محدوده یک میلیون و 400 هزار واحدی رشد کند؛ در این بازه زمانی دلار بازار آزاد تا محدوده 36 هزار تومان رسیده بود.
اهمیت دلار نیمایی برای بورس
این کارشناس بازار سرمایه توضیح داد: طی چند هفته قیمت دلار به آستانه 39 هزار تومان رسید و در همین مقطع شاخص توانست به محدوده یک میلیون و 500 هزار واحد برسد. با توجه به قیمت دلار انتظار می‌رفت که شاخص چند روزی در این محدوده باقی بماند اما امروز شاخص نزولی شد که ناشی از تغییر قیمت دلار نیمایی است.
اشتیاقی تاکید کرد: با توجه به وقایع انتظار می‌رود که قیمت دلار نیمایی به صورت جزئی افزایش یابد. چرا که دلار نیمایی و بازار آزاد فاصله بیش از 30 درصدی دارند و این افزایش قیمت دلار نیمایی نمی‌تواند موقتی باشد و در نهایت روی سهام بازار نیز تاثیر دارد.
پتانسیل رشد
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: به دلیل جاماندگی بورس نسبت به بازارهای موازی و P/E مناسبی که در حال حاضر این بازار دارد، انتظار کاهش نداریم اما رشد بورس هم به صورت یکپارچه و مستمر نخواهد بود. وی افزود: هر چند که بورس در مقطع کنونی از ناحیه بودجه 1402، احیای برجام، نرخ خوراک صنایع، نبود نقدینگی و … با محدودیت رشد مواجه است.
منبع:تجارت نیوز
کد مطلب: 184627
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *