۰
پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۵۰

نه ائتلاف معنا دارد، نه مذاکره با آمریکا!

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من به ائتلاف اعتقادی ندارم و به نظر من ائتلاف معنایی ندارد.
 کامران باقری لنکرانی در سلسله نشست‌های سیاسی انتخاباتی طرح عنوان «صراط» جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان که با همکاری بسیج دانشجویی و تشکل رایت‌‌العباس، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: بسیاری از کارشناسان معتقدند که سیاست‌های اقتصادی دولت هاشمی کشور را در یک مسیر بحران قرار می‌دهد به گونه‌ایی که امروز مشکلات اقتصادی کشور ناشی از سیاست‌های دوران هاشمی است.

وی افزود: دوران سازندگی کشور پس از جنگ در دوران هاشمی شروع شد اما متأسفانه مدلی به کار گرفته شد که تحلیلگران در آن زمان معتقد بودند که کشور را در مسیر بحران قرار می‌دهد.

این نامزد انتخاباتی یادآور شد: متأسفانه سیاست اقتصادی هاشمی سیاست نامتوازنی بود و از طرف سیاست‌های فرهنگی هاشمی که بی‌ارتباط با سیاست‌های اقتصادی او نبود به گونه‌ای بود که به جای اینکه به فکر مفاخر فرهنگی کشور خودمان باشیم برای اینکه باب میل کشورهای غربی عمل کنیم دچار نوعی خودباختگی شده‌ایم.

لنکرانی افزود: در دولت هاشمی تعامل ما از سوی عربستان صورت می‌گرفت یعنی ما باید حتماً‌ از طریق کانال عربستان با دنیا ارتباط برقرار می‌کردیم که این کار غلطی بود.

وی افزود: امروز ما شاهد آن هستیم که مذاکرات هسته‌ای ایران بدون واسطه‌گری دیگر کشورها که می‌خواستند از طریق آنها ارتباط با دنیا برقرار کنیم، برگزار می‌شود.

این کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد:‌ تنها در دوره ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی بود که دادگاه میکونوف به گونه‌ای سیاست خارجی ایران را محکوم کرده بود که اگر رئیس جمهور از کشور خارج شود آن را دستگیر کنند.

لنکرانی در ادامه در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه آیا ائتلاف می‌کنید یا نه، گفت: من به ائتلاف اعتقادی ندارم و به نظر من ائتلاف معنایی ندارد.

وی یادآور شد: در کابینه دولت یازدهم نگاه ما به اشخاص حقیقی است یعنی هر کسی براساس توانمندی از آن استفاده می‌شود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری یک فرصت است که نقاط قوت گذشته را بشناسیم و نقاط ضعف را تقویت کنیم.

لنکرانی تأکید کرد: اقتصادی که براساس منابع خام مانند نفت خام بنا شود این اقتصاد دوامی ندارد.

وی افزود: باید در خصوص رأی دادن تحقیقات عمیق‌تری صورت گیرد زیرا برخی‌ها در آن زمان کارهایی انجام دادند که باید مردم از آن آگاه باشند به عنوان مثال در دوران هاشمی رفسنجانی خیلی‌ها ثروتمند شدند.

لنکرانی در خصوص آمدن دکتر جلیلی به صحنه گفت:‌ جبهه پایداری برای این گفتمان انقلاب تنها یک نفر معرفی می‌کند و رقابت درون گفتمانی نداریم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص موضوع گرانی یادآور شد: موضوع گرانی را با سه برنامه کوتاه‌مدت، تحول نظام بانکی، کنترل فساد اقتصادی و انضباط دولت می‌توان تا حدودی این رویه را کنترل کرد.

لنکرانی در ادامه تصریح کرد: جبهه پایداری چه در انتخابات ریاست جمهوری رأی بیاورد چه رأی نیاورد، راه خود را که همان گفتمان انقلاب است را ادامه می‌دهد.

وی در ادامه به بحث حاشیه‌نشینی در برخی از مراکز استان‌ها و شهرها اشاره کرد و گفت: باید این حاشیه‌نشین‌ها که مرکز کانون‌های آسیب در شهرها هستند ساماندهی شوند زیرا یک جمعیت زیادی از کشور ما در این مناطق زندگی می‌کنند.

لنکرانی خاطرنشان کرد: در رابطه با روستاهای کشور طی این ۸ سال دولت نهم و دهم به اندازه ۵۰ سال گذشته کار شده است.

وی تصریح کرد: مدیر کلان کشور به تعهد، ایمان، خلاقیت، تلاش شبانه‌روزی، مشورت‌پذیری و وجود عقل جمعی نیاز دارد.

لنکرانی یادآور شد: تنها دو کاندیدای ریاست جمهوری محسن رضایی و دکتر سبحانی دارای مدارک اقتصادی هستند که این دو نامزد نیز راه‌حل‌هایی که برای رفع مشکلات اقتصاد کشور ارائه داده‌اند با هم متفاوت است. سیاست و اقتصاد را در عرصه تعامل بین‌المللی را باید با هم ببینیم.

لنکرانی با بیان اینکه مذاکره با آمریکا معنا ندارد و اگر این رویکرد تغییر یابد شرایط تغییر می‌کند، گفت:‌ آمریکا می‌خواهد ایران را در موضع ضعف روبه‌رو کند و تا زمانی که رویکرد آنها رویکرد دشمنی است مطمئن باشید که ما مذاکره نمی‌کنیم.

لنکرانی خاطرنشان کرد:‌ ۱۴۷۲ روز وزیر بهداشت بوده‌ام که در آن دوران نیز اختلاف‌نظرهایی به وجود آمد و در دولت دهم در سال ۸۸ که مشایی به عنوان معاون اول رئیس جمهور انتخاب شد و مقام معظم رهبری کتباً نامه دادند ما جمعی از وزرا طی نامه‌ایی به مقام معظم رهبری اعلام کردیم که تا مشایی معاون اول رئیس جمهور است ما در جلسات آن شرکت نمی‌کنیم و همین کار هم صورت گرفت.

وی در خصوص شعار عدالت گفت: در دولت نهم و دهم علی‌رغم اینکه این شعار در برخی زمینه‌ها کارنامه مثبت داشته و در بعضی جاها منفی بوده باید همواره در دولت‌های آینده عدالت در اولویت باشد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با افتخار اعلام می‌کنیم محوری‌ترین برنامه ما در عرصه‌های مختلف عدالت است و آن را به عنوان یک هدف میانه می‌دانیم.

لنکرانی در خصوص رابطه با کشورهای خارجی گفت: به گونه‌ایی سخن می‌گویند که به دنبال ترویج کرنش به غرب در سطوح مختلف هستند و عده‌ای هم از ماجراجویی می‌گویند اما امروز کار به جایی رسیده که هر دو سخن از مذاکره با آمریکا می‌گویند در حالی که امام و مقام معظم رهبری استحکام در مواضع و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های کشور را در این حوزه تعیین کرده‌اند و هر که صیغه‌ای را از این مسیر را توصیه کند راه درستی معرفی نکرده است.

لنکرانی در ادامه به اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: اقتصاد ایران بیماری مزمن دارد و مانند بیماری سرطانی است که باید ریشه آن را دریابیم و آن را کنترل کنیم.

وی تصریح کرد: باید به ۵ دهک پایین کشور که درآمد آنها ناچیز است نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

لنکرانی گفت: امنیت غذایی برای کشور مهم است و در این زمینه کارنامه‌های مثبت و منفی‌ داشته‌ایم. سال گذشته هم صادرات محصولات کشاورزی را داشته‌ایم و هم واردات را که باید به آن توجه شود.
کد مطلب: 29633
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *