۰
چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۱

"لوور" شعبه تهران تمدید نمی‌شود

تهرانی‌ها فقط هشت روز دیگر امکان بازدید از "لوور شعبه تهران" را دارند و این آثار تاریخی قرار است بعد از ۱۹ خرداد برای نمایش در موزه‌ی بزرگ خراسان آماده شوند.
تهرانی‌ها فقط هشت روز دیگر امکان بازدید از "لوور شعبه تهران" را دارند و این آثار تاریخی قرار است بعد از ۱۹ خرداد برای نمایش در موزه‌ی بزرگ خراسان آماده شوند.
به گزارش ایسنا، یکشنبه ۲۹ بهمن – سال گذشته، ۵۶ اثر تاریخی لوور پاریس برای برگزاری نمایشگاه "گنجینه‌هایی از مجموعه‌ی ملی فرانسه" با عنوان "موزه‌ی لوور در تهران " از فرانسه به تهران رسید و ۱۵ روز بعد یعنی ۱۴ اسفند این آثار بعد از چیدمان ویترینی و تامین امنیت کامل آماده‌ی بازدید گردشگران و علاقمندان آثار تاریخی شد.
هر چند از بین آثار انتخاب شده برای نمایش در موزه‌ی ملی ایران فقط دو شیء تاریخی متعلق به تاریخ پیش از اسلام یعنی «تبر کتیبه‌دار» از کاوش‌های علمی باستان‌شناسی محوطه‌ی چغازنبیل و «شیء برنزی از لرستان» متعلق به بورس اوراق بهادار باقی‌مانده از عصر آهن و با حدود سه‌هزار سال قدمت بری نمایش در کشور خود انتخاب شدند، اما با نگاهی به آمار ارائه شده از سوی مسئولان موزه ملی ایران، این عامل هم باعث نشد تا از علاقمندی بازدیدکنندگان از آثار تاریخی لوور کم شود.
جبرئیل نوکنده، مدیر کل موزه ملی ایران، ۱۹ اردیبهشت امسال در اخرین آماری که از بازدیدها از لوور تهران و در کنار ان از موزه ملی ایران خبر داد؛ به ایسنا گفته بود؛ «در طول ۶۵ روز، بیش از ۱۷۰ هزار نفر به دیدن "لوور شعبه تهران" رفته‌اند. اما علاوه بر درنظر گرفتن این آمار، نکته‌ی حائز اهمیت، توجه بازدیدکنندگان "لوور کوچک در تهران" به موزه ملی ایران بود؛ توجهی که آماری قابل توجه را پشت خود دارد.
از ۱۴ اسفند سال گذشته و زمان افتتاح "لوور تهران" در موزه ملی ایران، تا ۱۶ اردیبهشت امسال؛ ۱۷۰ هزار و ۹۳۱ نفر همه طیف‌ها و اقشار جامعه از "لوور شعبه تهران" دیدن کرده‌اند و از سوی دیگر، درخواست‌های مختلفی از ادارات، موسسات تحقیقاتی و دیگر دستگاه‌ها برای حضور در موزه ملی ایران و بازدید از لوور تهران را داریم.»
از زمان آغاز نمایش این آثار تاریخی در موزه ملی ایران، مدت زمان نمایش آن‌ها تا ۱۸ خرداد امسال اعلام شده بود، تاریخی که هر چند ۱۰ روز تا پایان آن باقی است، اما با توجه به بخشنامه‌ای که ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به همه‌ی موزه‌های زیرنظر این سازمان به همه‌ی موزه‌ها ابلاغ شده است، تعطیلی هفتگی موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری لغو و از آن تاریخ موزه‌ها فقط در ۶ روز از سال تعطیل خواهند بود.
براساس این بخشنامه، موزه‌ها، کاخ موزه‌ها و اماکن فرهنگی- تاریخی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی در روزهای ۱۴ خرداد به مناسبت رحلت حضرت امام خمینی(ره)، بیست و یکم ماه رمضان به مناسبت شهادت حضرت امام علی (ع)، بیست و پنجم شوال به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، نهم و دهم محرم به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی و بیست و هشتم ماه صفر به مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) تعطیل است.
بنابراین دو روز از مدت زمان امکان بازدید از لوور شعبه تهران در این فرصت کم می‌شود وفقط هشت روز برای دیدن گنجینه‌ی انتخاب شده برای نمایش در موزه ملی ایران که توسط مسئولان لوور پاریس گزینش شده است، فرصت باقی است.
محمدرضا کارگر، مدیر اداره کل موزه‌ها، در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید مدت زمان باقی مانده برای نمایش لوور تهران می‌گوید: این مدت زمان تمدید نمی‌شود و براساس تفاهم‌های انجام شده باید آثار برای نمایش درموزه خراسان بزرگ آماده شوند.
کد مطلب: 87863
برچسب ها: موزه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *