۰
پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۰

اهداف دونالد ترامپ از اعلام کاندیداتوری زودهنگام

یک کارشناس مسائل آمریکا اهداف رئیس‌جمهوری پیشین این کشور از اعلام کاندیداتوری زودهنگام را بررسی کرد.
اهداف دونالد ترامپ از اعلام کاندیداتوری زودهنگام
به گزارش مردم سالاری آنلاین، مهدی مطهرنیا در تحلیل خبر اعلام کاندیداتوری زودهنگام دونالد ترامپ که روز شنبه، هشتم بهمن ماه طی یک سخنرانی در ایالت کارولینای جنوبی عنوان شد و در پاسخ به این پرسش که با توجه به پرونده قضایی باز رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، وی چه اهدافی را در اعلام این کاندیداتوری دنبال می‌کند، گفت: ترامپ از جمله پدیده‌های دهه گذشته عرصه سیاسی در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود که به عنوان یکی از کارآفرینان و تجار معروف نیویورک دارای سابقه تعریف‌شده‌ای در  فراز نشیب‌های حرکت اقتصادی خود، ورود او به انتخابات سال ۲۰۱۶ انتخابات ریاست‌جمهوری و پیروزی او بر کهنه‌سرباز حزب دموکرات، هیلاری کلینتون که از ژنرال‌های حزب دموکرات محسوب می‌شود، شهرت وی را به‌طور فزاینده‌ای در عرصه سیاسی کلید زد.
وی افزود: ترامپ سپس در عرصه عمل نیز با رفتار و کنش سیاسی و ویژه خود به صورتی پدیدار شد که من او را پست نئولیبرالیست آمریکایی یا پست نئومحافظه‌کار آمریکایی نامیده‌ام. او حتی تندتر از نئوکان‌ها در برخی مسائل پیشرفت و در طرف دیگر در برخورد با برخی مسائل سیاسی رویکردهای توده‌گرای خاصی را به نمایش گذاشت که شخصیتی مجزا از سیاستمداران کلاسیک آمریکا در احزاب دموکرات و جمهوری خواه است.
وی ادامه داد: ترامپ پس از آنکه در انتخابات سال ۲۰۲ و شکست لغزنده‌ای که در برابر بایدن داشت، تحرکات سیاسی خود را ادامه داد، شبکه جهانی ایجاد کرد، در باب عملکرد دولت بایدن در ارتباط با کووید ۱۹ و مسائل مربوط به ایران، اوکراین و دیگر مسائل بین‌المللی، دیدگاه های متمایزی را بیان کرد. مطرح شدن پرونده او در ارتباط با اسنادی که در منزلش پیدا شد، پس از موضوع کنگره آمریکا دو پرونده‌ای هستند که دموکرات‌ها با مطرح کردن آن تلاش کردند او را از مسیر انتخابات دور کنند ولی هنوز این امر به فرجام نرسیده است که پیدا شدن مدارک محرمانه‌ای که در  پارکینگ یکی از دفاتر جو بایدن و منزل او پیدا شده است و اف‌بی‌آی نیز آن را دنبال می‌کند، این مقوله را کمرنگ کرد. 
این کارشناس مسائل آمریکا گفت: رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا اکنون در یک عمل پیش‌دستانه کاندیداتوری خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام می‌کند که در سطح تحلیل کلان دو هدف را دنبال خواهد کرد؛ در مرحله نخست، کاندیداتوری خود را بر حزب جمهوری‌خواه دیکته کرده و در مرحله دوم، ساختار سیاسی آمریکا را در وضعیت کیش و مات قرار می‌دهد. اگر این ساختار وی را نادیده گرفته و حکم قضایی علیه‌ش صادر کند، او به طبع می‌تواند در بین هوادان خود موضوع را سیاسی کرده و با سیاسی کردن آن، مسأله خود را از وضعیت قضایی به وضعیت سیاسی پیوند دهد. 
وی ادامه داد: از سوی دیگر اگر کاندیداتوری ترامپ پذیرفته شود، به طبع شکستی برای حزب دموکرات خواهد بود و او خواهد توانست از این کاندیداتوری زودرس برای فشار بر ژنرال‌های حزب دموکرات استفاده کند. لذا با توجه به این معنا، کاندیداتوری زودهنگام او نشان‌دهنده آن است که وی تلاش می‌کند با یک درایت سیاسی این اهداف را دنبال کرده و به باور من این امری است که من پیش‌بینی آن را در مصاحبه‌های قبلی هم متذکر شده بودم که به طبع معرکه را ترک نکرده و زودهنگام‌تر از همه خواهد آمد. 
کد مطلب: 188384
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *