۰
جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۰

پیش بینی بازار سهام هفته آینده

بورس تهران در جریان معاملات این هفته با کاهش متوسط ارزش معاملات خرد و خروج جریان پول حقیقی به سهام مواجه بود. در این هفته تراز شاخص کل ریزش داشت و شاخص هم وزن با رشد همراه بود.
پیش بینی بازار سهام هفته آینده
به گزارش مردم سالاری آنلاین،بورس تهران در روز ابتدای این هفته با خروج پول حقیقی از سهام و کاهش نوساات شاخص ها مواجه شد. ارزش معاملات خرد نیز که در هفته سوم مهرماه تراز 5 همتی را تجربه کرده بود و در انتهای هفته آخر مهر به سطح 4 همتی بازگشت و حتی مدتی در سطح 3 همتی تثبیت شد؛ در روز ابتدایی هفته دوم آبان در سطح 4 هزار و 780 میلیارد تومانی قرار گرفت. در این هفته متوسط ارزش معاملات خرد روزانه با 11.08 درصد افت به نسبت هفته قبل تا سطح 3 هزار و 927 میلیارد تومانی پایین آمد. برآیند جریان پول حقیقی در هفته دوم مهر ماه منفی 768 میلیارد تومان بود و در هفته سوم مهر تا منفی 2 هزار و 292 میلیارد تومان افزایش داشت. این معیار در آخرین هفته مهرماه به منفی هزار و 900 میلیارد تومان رسید و اولین هفته آبان ماه را با خروج هزار و 264 میلیارد تومانی پشت سرگذاشت. در هفته دوم مهر ماه نیز 2 هزار و 541 میلیارد تومان از ارزش مالکیت کدهای حقیقی بازار کاسته شد. در هفته قبل شاهد برآیند ورودی پول حقیقی به سهام بودیم که آخرین بار در اولین هفته معاملات شهریور ماه امسال اتفاق افتاده بود این هفته اما بار دیگر برآیند جریان پول حقیقی چرخش داشت و منفی 604 میلیارد تومان بود. تراز شاخص کل بورس تهران نیز در انتهای هفته قبل 2 میلیون و 56 هزار و 41 واحد بسته شد و در روز انتهایی این هفته تا سطح 2 میلیون و 38 هزار و  875 واحدی افت داشت و بازدهی منفی 83 صدم درصدی را به ثبت رساند. شاخص کل هم‌وزن بورس تهران در این هفته بر خلاف شاخص کل، رشد تراز داشت و از تراز 698 هزار و 768 واحدی تا تراز 702 هزار و 140 واحدی بالا آمد و 48 صدم  درصد رشد تراز یافت.

معاملات سهامی بازار سرمایه پس از فراز نشیب بهار امسال، در اسارت رکود بوده است. ارزش معاملات خرد روزانه بورس تهران در روز‌هایی که سیگنال‌های حمایتی تابستان پشت شاخص‌های سهامی را می‌گرفتند؛ حداکثر به سطح 7 همتی می‌رسد و در شرایط ضعف تقاضای سهام تا سطح 3 همتی ریزش دارد. حال با فرا رسیدن فصل سوم سال، حتی سیگنال‌های حمایتی نتوانستند سطح ارزش معاملات را از 3 همت فراتر برند. این روند تا انتهای هفته دوم آبان صدق داشت و روند معاملات هفته قبل روند مذکور را به هم زد. در هفته چهارم آبان شاهد رشد ارزش معاملات خرد در روزهای صعودی شاخص کل بودیم و حتی برآیند جریان پول حقیقی هقته مثبت به ثبت رسید. با این وجود هفته جاری با کاهش تحرکات سرمایه در بورس تهران همراه بود.

شرایط بازار سهام؛ قبل از آغاز آخرین هفته آبان ماهبورس تهران هفته آخر آبان ماه را با سطح مقاومتی 2 میلیون و 100 هزار  واحدی شاخص کل و سطح مقاومتی 750 هزار واحدی شاخص هم‌وزن آغاز خواهد کرد. در صورتی که روز شنبه بیست و هفتم آبان ماه، شاخص‌های سهامی رشد هفته سوم آبان ماه را تکرار کنند؛ احتمال افزایش ارزش معاملات تا سطح 6 همتی وجود دارد و می توان به شکسته شدن سطح مقاومتی شاخص کل امید داشت و درصورتی که شاخص ها با افت تراز مواجه شوند؛ هفته آخر آبان ماه از بازپسگیری تراز 2 میلیون و 100 هزار واحدی شاخص کل دور می‌شود و احتمال از دست رفتن سطح حمایتی 2 میلیون واحدی نیز به شدت افزایش می‌یابد.

در این شرایط پیش بینی می‌شود هفته آتی، سطح ارزش معاملات خرد در مدار 3 تا 5 همتی قرار گیرد و با جابه‌جایی موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در میان معامله‌گران با تغییرات پیش آمده در چشم‌انداز صنایع، بورس تهران با افزایش تراز کند و اندک شاخص‌های سهامی مواجه باشد. بورس تهران در پاییز امسال به شرایط ریزشی بازار واکنش رشدی در ارزش معاملات خرد نشان داده و در روزهای صعودی با افت این معیار مواجه بوده است اما در هفته گذشته شاهد تغییر این روند بودیم. افزایش شدید ریسک سیاسی بازار سهام با تنهش های این روزهای خاورمیانه، انتشار صورت های مالی شش ماهه شرکت ها، انتشار گزارش های عملکرد مهرماه شرکت ها، رشد شدید قیمت نفت، رشد قیمت طلا جهانی، رشد قیمت طلا و ارز در بازار آزاد، تحرکات جریان پول حقیقی در میان صنایع از سیگنال‌های ترند این روز‌های بازار سهام به شمار می‌روند. با این تفاسیر، همچنان اصلی‌ترین سیگنال برای تشخیص آغاز روند صعودی قدرتمند شاخص‌های سهامی جهش ارزش معاملات خرد است.

کد مطلب: 206568
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *