۰
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۶

سوتی‌های جالب فیلمهای پرفروش

هر ساله هزینه بسیاری صرف ساخت هزاران فیلم سینمایی در سراسر جهان می شود که در این میان تنها تعداد محدودی به عنوان یک اثر ماندگار در تاریخ سینما به ثبت می رسند اما حتی این آثار ماندگار هم از اشتباه مبرا نبوده و علی رغم موفقیت های بی شمار، اشتباهاتی را مرتکب شده اند.
سوتی‌های جالب فیلمهای پرفروش
هر ساله هزینه بسیاری صرف ساخت هزاران فیلم سینمایی در سراسر جهان می شود که در این میان تنها تعداد محدودی به عنوان یک اثر ماندگار در تاریخ سینما به ثبت می رسند اما حتی این آثار ماندگار هم از اشتباه مبرا نبوده و علی رغم موفقیت های بی شمار، اشتباهاتی را مرتکب شده اند.
به گزارش برترین ها، هر ساله هزینه بسیاری صرف ساخت هزاران فیلم سینمایی در سراسر جهان می شود که در این میان تنها تعداد محدودی به عنوان یک اثر ماندگار در تاریخ سینما به ثبت می رسند اما حتی این آثار ماندگار هم از اشتباه مبرا نبوده و علی رغم موفقیت های بی شمار، اشتباهاتی را مرتکب شده اند. در ادامه برخی از این سوتی های فیلم های سینمای جهان را برایتان آورده ایم.
پرل هاربر
«پرل هاربر» (Pearl Harbor) یک فیلم جنگی، اکشن و درام آمریکایی به کارگردانی مایکل بی و نویسندگی رندل والاس محصول سال ۲۰۰۱ است. یکی از سوتی های این فیلم لباسی ست که زنان به تن کرده اند. در طول جنگ، زنان بدون جوراب شلواری در مکان های عمومی ظاهر نمی شدند، در واقع جرات آن را نداشتند اما در این فیلم، زنان به راحتی با پاهایی بدون جوراب از خانه خارج می شوند.

الیزابت: دوران طلایی
تاریخ فیلم «الیزابت: دوران طلایی» (Elizabeth: The Golden Age) به سال 1585 باز می گردد، یعنی زمانی که الیزابت 50 سال داشت اما ما در فیلم زن جوانی را می بینیم که 36 سال بیشتر ندارد، حتی اندکی گریم برای بالا بردن سن او انجام ندادند. البته این سوتی در مقایسه با سوتی دیگری که در مورد ایوان مخوف بود، به چشم نمی آید. در این فیلم، ایوان مخوف یکی از گزینه های ازدواج ملکه بود، در حالی که در واقعیت او چندین سال قبل درگذشته بود.

اسکندر
«اسکندر» (Alexander) فیلمی حماسی محصول سال ۲۰۰۴ میلادی، محصول مشترک ایالات متحده، آلمان و بریتانیا می باشد که بر اساس داستان زندگی اسکندر ساخته شده است. یکی از سوتی های مشهور سینما، در مورد اسب اسکند کبیر بود. بوکفالوس اسب اسکندر کبیر و یکی از مشهورترین اسب ‌های دنیای باستان بود، از این رو در این فیلم نیز به آن توجه زیادی می شد. اما اشتباهی که کارگردان فیلم مرتکب شد این بود که اسبی از نژاد فریزین انتخاب کرد، در حالی که این نژاد اسب در قرن 16 میلادی اصلا وجود نداشت.

غرور و تعصب
«غرور و تعصب» (Pride & Prejudice) به کارگردانی جو رایت برگرفته از رمان مشهور غرور و تعصب از نویسنده انگلیسی، جین آستن است. قهرمان این فیلم، زمانی زیادی را به پیاده روی و گشت و گذار در بیرون از خانه اختصاص می دهد اما بوتی که او به پا کرده از برند ولینگتون می باشد که حدود 50 سال بعد از انتشار آن کتاب تولید و روانه بازار شده است.

بر باد رفته
«بر باد رفته» (Gone With the Wind) درام عاشقانه آمریکایی محصول سال ۱۹۳۹ به کارگردانی ویکتور فلمینگ است. اگر چه این فیلم پرفروش ‌ترین فیلم تاریخ سینما شد اما در برخی از صحنه ها سوتی هایی نیز در آن وجود داشت. به عنوان مثال خیابان های آتلانتا با لامپ ها برق روشن شده بود، در حالی که این فیلم دوران جنگ داخلی آمریکا، یعنی سالهای 1861 تا 1865، را نشان می دهد که توماس ادیسون هنوز لامپ های رشته ای را اختراع نکرده بود. این مدل لامپ ها در سال 1879 اختراع شدند.

تایتانیک
«تایتانیک» (Titanic) فیلمی حماسی-عاشقانه به نویسندگی و کارگردانی جیمز کامرون محصول سال ۱۹۹۷ است. شاید به نظر شما این فیلم بدون عیب و نقض است اما اگر دقت کرده باشید، این فیلم نیز سوتی هایی دارد. به عنوان مثال در مکالمه جک و رز، جک می گوید که او یک بار در دریاچه ویسوتا ماهی گیری کرده، در حالی که آن دریاچه در سال 1917، یعنی 6 سال پس از غرق شدن تایتانیک، بوجود آمده بود.

نجات سرباز رایان
«نجات سرباز رایان» (Saving Private Ryan) نام فیلمی جنگی حماسی محصول سال ۱۹۹۸ می ‌باشد که به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و نویسندگی رابرت رودات ساخته شده ‌است. داستان این فیلم در طول نبرد نرماندی در جنگ جهانی دوم اتفاق می ‌افتد. در این فیلم صحنه ای وجود دارد که در آن کاپیتان میلر در حال تیراندازی به سربازان دشمن است. در بک گراند این صحنه یک موتورسیکلت قرار دارد که مدل آن متعلق به سال 1963، یعنی 20 سال پس از آن واقعه می باشد.

شجاع ‌دل
«شجاع ‌دل» (Braveheart) فیلمی حماسی درام آمریکایی به کارگردانی و بازیگری مل گیبسون، محصول سال ۱۹۹۵ است. این فیلم نیز مانند بسیاری از فیلم های دیگر اشتباهات تاریخی و مکانی دارد. به عنوان مثال رابطه دو شخصیت اصلی داستان با نام ویلیام والاس و ملکه ایزابلا، واقعیت خارجی نداشت. علاوه بر آن، شخصیت های آن لباس کیلت یا همان دامن اسکاتلندی به تن می کردند که تا 200 سال پس از آن دوران طراحی نشده بود.

تروآ
«تروآ» (Troy) فیلم حماسی اکشن آمریکایی محصول سال ۲۰۰۴، به کارگردانی ولفگانگ پترسن و با بازی برجسته برد پیت در نقش آشیل است. این فیلم نیز یکی از بزرگ ترین سوتی های سینما را دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم: محاصره در این فیلم چند هفته طول کشید، در حالی که در واقعیت مدت آن 10 سال بود. آگاممنون و منلائوس در جنگ تروآ کشته نشدند، در واقع آگاممنون پس از بازگشت به خانه توسط همسرش کشته شد، منلائوس نیز به خاطر کهولت سن اش و به طور طبیعی، چندین سال پس از جنگ، از دنیا رفت. یا این که چشم های کشته شدگان فیلم با سکه پوشیده شده بود، در حالی که سکه در آن زمان هنوز وجود نداشت.

گلادیاتور
«گلادیاتور» (Gladiator) فیلمی به کارگردانی ریدلی اسکات، عرضه شده در سال ۲۰۰۰ و به بازیگری راسل کرو و واکین فینیکس است. این فیلم نیز سوتی های تاریخی زیادی دارد. مثلا کومودوس در واقعیت پدرش را نکشت و خودش هم در میدان جنگ نمرد، بلکه توسط یک قاتل به قتل رسید. یا کمانداران فرمان «آتش» را پس از اختراع اسلحه می دادند، در حالی که اروپاییان تا  قرون وسطا از آن استفاده نمی کردند. یا این که سگ های این فیلم از نژاد ژرمن شپرد بودند، در حالی که عمر این نژاد به کمتر از 150 سال می رسد.
کد مطلب: 93659
برچسب ها: فیلم سینمایی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *