۰
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۴۶

ديدار رهبران ليبرال و اسلام گرای مصر

سیاستمداران مصری لیبرال و اسلام خواه شب گذشته در تلاش برای کاستن از شدت تنش هایی که اعتراضات ناشی از آن به کشته شدن شصت مصری از اواخر ژانویه تاکنون منجر شده است، با یکدیگر دیدار کردند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، اعتراضات در مصر در دومین سالگرد قیام علیه حسنی مبارک آغاز شد. این ناآرامی های سیاسی موجب کند شدن روند مذاکرات مصر با صندوق بین المللی پول برای دریافت چهار میلیارد و هشتصد میلیون دلار وام شده است.
سیاستمداران مصری گفتند محمد البرادعی از رهبران و فعالان سرشناس لیبرال و یکی از رهبران جبهه نجات ملی، با سعد الکتاتنی رئیس حزب آزادی و عدالت وابسته به اخوان المسلمین دیدار کرد. در این مذاکرات همچنین السید البدوی از رهبران جبهه نجات و رئیس حزب الوفد نیز حضور داشت.
نادر بکار از رهبران حزب سلفی نور نوشت دیدار رهبران جبهه نجات با رهبران حزب آزادی و عدالت، گامی مثبت و نتیجه طرح پیشنهادی حزب النور است.
حزب النور که دومین حزب بزرگ در مصر بعد از آزادی و عدالت محسوب می شود قبلا آغاز مذاکرات بین محمد مرسی از اخوان المسلمین و جبهه نجات ملی برای بررسی مسائل سیاسی مورد اختلاف را پیشنهاد کرده بود. این حزب پیشنهاد کرد دولت نجات ملی جدیدی تشکیل و درباره زمان انتخابات پارلمانی و قانون انتخابات توافق شود.
مسئولان جبهه نجات ملی پیش از این هرگونه گفتگو با مرسی را تحریم و اعلام کردند این گفتگوها فاقد پشتوانه اجرایی است.
مراد محمدعلی سخنگوی حزب آزادی و عدالت گفت نشست روز شنبه بین رهبران جبهه نجات و رهبر حزب آزادی و عدالت به درخواست السید البدوی برگزار شد و در آن طرح پیشنهادی حزب النور بررسی نشد. وی گفت در این نشست اوضاع سیاسی کشور بررسی شد.
خالد داود سخنگوی جبهه نجات نیز به رویترز گفت نشستی بین الکتاتنی و البرادعی در منزل البرادعی برگزار شد.
عمرو موسی از دیگر رهبران جبهه نجات ملی مصر و دبیرکل سابق اتحادیه عرب نیز هفته گذشته دو بار با الکتاتنی دیدار کرد ولی در نشست روز شنبه حضور نداشت.
کد مطلب: 23179
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *