۰
چهارشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۲

صداوسيما و ادعاها و آمارهاي حيرت انگيز دولت سيزدهم

کرم محمدی
صداوسيما و ادعاها و آمارهاي حيرت انگيز دولت سيزدهم
«ميانگين رشد اقتصادي در چهار سال دولت قبلي 6 دهم درصد بوده است. در حالي که ميانگين رشد اقتصادي در دو سال اول دولت ‌سيزدهم 4.2 درصد است. اين آمار از افزايش هفت برابري رشد اقتصادي در اين دولت حکايت دارد
در دولت ‌سيزدهم رشد توليد اقتصادي در گروه نفت و گاز از منفي 8 درصد به 10 درصد رسيد.»
اين بخشي از مصاحبه آقاي محمد شيريجيان معاون اقتصادي بانک مرکزي در برنامه ميز اقتصاد با شبکه خبر سيماي جمهوري اسلامي ايران ‌ميباشد.
اين نمونهاي از اظهارات مقامات دولت جناب آقاي ‌رئيسي است. حسب اينگونه ادعاهاي مطرح شده، دولت دوازدهم بدهکارترين دولت تاريخ را به دولت سيزدهم تحويل داده است.
سياست خارجي دولت قبل ملتمسانه و سياست دولت سيزدهم عزتمندانه است .
دولت حسن روحاني در باز پسگيري پول‌هاي بلوکه شده ناتوان و دولت سيزدهم قهرمان اين باز پسگيري است.
دولت روحاني نتوانست واکسن کرونا تهيه کند اما دولت آقاي رئيسي براحتي ميليون‌ها واکسن براي نجات جان مردم خريداري و در کمترين زمان ممکن در اختيار مردم گذاشت.
در دولت روحاني گراني و تورم بيداد ‌ميکرد و در دولت آقاي رئيسي وضعيت معيشت مردم بهتر شده است.
آمار بيکاري در دولت رئيسي نسبت به دولت حسن روحاني کاهش چشمگير داشته است.
دولت حسن روحاني در برقراري روابط با همسايگان و به ويژه کشورهاي عربي ناتوان و دولت رئيسي قهرمان برقراري روابط ديپلماتيک با اين کشورها و علي الخصوص عربستان سعودي ‌ميباشد.
حسن روحاني خزانه خالي را تحويل ابراهيم رئيسي داده است.
دولت رئيسي تورم 60 درصدي را از دولت روحاني تحويل گرفته و طي دوسال آن را به 40 درصد کاهش داده است.
درآمد نفتي دولت رئيسي 5 برابر دولت روحاني شده است. صادرات غير نفتي دولت سيزدهم نسبت به دولت دوازدهم افزايش چشمگير داشته است.
دولت روحاني همه چيز کشور را به برجام گره زد ولي دولت رئيسي سفره مردم را به تحريم‌ها گره نزد.
مسئولان دولت سيزدهم مدعياند که وضع معيشت و سفره مردم در دولت آقاي رئيسي از دولت روحاني بهتر و بزرگتر شده است.
از منظر اين دسته از مسئولان دولت سيزدهم وضعيت اقتصادي مملکت و معيشت مردم، اينترنت و... گل و بلبل است و هر روز و هر هفته با ارائه آمارهاي حيرت انگيز موارد متعدد ديگري توسط مقامات و حاميان دولت سيزدهم بيان ‌ميگردد که از اين همه دستاوردسازي‌ها اثر چندان ملموسي در سفره مردم نميتوان لمس نمود .
چگونه است که دولت سيزدهم طي اين دوسال در سطوح مختلف اقتصادي و روابط بينالملل اين همه موفقيت ودستاوردهاي شگرف کسب نموده اما درعوض ما شاهد هستيم که روز به روز نرخ اجناس و کالاهاي اساسي مردم گرانتر و قدرت خريد مردم ضعيفتتر ‌ميگردد .
انگار دنياي واقعي ما و دست و پنجه نرم کردن ملت با غول تورم و گراني فزاينده و حجم انبوهي از مشکلات اقتصادي با دنياي آماري کارگزاران دولت سيزدهم کاملا متفاوت ازيکديگر است .
صداوسيما که به عنوان رسانه ملي در کشور لقب گرفته و بودجه آن از جيب ملت ايران تامين ‌ميگردد. سالهاست بسياري از برنامه‌هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي، سياست خارجي و.... اين رسانه تقريبا در اختيار کارشناسان و صاحب نظران يک طيف سياسي خاص قرار دارد.
اگر به نظر اين رسانه دانستن حق مردم است که بايد چنين باشد، انتطار ‌ميرود براي راستآزمايي گفته‌هاي مقامات دولت سيزدهم، پيشقدم شده و در قامت رسانه ملي و براي تنوير افکار عمو‌مي، مناظره‌هايي بين مقامات دولت آقاي حسن روحاني و دولت آقاي ابراهيم رئيسي در برنامه‌هاي زنده برگزار نمايد.
به عنوان مثال آقايان نوبخت رئيس سازمان مديريت و برنامهريزي دولت روحاني و منظور رئيس فعلي اين سازمان را دعوت تا در ارتباط با وضعيت خزانه، ميزان بدهي‌ها، تورم و... در هنگام تغيير و تحول دولت‌هاي دوازدهم و سيزدهم سخن بگويند.
آقايان محمدجواد ظريف وزير خارجه دولت حسن روحاني و امير عبداللهيان وزير خارجه فعلي در ارتباط با سياست خارجي هر دو دولت به رسانه ملي دعوت تا مردم در باره ادعاي آقاي رئيسي رئيس جمهوري محترم در مورد ديپلماسي ملتمسانه دولت روحاني و ديپلماسي عزتمندانه دولت تحت مديريت خودش بطور شفاف قرار گيرند.
انتطار ‌ميرود مديران صداوسيما بجاي آنکه تمام تريبون‌هاي اين رسانه را در اختيار مقامات و حاميان دولت فعلي قرار داده و آنان يک طرفه به قاضي بروند و راضي برگردند، مناظره‌هايي بين مسئولان هر دولت برگزار نمايند تا يکبار براي هميشه حقايق روشن گردد.
مسئولان صداوسيما مطمئن باشند که اين مناظره‌ها، پربينندهترين برنامه خواهد بود و همچنين مردم که صاحبان اصلي نظام و کشور هستند منصفانه و بدون حب و بغض در باره ادعاها وعملکردها قضاوت خواهند نمود. باشد تا يکبار براي هميشه به ادعاها و آمارهاي حيرت انگيز تقريبا هر هفتهاي دولتمردان دولت سيزدهم و حاميان آنها خاتمه داده شود.
کد مطلب: 201930
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *