۰
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۰

انتقاد ترامپ از کمک‌های آمریکا به ناتو و اوکراین

رئیس جمهور سابق آمریکا انتقاداتش را از ائتلاف ناتو از سر گرفت و همچنین گفت،‌ آمریکا دارد به اوکراین در جنگ با روسیه بیش از حد کمک می‌کند.
انتقاد ترامپ از کمک‌های آمریکا به ناتو و اوکراین
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از پایگاه اینسایدر،‌دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با انتشار پستی در شبکه اجتماعی خودش مشهور به "تروث سوشال" نوشت: "بدبخت‌های خوب قدیمی  آمریکا دارند بخش عظیمی از صورتحساب ناتو را پرداخت می‌کنند و پول غیررسمی روانه اوکراین می‌شود. بسیار ناعادلانه است."
ترامپ از مدت‌ها قبل به انتقاد از حجم پولی که آمریکا صرف تعهدات نظامی به کشورهای خارجی می‌کند، پرداخته و از سیاست‌ انزواطلبانه مشهور به "اول آمریکا" حمایت کرده است.
این صحبت ترامپ در حالی که قرار است مجلس نمایندگان آمریکا در دوره جدیدش تحت کنترل جمهوریخواهان هم‌حزب با این رئیس جمهور سابق آمریکا اداره شود، مطرح شده است.
برخی از متحدان ترامپ در کنگره آمریکا نیز قبلا مواضعی مشابه با او درباره اوکراین داشته و خواستار نظارت سفت و سخت‌تر برای کمک‌های چند میلیاردی واشنگتن به اوکراین شده‌اند.
تاکنون آمریکا عمده‌ترین حامی بین‌المللی اوکراین بوده و در ضمن ادامه جنگ اوکراین با روسیه ۴۸ میلیارد دلار کمک بشردوستانه و نظامی به کی‌ِیف داده است.
ترامپ در مقام رئیس‌جمهور آمریکا بارها ادعا ‌کرد که متحدان واشنگتن در ناتو از آمریکا سوءاستفاده مالی می‌کنند، در حالی که خودشان دستورالعمل‌ صرف دو درصد از تولید ناخالص داخلی برای بودجه نظامی را که ناتو در سال ۲۰۱۴ مورد توافق قرار داد، برآورده نمی‌کنند.
ترامپ چند بار از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در دوران ریاست‌جمهوری خود تمجید ‌کرد و کمک‌های آمریکا به اوکراین را اهرم فشاری قرار داد تا با استفاده از آن رئیس‌جمهور این کشور را به انتقاد از جو بایدن، رقیب سابق ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری وادار کند.
این کارزار فشار ترامپ بر رئیس جمهور اوکراین منجر به اولین استیضاح این رئیس جمهور سابق آمریکابه اتهام سوء استفاده از قدرت شد هر چند که او بعدا در این استیضاح تبرئه شد.
ترامپ در یک گردهمایی بنیاد هریتیج در سال ۲۰۲۲، ادعا کرد که در زمان ریاست جمهوری‌اش به متحدان واشنگتن در ناتو به عنوان ترفندی برای واداشتن آنها به افزایش هزینه‌های نظامی، گفته بود که در صورت حمله روسیه، آمریکا از آنها حمایت نخواهد کرد.
کد مطلب: 185991
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *