۰
چهارشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۰

روند شاخص بورس در سال ۱۴۰۱

در آخرین فصل سال شاخص کل بورس در آخرین روز کاری به سطح یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحد رسید تا بازدهی فصل زمستان مثبت ۳۱ درصد شود.
روند شاخص بورس در سال ۱۴۰۱
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از اکو ایران ،بورس تهران 4 فصل متفاوت را در سال 1401 تجربه کرد. در ابتدای بهار شروع خوبی داشت اما در تابستان شاهد ریزش بازار بودیم. پائیز و زمستان بورس نیز با گرمی و رونق مواجه بود.
شاخص کل  بورس تهران  در حالی که در ابتدای سال در کانال ۱.۳ میلیون واحد قرار داشت، سال ۱۴۰۱ را در محدوده یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد به پایان برد. اما سال ۱۴۰۱ سالی پر فراز و نشیب بود و روند  شاخص کل  در نیمه اول سال نزولی و در نیمه دوم صعودی بود.  
بهار فصل صعود شاخص  بورس  بود. در آخرین روز معاملاتی این فصل در 31 خرداد ماه  شاخص کل بورس  در رقم یک میلیون و 539 هزار واحد قرار داشت تا بازدهی بورس در فصل بهار منفی 12.6 درصد باشد و شاخص هم‌وزن نیز به سطح 423 هزار واحد رسید.
در آخرین روز کاری شهریور شاخص کل بورس در رقم یک میلیون و 355 هزار واحد قرار گرفت تا بازدهی فصل تابستان منفی 11.9 درصد شود. شاخص هم‌وزن نیز در سطح 395 هزار و 677 واحد قرار داشت.
در انتهای آذرماه شاخص کل بورس به سطح یک میلیون و 496 هزار واحد رسید و بازدهی فصل پائیز مثبت 10.6 درصد شد.   شاخص هم وزن  نیز در پایان پائیز در رقم 445 هزار و 720 واحد قرار گرفت.
در آخرین فصل سال شاخص کل بورس در آخرین روز کاری به سطح یک میلیون و 960 هزار واحد رسید تا بازدهی فصل زمستان مثبت 31 درصد شود. 
کد مطلب: 192268
برچسب ها: شاخص بورس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *