۰
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۰

تیم اقتصادی دولت رئیسی در شناخت مسائل هم مشکل دارند

حسینعلی حاجی‌دلیگانی گفت: در اوایل کار دولت سیزدهم، این حالت بود که استیضاح همان ابتدا صورت نگیرد، ولی به باور من، اکنون هر استیضاحی بیاید، می‌تواند فرآیند رسیدگی‌اش طی شود.
تیم اقتصادی دولت رئیسی در شناخت مسائل هم مشکل دارند
به گزارش مردم سالاری آنلاین، دولت سیزدهم در حال رسیدن به اواسط عمر کاری‌اش است، ولی زخم‌های اقتصادی بیش از بیش، سر باز کرده و برخی هم، مجلس همسو با دولت را مقصر می‌دانند که چرا به طور جدی، وارد گود نظارت و استیضاح وزرای ناکارآمد، نمی‌شود؟
در همین رابطه، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیات رییسه مجلس به اقتصاد۲۴ گفت: برخی از مسائلی که کشور با آن روبروست، ریشه در گذشته دارد و مقصرانی در دوره‌های قبل داشته است، اما در حال حاضر آنچه مهم است، این است که تیم اقتصادی دولت سیزدهم هم، کارشان با اشکالاتی توام است.
ایرادات جدی تیم اقتصادی دولت سیزدهم
وی افزود: اگر بنا باشد اشکالات وارده به تیم اقتصادی آقای رئیسی را برشمارم باید بگویم، اول در شناخت مسائل، مشکل دارند. از این‌رو، چون عدم‌شناخت اتفاق می‌افتد، عدم‌تصمیم‌گیری درست و منطقی را هم در پی دارد. عدم‌تصمیم‌گیری به موقع و عدم‌اجرای آن تصمیمات، ایرادات جدی به مجموعه اقتصادی دولت سیزدهم است.
نماینده شاهین‌شهر تصریح کرد: تا زمانی که چالش‌هایی که در تیم اقتصادی دولت است و به آن اشاره کردم، رفع نشود، نباید منتظر حل مشکلات اقتصادی بود.
حاجی‌دلیگانی در واکنش به این پرسش که آیا ادامه چالش‌های اقتصادی در دولت سیزدهم با مماشات مجلس همراه شده است؟ گفت: به نظر من، مجلس بهتر بود که زودتر وارد عمل می‌شد و با دولت شور می‌کرد، ولی ما خواستیم تا حدی به دولت وقت دهیم تا آن‌ها هم تفکرات خود را جلو ببرند. در کل باید بگویم تا امروز، رودربایستی بین مجلس با دولت نبوده است.
وی در پاسخ به اینکه عده‌ای از نمایندگان، هیات رییسه مجلس را مقصر عدم‌اعلام وصول استیضاح برخی وزرا می‌دانند، گفت: در اوایل کار دولت، این حالت بود که استیضاح همان ابتدا صورت نگیرد، ولی به باور من، اکنون هر استیضاحی بیاید، می‌تواند فرآیند رسیدگی‌اش طی شود.
عضو هیات رییسه مجلس اظهار داشت: برخی می‌گویند مشکل اقتصاد کشور، افراد نیستند و با جابجایی آن‌ها هم، اتفاق خاصی نمی‌افتد، ولی من این حرف را قبول ندارم و اعتقاد دارم، مشکل در تصمیم‌گیری‌ها است و کاملاً در این بخش، چالش مدیریتی داریم. ناتوانی در شناخت مشکلات کشور و عدم‌تصمیم‌گیری در زمان خودش، کار را به این نقطه رسانده و نباید از چنین موضوعات مهمی به سادگی عبور کنیم.
حاجی‌دلیگانی در پایان خاطرنشان کرد: همه مشکلاتی که امروز در کشور شاهد آن هستیم، راهکار دارد و نباید جوی ایجاد شود که این‌طور در جامعه جا بیفتد که هر فردی بیاید، همینی هست که می‌بینیم. با مدیریت علمی و تصمیم‌گیری قوی، آن هم در زمان خودش، می‌توان شرایط را به نفع اقتصاد کشور و معیشت مردم، تغییر داد.
 
کد مطلب: 193201
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *