۰
سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۸

سرمایه گذاری ۳.۵ میلیارد دلاری ایرانیان در ترکیه

دبیر کارگروه مهاجرت‌های اقتصادی و کاری رصدخانه مهاجرت ایران، گفت: هر ایرانی برای خرید خانه در ترکیه ۲۵۰۰ هزار دلار و برای ثبت شرکت ۲۲ میلیون دلار صرف می کند و به طور کلی ایرانیان ۳.۵ میلیارد دلار در ترکیه سرمایه گذاری کرده‌اند.
سرمایه گذاری ۳.۵ میلیارد دلاری ایرانیان در ترکیه
به گزارش مردم سالاری آنلاین،فهیمه بهزادی با بیان اینکه تعداد آمارهای ایرانیان مقیم خارج، از موضوعات مورد مناقشه در کشور است، افزود: بر اساس آمارهای سازمان ملل و داده‌های بانک جهانی تعداد ۲ میلیون و ۶۲ هزار نفر از ایرانیان مقیم خارج هستند.
وی با بیان اینکه سالانه ۱۲ هزار ویزای کاری موقت و دائمی و ۱۶ هزار ویزای تحصیلی برای متقاضیان ایرانی صادر می‌شود، خاطر نشان کرد: مقاصد اصلی مهاجران ایرانی کشورهای امریکا، کانادا و کشورهای اروپایی و استرالیا بوده است.
بهزادی با اشاره به صدور ویزاهای خاص، گفت: مطالعات ما برای صدور ویزاهای خاص برای کسب و کارها نشان می‌دهد از سال ۲۰۱۹ تا نیمه اول سال ۲۰۲۲ حدود ۲ هزار استارت‌آپ و کارآفرین از دو مقصد کانادا و انگلیس ویزا دریافت کرده‌اند.
دبیر کارگروه مهاجرت‌های اقتصادی و کاری به افزایش جمعیت ایرانی در ترکیه اشاره کرد و ادامه داد: روند جمعیت ایرانی در ترکیه روند افزایشی دارد، به گونه‌ای که این جمعیت به ۱۵۵ هزارنفر رسیده است و نشان از رشد ۲۰ درصدی دارد.
وی اضافه کرد:  ایرانیان در خرید خانه در ترکیه در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ رتبه اول را داشته، در حالی که در سال ۲۰۱۸ رتبه هشتم تا دهم را داشته است.
به گفته وی هر ایرانی برای خرید خانه در ترکیه ۲۵۰۰ هزار دلار و برای ثبت شرکت ۲۲ میلیون دلار صرف می کنند و به طور کلی ایرانیان ۳.۵ میلیارد دلار در ترکیه سرمایه گذاری کرده‌اند.
بهزادی ادامه داد: در این شاخص در نیمه اول سال ۲۰۲۲، روس‌ها گوی سبقت را از ایرانیان ربوده‌اند.
کد مطلب: 184530
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *