۰
جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۰

جیمیل با هوش‌مصنوعی همراه می‌شود

​​​​​​​ امروزه هوش مصنوعی را در همه جا می‌توان پیدا کرد؛ اما گوگل بیش از سایر شرکت‌ها برای اضافه‌کردن آن به سرویس‌های خود عجله دارد.
جیمیل با هوش‌مصنوعی همراه می‌شود

زومیت نوشت:
گوگل هوش مصنوعی را به جیمیل نیز اضافه کرده است؛ نسخه‌ی اندروید و iOS جیمیل، به کمک AI نتایج مرتبط‌تری را برای جست‌وجوهای کاربر نشان می‌دهد؛ در زمان جست‌وجو برای ایمیلی خاص، مدل‌های یادگیری ماشین با استفاده از از قواعد جست‌وجو، ایمیل‌های اخیر و دیگر اطلاعات مرتبط سعی می‌کنند تا نزدیک‌ترین و دقیق‌ترین نتیجه‌ی ممکن به آنچه را به شما نشان دهند. این نتایج در بخشی جداگانه در بالای صفحه نشان داده خواهند شد؛ دیگر ایمیل‌های اخیر مرتبط نیز در ادامه به نمایش درمی‌آیند.

قابلیت جست‌وجوی ایمیل با کمک هوش مصنوعی در حال حاضر تنها برای کاربران دستگاه‌های اندروید و iOS در دسترس قرار دارد؛ اما تا این لحظه خبری مبنی بر اینکه آیا ویژگی جدید برای کاربران نسخه‌ی وب نیز منتشر خواهد شد یا خیر، منتشر نشده است.

هوش مصنوعی چند سالی است که در جیمیل مورد استفاده قرار می‌گیرد و ویژگی‌هایی مانند پاسخ خودکار، براساس متن ایمیل دریافتی را شامل می‌شود. در چند ماه گذشته گوگل ابزارهای بیشتری مبنی بر هوش مصنوعی مولد برای کاربران جیمیل منتشر کرده است که امکان نوشتن ایمیل را نیز به کاربر می‌دهد.

درحالی که گوگل در حال توسعه‌ی رقیب ChatGPT موسوم به Google Bard است، احتمالا در ماه‌های آینده، قابلیت‌های AI بیشتری نیز برای موتور جست‌وجوی گوگل معرفی شود. به‌نظر می‌رسد که به‌لطف رقابت شدید موجود بر سر هوش مصنوعی، گوگل و سایر شرکت‌ها هیچ ترسی برای منتشر کردن سریع قابلیت‌های AI ندارند.

به هر حال سؤالی مطرح می‌شود که چه مقدار ترکیب هوش مصنوعی با بخش‌های مختلف زندگی کاربران می‌تواند کاربردی باشد؟ البته این امکان که از هوش مصنوعی بخواهید تا با سبک شکسپیر برایتان متنی را بنویسد بسیار جذاب است؛ ولی آیا اکثر کاربران ترجیح نمی‌دهند تا با سبک خودشان با خانواده و دوستان خود به گفت‌وگو بپردازند؟

قابلیتی مانند هوش مصنوعی ادغام‌شده با جیمیل همانند بعضی از خدمات‌ مبتنی‌بر هوش مصنوعی دیگر شرکت‌ها نمی‌تواند قابل اعتماد باشد؛ برای مثال، هوش مصنوعی غیراز آنچه گوگل به‌طور مختصر اشاره کرده، دیگر از چه اطلاعاتی و برای چه کاربردهایی استفاده خواهد کرد؟ آیا هوش مصنوعی می‌تواند به درستی آنچه را که کاربر به دنبالش می‌گردد، پیدا کند؟ این‌ها سؤالاتی هستند که گوگل پاسخی به آن‌ها نمی‌دهد. با این حال، هنوز هم احساس می‌شود روش‌هایی مثل ستاره‌دار کردن یا نشانه گذاری ایمیل‌ها راه‌حلی قابل اطمینان‌تر برای دسترسی به ایمیل مورد نظرتان است.

در دنیایی که هوش مصنوعی حتی فیلم و سریال یا موضوع کتاب جدید را به ما پیشنهاد می‌دهد، هنوز هم کارهایی هستند که انسان با استفاده از قدرت خلاقیت خود می‌تواند انجام دهد؛ هرچند که ممکن است که با سرعتی کمتر از هوش مصنوعی آن را انجام دهیم.

آیا عجله‌ی شرکت‌هایی مثل گوگل در ادغام هوش مصنوعی با همه‌ی خدمات و نرم‌افزارها کاری درست است؟ نظر شما در این مورد چیست؟

کد مطلب: 197116
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *