۰
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۹
بررسی گروهها و برنامه برنامه کامل رقابتهای هفته چهارم لیگ اروپا

رقابت بزرگان در لیگ کوچک اروپا

رقابت بزرگان در لیگ کوچک اروپا
رقابتهای لیگ اروپا که قبلاً با نام جام یوفا شناخته می‌شد از فردا شب وارد دور برگشت مرحله گروهی خواهد شد. رقابتهایی که به دلیل حضور تیمهای صاحب نام در این دوره، از جذابیت بیشتری برخوردار شده است. به عبارت دیگر، بزرگان اروپا همچون منچستریونایتد، اینترمیلان، آاس رم، آژاکس،شالکه و مدافع عنوان قهرمانی و پرافتخارترین تیم لیگ اروپا یعنی ویارئال در لیگ اروپا که کوچکتر از لیگ قهرمانان است گردهم آمده اند تا تکلیف قهرمانی این دوره مشخص شود.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، لیگ اروپا بعد از لیگ قهرمانان اروپا دومین رقابت فوتبالی معتبر در قارهٔ اروپا محسوب می شود. این رقابت‌ها از سال ۱۹۷۱ و به عنوان جایگزین جام اینترسیتیز فیر کاپ آغاز شد، اما در رکوردها و نتایج، رقابت‌های اینترسیتیز فیر کاپ به عنوان جام یوفای سابق لحاظ نمی‌شود. در سال ۱۹۹۹، جام برندگان باشگاه‌های اروپا منسوخ و با جام یوفا ادغام شد. در رقابت‌های فصل ۰۵-۲۰۰۴، یک گروه دیگر به مرحلهٔ پیش از دور حذفی افزوده شد. در تغییراتی که در سال ۲۰۰۹ در این رقابت‌ها به وجود آمد، جام اینترتوتو در این رقابت‌ها ادغام شد و با افزودن یک گروه دیگر در مرحلهٔ مقدماتی و ایجاد تغییراتی در نحوهٔ راهیابی تیم‌ها به این مسابقات، رقابت‌ها شکل گسترده‌تری به خود گرفت. قهرمان دوره قبلی این رقابت‌ها، باشگاه فوتبال سویا اسپانیا است که اتفاقا به دلیل 5 دوره قهرمانی که 3 دوره از آن به صورت متوالی در دوره های اخیر بوده، پرافتخارترین تیم این رقابتها محسوب می شود.
در این دوره از رقابتهای لیگ اروپا هم اکنون تیمها مسابقات دور رفت را پشت سر گذاشته اند و رقابتهای گروههای 12 گانه از فردا شب (پنجشنبه) وارد دور برگشت می شود. مروری بر رقابتهای لیگ اروپا به تفکیک گروهها می تواند ما را در جریان کامل مسابقات قرار دهد :
گروه A :
این گروه یکی از پروههای دوار رقابتها محسوب می شود که در آن سه تیم مدعی منچستریونایتد انگلیس، فاینورد رتردام هلند و فنرباغچه ترکیه همراه با زوریا از اوکراین حضور دارند. تا پایان دور رفت، منچستریونایتد و فاینورد با 6 امتیاز صدرنشین هستند و فنرباغچه با 4 امتیاز و زوریا با 1 امتیاز در رتبه های بعدی قرار دارند. فردا شب از ساعت 21:30 به وقت تهران، همزمان فنرباغچه در ترکیه میزبان منچستریونایتد است و فاینورد در زمین زوریا به مصاف حریف خود خواهد رفت. منچستر در اولدترافورد با نتیجه 4 بر 1 فنرباغچه را شکست داده بود و فاینورد هم در بازی رفت با یک گل در مقابل زوریا پیروز شده بود. در این گروه فاینورد با دو مقام قهرمانی در لیگ اروپا، پرافتخارترین تیم این گروه محسوب می شود.
گروه B :
این گروه نیز از لحاظ جدول، وضعیتی مشابه گروه قبل دارد. در این گروه هم المپیاکوس یونان و آپوئل نیکوزیا قبرس هر کدام با 6 امتیاز اول و دوم هستند و یانگ بویز سوییس و آستانه از قزاقستان با 4 و 1 امتیاز سوم و چهارم هستند. فردا شب در آغاز دور برگشت، آپوئل نیکوزیا میزبان یانگ بویز است. در بازی رفت یانگ بویز با نتیجه 3 بر یک پیروز شده بود. همزمان در ساعت 21:30 به وقت تهران، آستانه در قزاقستان به مصاف المپیاکوس می رود تا شانس خود را برای صعود زنده نگه دارد. بازی رفت دو تیم در یونان با نتیجه 4 بر یک به سود میزبان به پایان رسیده بود. هیچ تیمی از این کشورها تاکنون موفق به کسب مقام قهرمانی در لیگ اروپا نشده است.
گروه C :
در این گروه به غیر از تیم گابالا از جمهوری آذربایجان که هر سه بازی دور رفت خود را واگذار کرده و بدون امتیاز در قعر جدول قرار دارد، سایر تیمها با 5 امتیاز شانس صعود مشابهی دارند. حساسترین بازی فرداشب در این گروه بین اندرلخت بلژیک و ماینتس آلمان برگزار می شود. در دور رفت دو تیم در آلمان به تساوی 1 بر 1 رسیده بودند. گابالا هم میزبان سنت اتین فرانسه است. در بازی رفت، گابالا در مقابل میزبان نامدار خود به خوبی مقاومت کرد و سرانجام تنها با 1 گل شکست خورد. اندرلخت یکبار در سال 1983 قهرمان و یک سال بعد نایب قهرمان لیگ اروپا شده است.
گروه D :
زنیت روسیه صدرنشین این گروه است که هر 3 بازی دور رفت را با پیروزی پشت سر گذاشته و با توجه به اینکه از 3 بازی دور برگشت، در 2 مسابقه هم میزبان است، شانس اصلی صعود از این گروه محسوب می شود. زنیت فردا شب میزبان دانداک دانمارک است. دانداک با یک برد و یک مساوی تاکنون 4 امتیاز کسب کرده است. بازی رفت دو تیم در دانمارک با نتیجه 2 بر 1 به سود میهمان یعنی زنیت به پایان رسیده بود. مکابی رژیم صهیونیستی هم که 3 امتیازی است در سرزمین های اشغالی به دیدار آلکمار هلند، تیم 1 امتیازی گروه می رود. بازی رفت دو تیم در هلند بر خلاف انتظار با نتیجه 2 بر 1 به سود مکابی به پایان رسیده بود. زنیت یک بار در سال 2008 مقام قهرمانی این رقابتها را کسب کرده است و هم اکنون به دنبال دومین قهرمانی در این جام است.
گروه E :
در این گروه رقابت بین تیمها بسیار نزدیک و فشرده است. در این گروه تیم آ اس رم با 5 امتیاز صدرنشین است و آتریا وین اتریش با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار گرفته است. تیم آسترا از رومانی با 3 امتیاز سوم است و ویکتوریا پلژن جمهوری چک با 2 امتیاز در انتهای جدول قرار دارد و البته با توجه به تفاوت کم امتیاز تیمها هنوز هم شانس صعود دارد. فردا شب آسترا در رومانی میزبان ویکتوریاپلژن است. بازی رفت این دو تیم در چک با نتیجه 2 بر یک به سود تیم میهمان یعنی نماینده رومانی به پایان رسیده بود. آستریاوین هم در یک بازی حساس میزبان آاس رم است. بازی رفت دو تیم در رم بازی بسیار جذابی بود که با نتیجه مساوی 3 بر 3 به پایان رسید و حالا فرصت مناسبی برای آستریاوین است که خود را به تنهایی در صدر جدول قرار دهد.
گروه F :
گنک بلژیک در این گروه با 2 برد و 6 امتیاز صدرنشین است. این تیم فردا شب میهان تیم اتلتیکو بیلبائو تیم 3 امتیازی گروه است. اتلتیکو که در انتهای جدول قرار دارد برای آنکه شانس صعود را زنده نگه دارد نیاز به کسب امتیاز دارد. بازی رفت دو تیم با نتیجه 2 بر صفر سود گنک به پایان رسیده بود. دو تیم 4 امتیازی این گروه یعنی ساسولو ایتالیا و راپیدوین اتریش هم در ایتالیا به میدان می روند. بازی رفت دو تیم در اتریش با تساوی 1 بر 1 به پایان رسیده بود.
گروه G :
از این گروه به بعد، بازیها از ساعت 23:35 دقیقه به وقت تهران برگزار می شود. فردا آژاکس هلند، صدرنشین 7 امتیازی این گروه میزبان سلتاویگو اسپانیا است که با 5 امتیاز در رده دوم 5رار دارد. بازی رفت دو تیم در اسپانیا با نتیجه 2 بر 2 پایان یافته بود. در دیگر بازی این گروه، تیم سوم گروه یعنی استانداردلیژ بلژیک که 2 امتیازی است میهمان تیم 1 امتیازی گروه یعنی پاناتینایکوس یونان خواهد بود. بازی رفت این دو تیم هم با نتیجه 2 بر 2 به پایان رسیده بود و وضعیت جدول به گونه ای است که هر 4 تیم شانس صعود دارند. آژاکس هلند که در این گروه حضور دارد یکبار در سال 1992 مقام قهرمانی این رقابتها را کسب کرده است.
گروه H :
شاختار دونتسک اوکراین، تیمی که در سال 2009 هم قهرمان لیگ اروپا شده بود، با 3 برد از 3 بازی دور رفت صدرنشین مطلق این گروه است. این تیم فردا شب میهان تیم خنت بلژیک است که با 4 امتیاز در رده دوم گروه قرار گرفته است. بازی رفت را شاختار با نتیجه قاطع 5 بر صفر به سود خود خاتمه داده بود. براگا پرتغال هم که 2 امتیازی است فردا با تیم یک امتیازی قونیه اسپور ترکیه مصاف می دهد. بازی رفت دو تیم در ترکیه با نتیجه مساوی 1 بر 1 پایان یافته بود و هر کدام از این دو تیم اگر در بازی فردا شکست بخورند مسیر سختی برای صعود خواهند داشت. چرا که حریفان بعدی آنها دشوارتر هستند.
گروه I :
شالکه آلمان تیمی که در سال 1997 قهرمان لیگ اروپا شده بود، با 9 امکتیاز صدرنشین قاطع این گروه است. شالکه فردا شب میزبان کراسنودار روسیه است؛ تیمی که در بازی رفت در روسیه هم با یک گل در مقابل شالکه شکست خورده بود. کراسنودار البته دو بازی دیگر خود را برده بود و اکنون 6 امتیازی است. نیس فرانسه هم میزبان سالزبورگ اتریش خواهد بود. بازی رفت را نیس در زمین حریف با 1 گل برده است و این تنها 3 امتیاز نیس در این گروه است و سالزبورگ امتیازی ندارد.
گروه J :
فیورنتینا تیم 7 امتیازی گروه که شانس اصلی صعود از این گروه محسوب می شود فردا میزبان اسلووان لیبرچ اسلوونی است. بازی رفت دو تیم در زمین اسلووان با نتیجه 3 بر 1 به سود فیورنتینا به پایان رسیده بود. اسلووان لیبرچ تاکنون فقط 1 امتیاز کسب کرده است. تیم پائوک سالونیک یونان هم که 4 امتیازی است با دیگر تیم 4 امتیازی گروه یعنی قره باغ ارمنستان دیدار می کند. بازی رفت دو تیم در خانه قره باغ با نتیجه 2 بر صفر به سود میزبان به پایان رسیده بود.
گروه K :
نکته عجیب و شگفتی بزگ این گروه قعرنشینی اینترمیلان ایتالیا با 3 امتیاز است. هرچند که فاصله نزدیک امتیازات در این گروه همچنان شانس صعود اینتر را زنده نگه داشته است. اینتر با 3 قهرمانی و 1 نایب قهرمانی دومین تیم پرافتخار لیگ اروپا است.اینتر که در دو بازی نخست خود شکست خورده بود در بازی سوم که میزبان ساوتهمپتون انگلیس بود با 1 گل پیروز شد و حالا فردا شب باید در زمین حریف 4 امتیازی خود که در گروه، دوم است به میدان برود. اسپارتاپراگ جمهوری چک که با 6 امتیاز صدرنشین است فردا میزبان هاپوئل 4 امتیازی است. بازی رفت در زمین هاپوئل با یک گل به سود اسپارتاپراگ به پایان رسیده بود.
گروه L :
رقابتها در این گروه هم بسیار فشرده است. ویارئال اسپانیا با 5 امتیاز صدرنشین است، عثمانلی اسپور ترکیه و زوریخ سوییس هر دو 4 امتیازی هستند استوابخارست رومانی هم 2 امتیازی است. فردا ویارئال میزبان عثمانلی اسپور است. بازی رفت دو تیم با نتیجه 2 بر 2 مساوی شده است. زوریخ هم میزبان استوابخارست خواهد بود. در بازی رفت استوابخارست در خانه با نتیجه 1 بر 1 متوقف شده بود.

کد مطلب: 62859
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *