۰
سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۰
رمضانعلی سنگدوینی:

دلار به ۵۰ هزار تومان می‌رسد

درآمد مردم کفاف زندگی را نمی‌دهد
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: ما روی پول ملی خود ارق نداریم در حقیقت به اندازه‌ای که روی ارز خارجی ارق داریم روی پول ملی ارق نداریم.
دلار به ۵۰ هزار تومان می‌رسد
به گزارش مردم سالاری آنلاین،رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی در مجلس، با اشاره به نوسانات قیمت دلار گفت: اوضاع مدیریت دولت خراب است. در جلسه‌ای هم که با وزیر اقتصاد داشتیم توضیحات او درباره شرایط اقتصادی کشور قانع کننده نبود. در هر صورت مردم از اینکه دولت نمی‌تواند ارز را کنترل کند ناراحت هستند. وقتی اکثر قطعات خودرو در داخل کشور تولید می‌شود اینکه می‌گویند خودرو به دلیل قیمت ارز گران می‌شود چه معنایی دارد؟ اگر صنعتگران حمایت شوند و به آنها تسهیلات بدهند خودرو نباید گران شود.
او افزود: در حالیکه اقلامی مثل تخم مرغ گران شدند و تورم افزایش پیدا کرده چرا جلوی وام‌های خرد بر روی مردم بسته شده است. مردم چگونه زندگی کنند؟ در شرایطی که درآمدها کفاف زندگی را نمی‌دهد باید درد را از یک جایی درمان کنند که درمان هم وام‌های خرد است که در حال حاضر همه بانک‌ها این قبیل وام‌ها را نمی‌دهند. لذا برای شرایط فعلی باید فکر اقتصادی صورت بگیرد. قیمت ارز روز به روز در حال افزایش است که نمایانگر اوضاع متزلزل بازار است و آن فردی هم که در بازار حضور دارد شرایط ناپایداری را تجربه می‌کند و اگر این شرایط ادامه پیدا کند احتمال رسیدن قیمت دلار به ۵۰ هزار تومان وجود دارد.
سنگدوینی با اشاره به راه‌حل خود برای برون رفت از شرایط ناپایدار اقتصادی بیان کرد: به نظر بنده باید قالیباف، اژه‌ای و رئیسی به عنوان سران قوا تصمیمی در حوزه اقتصاد بگیرند و اقدامی کنند. نمی‌شود که هر روز قیمت ارز افزایش پیدا کند. در این شرایط کسی هم بخواهد سرمایه‌گذاری کند تردید دارد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره ریشه شرایط نابه‌سامان اقتصادی خاطرنشان کرد: تنها یک بخش از شرایط فعلی اقتصادی ناشی از تحریم‌ها است؛ برخی کشورها تحریم هستند اما چرا این تحریم‌ها بر روی پول ملی آنها موثر نیست؟ وقتی در حال فروش نفت و صادرات کالا هستیم چرا ارزش پول ملی تا این اندازه کاهش پیدا کرده است؟ به نظر بنده ما روی پول ملی خود ارق نداریم در حقیقت به اندازه‌ای که روی ارز خارجی ارق داریم روی پول ملی ارق نداریم.
سنگدوینی در واکنش به اینکه چه کسی مقصر شرایط فعلی اقتصادی است، یادآور شد: در بودجه درباره همه مسیرها برنامه‌ریزی کردیم در اینجا دولت باید برای کنترل نرخ ارز برنامه‌ریزی کند. باید توانایی این کار را داشته باشد و اگر توانمند نیست بگوید توانایی نداریم بنابراین راهکار بدهید. البته دولت گفته که به زودی راهکاری برای کنترل نرخ ارز ارائه می‌دهد اما با این وضعیت قیمت ارز هر روز افزایش پیدا می‌کند.
منبع:منیبان
کد مطلب: 185908
برچسب ها: ارز پول درآمد دلار
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *