۰
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۳

اکثر فیلم‌های جشنواره امسال تلخ و تکراری‌‌اند

یک کارگردان سینما با اشاره به مولفه‌های تکراری و فضاهای تلخ آثار این دوره از جشنواره فیلم فجر عنوان کرد بازی حامد بهداد در فیلم «زندگی جای دیگری است» به کارگردانی منوچهر هادی تحسین برانگیز است.
اکثر فیلم‌های جشنواره امسال تلخ و تکراری‌‌اند
محمد زرین‌دست کارگردان سینما درباره ارزیابی خود از فیلم های این دوره از جشنواره فیلم فجر  گفت: موفق نشدم همه فیلم‌های این دوره از جشنواره را ببینم اما در میان آثاری که به تماشای آنها نشستم فیلم‌های «خط ویژه» مصطفی کیایی و «زندگی جای دیگری است» به کارگردانی منوچهر هادی ویژگی های یک فیلم استاندارد و با کیفیت را داشتند. بازی حامد بهداد در «زندگی جای دیگری است» قابل تحسین بود. متاسفانه فیلم های «چ» و «شیار ۱۴۳» را نتوانستم ببینم اما شنیده ام که این آثار توجه مخاطبان را به خود جلب کرده‌اند.

کارگردان «قفس طلایی» ادامه داد: برخلاف پیش‌بینی که از قبل در مورد فیلم های جشنواره می شد اکثر آثار این دوره از مضامین و مولفه های تکراری بهره برده‌اند. وجود افرادی که مدام سیگار می‌کشند، مسئله نازایی و رحم اجاره‌ای و حضور قطار و فضاهای تلخ و تیره در فیلم‌های این دوره به وفور مشاهده می شود تا جایی که این عناصر در اکثر فیلم‌ها به شکل نامطلوبی قابل مشاهده است.

وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم در روزهای آینده شاهد آثار شگفتی‌ساز جشنواره باشیم چون در روزهای اخیر معمولا فیلم‌هایی را دیدیم که از ضعف ساختاری و ریتم کند و نامناسبی برخوردار بودند. البته نظم و انظباط در این دوره در کاخ جشنواره بسیار مناسب‌تر از دوره های گذشته است و این نشان از برنامه ریزی مسئولان در جشنواره فیلم فجر دارد.
کد مطلب: 37159
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *