۰
يکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۰
پوتین:

روسیه آماده گفتگو درباره اوکراین است،خودشان امتناع می‌کنند

پوتین گفت که روسیه آماده گفتگو با تمامی طرفین ذیربط برای حل و فصل بحران اوکراین است اما تاکنون از مذاکره خودداری شده است.
روسیه آماده گفتگو درباره اوکراین است،خودشان امتناع می‌کنند
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از اسپوتنیک،ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به تلویزیون Rossyia ۱ گفت: "ما حاضریم با همه شرکت کنندگان در این روند [درگیری در اوکراین] درباره برخی راه‌حل‌های قابل قبول مذاکره کنیم، اما این مشکل خودشان است. این آنها هستند و نه ما که از مذاکره امتناع می‌کنند."
رهبر روسیه همچنین گفت که روسیه در اوکراین کار درستی انجام می‌دهد.
پوتین خاطرنشان کرد: اقدامات روسیه در مورد درگیری در اوکراین با هدف دفاع از منافع این کشور و مردم آن است. من متقاعد شده‌ام که در مسیر درستی حرکت می‌کنیم. ما از منافع ملی خود، منافع شهروندان و مردم خود محافظت می‌کنیم. ما چاره‌ای جز محافظت از شهروندان خود نداریم.
رهبر روسیه یادآور شد که مسکو از سال ۲۰۱۴ تلاش کرده تا راه حلی دیپلماتیک برای بحران اوکراین بیابد، اما کی‌یف به رهبری غرب تمایلی به مذاکره نشان نداده است: "اگر اوکراین و ناتو از مناقشه کنونی پیروز بیرون بیایند، سرنوشت روس‌های قومی در دونباس و کریمه چه خواهد شد؟ هسته اصلی سیاست مخالفان ژئوپلیتیک ما تجزیه روسیه - روسیه تاریخی - است. تفرقه بینداز و حکومت کن - این چیزی است که آنها همیشه سعی کرده‌اند انجام دهند و اکنون نیز در تلاش برای انجام آن هستند."
پوتین تاکید کرد: در همین حال، مسکو اولویت متفاوتی دارد، زیرا هدف آن "اتحاد مردم روسیه" است.
رئیس جمهور روسیه گفت که روسیه مشتاق به بحث درباره "راه‌حل‌های قابل قبول" با همه طرف‌های درگیر در اوکراین است.
از پوتین همچنین در مورد تحویل برنامه‌ریزی شده سامانه دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین پرسیده شد. او گفت: "البته، ما آنها را ۱۰۰٪ از بین خواهیم برد."
دولت ایالات متحده متعهد شده که یک سیستم ضد موشکی پیشرفته MIM-۱۰۴ پاتریوت را که برای کار به ده‌ها پرسنل آموزش دیده نیاز دارد، به اوکراین عرضه کند. این دوره معمولاً ماهها طول می کشد تا تکمیل شود. مسکو مدت‌هاست تحویل تسلیحات غربی به کی‌یف را محکوم کرده و گفته است که این سلاح‌ها فقط درگیری را طولانی می‌کنند و خطر رویارویی مستقیم بین روسیه و بلوک ناتو به رهبری آمریکا را افزایش می‌دهند.
کد مطلب: 185087
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *