۰
جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۹
محمداسماعیل کوثری؛

آغاز به‌کار هیئت نظارت بر ‌نمایندگان پس از تعطیلات مجلس

نماینده مردم تهران در خانه ملت گفت: پس از انتخاب چهار عضو دیگر هیأت نظارت بر عملکرد نمایندگان در اولین هفته کاری مجلس پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود، این هیأت بلافاصله کار خود را آغاز کرد.
آغاز به‌کار هیئت نظارت بر ‌نمایندگان پس از تعطیلات مجلس
محمداسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان تا دوشنبه هفته آینده فرصت دارند ‌برای عضویت در هیأت نظارت بر عملکرد نمایندگان نام‌نویسی کنند که رأی‌گیری برای انتخاب اعضای این هیأت در هفته کاری پس از سرکشی نمایندگان به حوزه انتخابیه انجام خواهد شد.

وی افزود: در این هیئت، رئیس و نائب‌رئیس مجلس و یک نفر از اعضای کمیسیون اصل نود مجلس ‌‌و چهار نفر از میان نمایندگان عضویت خواهند داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: این هیأت هفت‌نفره پس از رأی‌گیری و انتخاب چهار عضو دیگر آن در اولین هفته کاری مجلس بلافاصله کار خود را آغاز خواهد کرد. 

طبق ماده "یک" این طرح، هیئت نظارت در ابتدای هر دوره از مجلس و حداکثر سه ماه پس از انتخاب هیئت رئیسه دائمی‌، تشکیل می‌شود.

بهارستان‌نشینان نهم ۱۶ خرداد‌ماه هیئت رئیسه دائم خود را انتخاب کردند که با این حساب ‌‌از مهلت قانونی مجلس نهم برای تشکیل هئیت نظارت بر نمایندگان تنها ۳۷ روز باقی‌مانده است.

‌هیئت نظارت متشکل از یکی از نواب رئیس، رؤسای کمیسیون‌های قضایی و اصل ۹۰ و چهار نفر از نمایندگان به انتخاب مجلس برای یک دوره است.

‌در این راستا کمیسیون اصل ۹۰ روح‌الله حسینیان و افضلی‌فر را به عنوان نمایندگان خود در هیئت نظارت انتخاب و به مجلس معرفی کرده است.
کد مطلب: 1674
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *