۰
جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۰

پیش بینی قیمت سکه در هفته آینده

قیمت سکه روز گذشته در حالی تا ۲۷ میلیون و ۵۹۶ هزار تومان بالا آمد که سکه بازان منتظر ادامه رشد قیمت سکه هستند در حالی که قیمت فلز زرد بدون زیرسازی افزایش یافته است.
پیش بینی قیمت سکه در هفته آینده
به گزارش مردم سالاری آنلاین،در پایان معاملات روز پنجشنبه ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، قیمت سکه امامی به ۲۷ میلیون و ۵۹۶ هزار تومان رسید. این در حالی بود که این نوع سکه دیروز روی قیمت ۲۶ میلیون و ۳۹۸ هزار تومان بازگشایی شده بود؛ به این ترتیب سکه امامی تنها در یک روز معادل یک میلیون و ۷۹۸ هزار تومان گرانتر شد! حباب سکه امامی در این قیمت به ۶ میلیون و ۹۸۸ هزار تومان رسیده است.
روز گذشته همچنین قیمت سکه بهار آزادی از ۲۴ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان در زمان بازگشایی بازار، به ۲۵ میلیون و ۷۹۷ هزار تومان رسید؛ بر این اساس این نوع سکه نیز تنها در طول یک روز ۹۹۶ هزار تومان گرانتر شد! گفتنی است حباب سکه بهار آزادی در این قیمت به پنج میلیون و ۱۹۵ هزار تومان رسیده است.
روز پنجشنبه قیمت نیم سکه هم افزایشی بود و از ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در زمان بازگشایی بازار، به ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در آخرین معامله روز رسید تا رشد ۳۵۰ هزار تومانی را ثبت کند. بر این اساس حباب نیم سکه به چهار میلیون و ۸۹۷ هزار تومان رسید.
پیش بینی قیمت سکه از مسیر دلار
نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: «اگر نرخ ارز کنترل شود، با توجه به اینکه تقاضا برای طلا و سکه در بازار نیست، به ثبات بازار و حتی کاهش قیمت‌ها می‌رسیم.»
وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی بازار فعلی سخت است افزود: «با وجود عوامل فراوانی که بر قیمت طلا و سکه اثر می‌گذارد، نمی‌توانیم بگوییم که تا پایان سال یا سال آینده بازار به چه سمتی می‌رود.»
رئیس اتحادیه طلا و جواهر ضمن تاکید بر رشد قیمت‌ها در بازار سکه و طلا تحت تاثیر نوسان نرخ دلار گفت: «افزایش قیمت‌ها تنها تحت تاثیر افزایش نرخ دلار شکل گرفته و عامل تقاضا تاثیر چندانی ندارد.»
بذرافشان افزود: «این هفته‌، روزهای پایانی ماه را پشت سر گذاشتیم و طبق روال روزهای پایانی هر ماه، از میزان تقاضا کاسته می‌شود. این هفته نیز تقاضایی که بتوان از آن به ‌عنوان تقاضای کاذب که بر قیمت‌ها تاثیرگذار باشد، ایجاد نشده است.»
منبع:تجارت نیوز
کد مطلب: 189648
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *