; ?>; ?> لوکادیا و این پول حرام - مردم سالاری آنلاين
۰
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۰۰

لوکادیا و این پول حرام

لوکادیا دست یحیی را در حساس‌ترین بازی فصل در پوست گردو قرار داد و با بهانه بیماری همسرش و درخواست مرخصی ۴۸ ساعته ایران را ترک کرد. اما همان موقع هم مشخص بود که لوکادیا دنبال بهانه است و قصد بازگشت ندارد.
لوکادیا و این پول حرام
به گزارش مردم سالاری آنلاین؛ در اینکه باشگاه‌های ما به شکل کلی با ضعف تشکیلاتی و بسیاری از مشکلات دیگر از جمله بد قرارداد بستن با بازیکنان خارجی مواجه هستند شکی نیست اما در اینکه اصول اخلاقی هم در فوتبال همه دنیا نقش اساسی و پر رنگی هم دارد هیچ شخصی تردیدی ندارد. با این حال، این حرف از جانب خیلی از فوتبالی‌ها مطرح می‌شود که اقدامی که لوکادیا در قبال پرسپولیس انجام داد کار اخلاقی نبود چون این بازیکن که در سطح اول فوتبال اروپا بازی کرده با شرایط بسیار بد بدنی به پرسپولیس آمد اما از آنجا که مهاجم هلندی رزومه قوی داشت یحیی تمام این مشکلات و زمان بردن آمادگی بازیکن هلندی را تقبل کرد با این امید که لوکادیا حتماً به آمادگی مطلوب می‌رسد و دست این مربی و تیمش را که به‌شدت فصل قبل از نداشتن مهاجمان گلزن در مضیقه بود، می‌گیرد.  نقطه ضعفی که از دید بسیاری از کارشناسان به پرسپولیس لطمه زد و حتی بیشتر از ضعف دفاعی و بسیاری از مشکلات فنی دیگر نقش اول را در مشکلات فنی این تیم ایفا می‌کرد و دلیل از دست دادن قهرمانی پرسپولیس در فصل گذشته لیگ شد.
تمام این مشکلات در این فصل موجب شد یحیی به هر شکل ممکن دنبال مهاجمی با رزومه قوی باشد. به همین دلیل لوکادیا را در شرایطی که حتی جذب این بازیکن هزینه سنگینی را به باشگاه تحمیل می‌کرد، بپذیرد اما این بازیکن به هیچ وجه دین خودش را به لحاظ حرفه‌ای در قبال پرسپولیس انجام نداد و در شرایطی که پرسپولیس تمام مطالبات این بازیکن را حتی زودتر از نیم فصل به او پرداخت کرده بود، او دست یحیی را در حساس‌ترین بازی فصل در پوست گردو قرار داد و با بهانه بیماری همسرش و درخواست مرخصی ۴۸ ساعته ایران را ترک کرد. اما همان موقع هم مشخص بود که لوکادیا دنبال بهانه است و قصد بازگشت ندارد. با وجود این یحیی دست رد به سینه لوکادیا نزد تا او به کشورش برود و از لحاظ روحی بعد از حل مشکلش به ایران بازگردد اما لوکادیا با انجام کار غیرحرفه‌ای پولی را به زندگی‌اش برد که در اصطلاح فوتبالی‌ها، پول کثیف بود.
 کثیف از این بابت که او همه شرایط ایران را می‌دانست اما به‌دلیل پیشنهاد مالی خوب پرسپولیس قبول کرد که به ایران بیاید چون می‌دانست که هم قرارداد خوبی می‌بندد و هم رقم نسبتاً بالایی با وجود ناآمادگی دریافت می‌کند. با وجود این زمانی که لوکادیا به آمادگی نسبی خوبی رسید، اصول اخلاقی‌اش را زیر پا گذاشت و با بهانه قراردادن این مسأله که در ایران امنیت ندارد با استفاده از بند سیاسی ایران را ترک کرد و به مقصود خودش رسید. این مسأله اما بازتاب خوبی نداشته و بسیاری از فوتبالی‌ها این رویه پول گرفتن را به قاعده نمی‌دانند و از آن به شکل پول کثیف نام برده‌اند. اقدامی که به نظر نمی‌رسد فوتبالیست‌های حرفه‌ای به آن تن در دهند و راضی شوند که به هر ترتیب و به هر بهانه‌ای پول قراردادشان را دریافت کنند و تحت هر شرایطی به خواسته‌شان برسند.
کد مطلب: 185542
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *