۰
سه شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۰

تعطیلی شورای کرج در سایه اختلاف

شورای پنجم کرج که در فهرستی واحد با کسب آرای اکثریت شهروندان برکرسی مدیریت شهری تکیه زد این روزها در سایه اختلاف و دو دستگی، نشست های ضروری آن با تعطیلی مواجه شده است.
شورای پنجم کرج که در فهرستی واحد با کسب آرای اکثریت شهروندان برکرسی مدیریت شهری تکیه زد این روزها در سایه اختلاف و دو دستگی، نشست های ضروری آن با تعطیلی مواجه شده است.
 
به گزارش ایرنا، اواخر شهریور ماه 96 بود که اعضای 13 نفره شورای اسلامی شهر کرج با اکثریت آراء اصغر نصیری را به عنوان شهردار انتخاب کردند، فردی که بنا به گفته برخی کارشناسان در مدت کوتاه مدیریت خود به فعالیت های عمرانی و خدمات شهری کرج تحرک بخشید و می توانست برگ برنده ای برای شورا محسوب شود.
انتقال چند معاون و مدیر از تهران به شهرداری کرج سبب اختلاف بین شورا و شهردار شد و اعضای شورای شهر از شهردار خواستند تا تهرانی ها را به پایتخت برگرداند و نیروهای بومی را جایگزین آنان کند.
سرانجام شهردار این موضوع را نپذیرفت و اواخر فروردین ماه 97 از مدیریت شهری کرج خداحافظی کرد.
با استعفای شهردار کرج ، محمدرضا احمدی نژاد از مسئولان شهرداری به عنوان سرپرست این شهرداری انتخاب شد ضمن آنکه اعضای شورا با اکثریت آرا، مجید غلام سریزدی شهردار اسبق کرج را به عنوان شهردار جدید به وزارت کشور معرفی کردند که صلاحیت وی تائید نشد.
همچنین از بین فهرست 19 نفره نامزدهای شهرداری، علی ترکاشوند شهردار پیشین و محمدرضا احمدی نژاد سرپرست شهرداری به عنوان 2 گزینه در صحن علنی شورا مطرح شدند که احمدی نژاد با اکثریت آرا به وزارت کشور معرفی شد.
سرانجام این شهردار منتخب نیز صلاحیت وی محرز نشد و اکنون پایان دوره 3 ماهه سرپرستی احمدی نژاد و انتخاب شهردار جدید با انتخاب هیات رئیسه شورای شهر مصادف شده است .
قرار بود روز شنبه هفته جاری اعضای شورای شهر در نشستی ضمن انتخاب هیات رئیسه ، موضوع انتخاب شهردار را نهایی کنند لیکن عدم حضور 5 عضو از 13 عضو ، شورای شهر را به تعطیلی کشانده است.
با اینکه قرار بود دیروز دوشنبه یا صبح امروز سه شنبه با پا درمیانی مسئولان استانی نشست شورای شهر برگزار و ضمن انتخاب هیات رئیسه موضوع انتخاب شهردار نهایی شود اما در این 2 روز نیز 5 عضو شورا حضور نیافتند و نماینده فرماندار کرج اعلام کرد که به زودی تکلیف اعضای غایب مشخص خواهد شد.
همچنین محمدعلی نجفی استاندار البرز روز گذشته در نشستی از اعضای شورای شهر کرج خواست با برگزاری جلسه فوری وضعیت شهر را مشخص کنند.
دادستان کرج نیز چند روز پیش به اعضای شورای شهر کرج هشدار داد که هر چه زودتر تکلیف شهر را مشخص کنند در غیر این صورت دستگاه قضا ورود خواهد کرد.
حاجی رضا شاکرمی بیان داشت : نباید مردم در ارائه خدمات شهری دچار مشکل شوند.
با این حال امروز نیز به رغم حضور 8 عضو شورا به علت غیبت 5 عضو دیگر نشست شورای شهر به تعطیلی کشیده شد.
برخی احتمال می دهند که در صورت عدم رفع اختلاف ها ، عضویت 5 فرد غایب شورا توسط استانداری البرز سلب می شود و برخی براین باورند که شورای پنجم کرج به طور کامل منحل خواهد شد.
شهرداری کرج با حدود 13 هزار پرسنل دارای 10 منطقه شهری و حدود 10 سازمان تابعه بوده که به جمعیتی نزدیک به یک میلیون و 800 هزار نفر خدمات ارائه می کند.
کد مطلب: 92998
برچسب ها: شورای شهر کرج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *