۰
جمعه ۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۰

ليبي پناهگاه گروههاي افراطي نيست

رئیس کنگره ملی لیبی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد لیبی هرگز به پناهگاهی برای گروههای افراطی تبدیل نخواهد شد .
محمد المقریف از سازمان ملل و جامعه بین المللی به علت جنایتهای معمر قذافی دیکتاتور مخلوع لیبی عذر خواهی و تاکید کرد دولت جدید لیبی هرگز اجازه نخواهد داد کشورش به پناهگاهی برای فعالیت گروههای تندرو و مسلح تبدیل شود .
المقریف گفت :« او به نمایندگی از مردم لیبی سخنرانی می کند و از جامعه جهانی به علت جنایتها و آزار و اذیت های معمر قذافی و اقدامات تروریستی و تحریک آمیز او در بسیاری از کشورها معذرت خواهی می کند ».
وی افزود مردم لیبی مصمم به تشکیل دولتی هستند که روابط خوب و حسنه با همسایگان داشته باشد و به تعهدات بین المللی و حقوق بشر احترام بگذارد .
رئیس کنگره ملی لیبی تاکید کرد لیبی سرزمین صلح و امنیت خواهد بود و همواره از تحقق صلح و ثبات در در هر نقطه از جهان حمایت خواهد کرد .
محمد المقریف درباره حمله به سفارت آمریکا در بنغازی و کشته شدن سفیر و سه آمریکایی دیگر گفت
این حمله صدمه بزرگی به لیبی واردکرده است.
المقریف افزود به دولت و مردم آمریکا می گوید این فاجعه عاملی برای افزایش همبستگی دو کشور برای تحقق خواسته هایشان خواهد شد و طرابلس و واشنگتن با همکاری هم هرگز اجازه نخواهند داد تروریستهای وابسته به نظام سابق لیبی طرحهای خود را اجرا کنند.
المقریف یاداور شد تروریست های که دست به این جنایت زدند نماینده مردم لیبی نیستند و آنان هرگز نمی خواهند صلح و امنیت در کشور برقرار شود .
به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک ، حمله افراد مسلح به کنسول آمریکا در بنغازی در روز یازده سپتامبر و کشته شدن سفیر و سه دیپلمات دیگر آمریکا سبب شد تا غرب از نفوذ روز افزون گروههای تندرو در لیبی به شدت ابراز نگرانی کند .
کد مطلب: 8558
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *