۰
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۴

از خدمات بیمه آپ چه می دانید؟

احتمالا نام "آپ" را بار ها به عنوان پر کاربرد ترین اپلیکیشن پرداخت در کشور شنیده اید و احتمالا می دانید که از طریق این اپلیکیشن، امور مختلفی از جمله خرید شارژ اینترنت و موبایل، انتقال وجه و امور بانکی و حتی پرداخت انواع قبوض امکان پذیر می شود. در بین این خدمات، گزینه ای که به تازگی گنجانده شده است، خدمات امور بیمه می باشد که در این مقاله به شرح توضیحاتی پیرامون آن خواهیم پرداخت.
از خدمات بیمه آپ چه می دانید؟
احتمالا نام "آپ" را بار ها به عنوان پر کاربرد ترین اپلیکیشن پرداخت در کشور شنیده اید و احتمالا می دانید که از طریق این اپلیکیشن، امور مختلفی از جمله خرید شارژ اینترنت و موبایل، انتقال وجه و امور بانکی و حتی پرداخت انواع قبوض امکان پذیر می شود.
در بین این خدمات، گزینه ای که به تازگی گنجانده شده است، خدمات امور بیمه می باشد که در این مقاله به شرح توضیحاتی پیرامون آن خواهیم پرداخت.

اپلیکیشن آپ چیست؟
شرکت "آسان پرداخت پرشین" در سال 1388 با هدف غیر حضوری کردن انواع خدمات بانکی و پرداختی، فعالیت خود را به طور رسمی شروع کرد.
این شرکت نو ظهور برای تحقق این امر، انواع تجهیزات و ابزار های دیجیتالی لازم برای فراهم کردن بستر اینترنتی خدمات بانکی را فراهم کرد و پس از چندین سال رشد و موفقیت های پی در پی، در سال 95 بخشی از سهام خود را به بازار بورس ایران اختصاص داد.
شرکت آسان پرداخت پرشین در مدت زمانی کوتاه توانست نمایندگی های متعدد خود را در سراسر کشور گسترش دهد و در طی همین مدت، به یکی از پیشگامان خدمات اینترنتی در ایران تبدیل شد.
یکی از دستاوردهای این شرکت، اپلیکیشن آپ نام دارد که در سال های اخیر، به شهرتی فراگیر دست یافته است. این اپلیکیشن که حجم نسخه ی موبایلی آن به 30 مگابایت هم نمی رسد، خدمات گسترده ای را به کاربران خود ارائه می دهد که هر کدام در نوع خود بی نظیر و قابل توجه می باشند.
پرداخت انواع قبوض آب، گاز، برق و تلفن، خرید شارژ و اینترنت، خدمات بانکی مثل پرداخت کارت به کارت و مشاهده ی موجودی، سرمایه گذاری در انواع بازار ها، خدمات خودرو و پرداخت خلافی، مشارکت در طرح های خیریه و نیکوکاری و همینطور انواع خدمات مربوط به بیمه، از جمله سرویس های این اپلیکیشن به شمار می روند.

خدمات بیمه ی اپلیکیشن آپ چیست؟
این سرویس، به کاربران اجازه می دهد تا بدون مراجعه به دفاتر شعب بیمه های مختلف، نسبت به ثبت نام، تمدید و یا هر گونه امور مربوط به بیمه ی مورد نظر خود، اقدام کنند.
در واقع خدمات بیمه ی اپلیکیشن آپ را می توان واسطی کاملا کارامد بین کاربران و مشترکین امور بیمه در نظر گرفت.
برای استفاده از این سرویس کافیست تا کاربران پس از وارد شدن به بخش "بیمه" در این اپلیکیشن، بیمه ی مورد نظر خود را انتخاب کنند و بر اساس خدمات دریافتی از سوی آن، امور درخواستی خود را به انجام برسانند.
تقریبا استفاده از خدمات هر نوع بیمه ای که فکرش را بکنید، از این طریق قابل تحقق است؛ از جمله بیمه ی آتش سوزی مسکن، بیمه ی حوادث انفرادی، بیمه ی مسافرت و بیمه ی شخص ثالث اتومبیل، همگی مواردی هستند که خدمات مرتبط با آنها، از طریق این اپلیکیشن ارائه می شود.

در خدمات بیمه ی اپلیکیشن آپ چه کار هایی می توان انجام داد؟
یکی از پر طرفدار ترین سرویس های ارائه شده در قسمت بیمه ی اپلیکیشن آپ، به بیمه ی شخص ثالث اتومبیل مربوط می شود؛ کاربران از طریق این سرویس می توانند نسبت به صدور یا تمدید بیمه ی شخص ثالث اتومبیل خود اقدام کنند.
مزایایی که در این روش برای کاربران اپلیکیشن آپ وجود دارد، تخفیف هایی است که هر مشترکی می تواند از آن ها بهره مند شود.
بیمه های مرتبط با سفر، یکی دیگر از گزینه های این بخش از خدمات اپلیکیشن آپ می باشد؛ مشترکین می توانند از طریق این اپلیکیشن و بر اساس سرویس بیمه ی انتخابی شان، از بیمه هایی نظیر تعهد در قبال فوت یا آسیب در مسافرت و یا حتی تعهد در قبال حواث احتمالی در سفر های خارجی و انواع کمک رسانی های مربوطه بهره مند شوند.
بیمه های مرتبط با آتش سوزی یا حوادث طبیعی، مورد پر طرفدار بعدی در میان خدمات بیمه در این اپلیکیشن است؛ کاربران می توانند منزل مسکونی یا محیط کار خود را نسبت به هر گونه حادثه ی احتمالی از جمله، سیل، زلزله، صاعقه، طوفان، انفجار و آتش سوزی، با بهره مندی از انواع تخفیف های عرضه شده از طرف آپ، بیمه کنند. همینطور دریافت حق بیمه در برابر انواع حوادث انفرادی نیز به راحتی از طریق این اپلیکیشن قابل حصول می باشد.
البته انواع و طیف گسترده ی خدمات بیمه ای ارائه شده در اپلیکیشن آپ، به سرویس بیمه ی انتخابی بستگی دارد و طرح های گوناگون و موضوع بندی شده ای را شامل می شود که بر اساس نوع سرویس انتخابی، می تواند متنوع و متغیر باشد.
در واقع هر شرکت بیمه ای، خدمات و طرح های اختصاصی خود را عرضه می کند و کاربران با انتخاب سرویس مورد نظر خود، می توانند به خدمات ارائه شده از سوی آن شرکت، دسترسی داشته باشند.

طرف قرارداد اپلیکیشن آپ در رابطه با بیمه چه شرکت هایی هستند؟
تقریبا بیشتر شرکت های بزرگ بیمه ای در ایران، با اپلیکیشن آپ قرارداد دارند و خدمات خود را در بستر دیجیتالی آن ارائه می دهند.
بیمه های آرمان، دانا، رازی، دی، ایران، سامان و بیمه ی سینا، از جمله این شرکت ها می باشند که به شکل های مختلفی در آپ سرویس دهی می کنند. همانطور که گفته شد، نحوه ی این سرویس دهی و همینطور خدمات ارائه شده از سوی هر یک، کاملا به سیاست های داخلی همان شرکت مربوط می باشد و آپ، تنها به عنوان یک واسطه برای کوتاه تر شدن فرایند بین سرویس دهنده و مشتری عمل می کند.

استفاده از آپ برای بهره مندی از خدمات بیمه ای چه مزایایی دارد؟
شاید بتوان گفت که بهره مندی از تخفیف های ارائه شده از سوی آپ، شناخته شده ترین مزیت استفاده از این اپلیکیشن در مقایسه با دیگر روش ها، در رابطه با استفاده از سرویس های بیمه ای می باشد.
البته فواید استفاده از آپ به همین یک مورد بسنده نمی شود؛ در واقع اپلیکیشن آپ با استفاده از آمار های دقیق و معتبری که در رابطه با شرکت های ارائه دهنده ی خدمات بیمه ای جمع آوری می کند، برای کاربران نقشی کارامد و راهنما گونه دارد و مشتری می تواند با بررسی این اطلاعات و مقایسه ی شرکت های بیمه ای در رابطه با سرویس درخواستی خود، بهترین گزینه ی ممکن برای بیمه ی مورد نظر خود را انتخاب کند.
علاوه بر این، اپلیکیشن آپ با حذف بسیاری از مراحل حضوری برای انجام کار های دفتری، نقش موثری را در صرفه جویی زمان مشتری ایفا می کند که در نوع خود کاملا بی نظیر است. ارائه ی خدمات شبانه روزی، شفافیت بالا در ارائه ی اطلاعات، جامع بودن رابط کاربری، راهنمایی قابل فهم برای کاربر، و همینطور پاسخگویی سریع به شکایات و مشکلات ارائه شده از سوی مشتری، از جمله دیگر مزایای استفاده از اپلیکیشن آپ در رابطه با خدمات بیمه ای می باشند.
شما به راحتی می توانید اپلیکیشن آپ را دانلود کنید و از خدمات آن بهرمند شوید.
 
کد مطلب: 143408
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *