۰
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۴۴

ساخت «تایتانیک ۲» در ایران

علی عطشانی که هم اکنون ساخت پروژه سه‌بعدی "آقای الف" را در مرحله فنی دارد، سال آینده فیلم سینمایی "تایتانیک۲" را با محوریت داستان حضور یک مسافر ایرانی در این کشتی غول‌پیکر کلید می‌زند.
علی عطشانی کارگردان جوان سینما در این ارتباط با ساخت این فیلم در گفتگو با مهر، اعلام کرد: صحبت‌های اولیه درباره ساخت این فیلم انجام شده است.

داستان "تایتانیک۲" به ۱۲۰ سال پیش در تهران بر می‌گردد که فردی از ایران عازم مسافرتی می‌شود و طی آن حضور در کشتی تایتانیک را تجربه می‌کند.

این مسافر ایرانی در تمام اتفاقات این کشتی حضور دارد و حوادث را از زاویه نگاه او روایت می‌کنیم.

وی افزود: این فیلم را بعد از "شیطان شلوار لی می‌پوشد" و "طلبه" سال آینده کلید می‌زنم.

فیلم نیاز به دکور عظیمی دارد و قطعاً پیش تولید طولانی هم خواهد داشت. "تایتانیک ۲" بر اساس طرحی از سید محسن امامیان و به نویسندگی امیرعلی محسنین ساخته خواهد شد.

پیش از این و در سال ۱۹۹۷ جیمز کامرون فیلمی باعنوان "تایتانیک" براساس داستان واقعی غرق شدن کشتی غول‌پیکری به همین نام ساخت.

اگرچه این کشتی پیش از این نیز محور ساخت آثار سینمایی شده بود اما ساخته کامرون با استقبال مخاطبان به اثری جهانی بدل شد و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما لقب گرفت.

لقبی که البته کامرون بعدها با ساخت "آواتار" آن را از فیلم قبلی خود پس گرفت.

از ویژگی‌های اصلی فیلم کامرون پروداکشن عظیم و جلوه‌های ویژه منحصر به فرد بود که در رشته‌های دکور، جلوه‌های ویژه، تصویر، صدا، کارگردانی هنری، فیلمبرداری، تدوین و بهترین فیلم و کارگردانی جایزه اسکار را نصیب این فیلم کرد.

علی عطشانی کارگردانی فیلم‌های "پوست موز"، "دموکراسی تو روز روشن"، "در امتداد شهر" و "تلفن همراه رئیس جمهور" را در کارنامه خود دارد.

"آقای الف" نام تازه‌ترین پروژه این کارگردان است که به‌عنوان اولین فیلم سه‌بعدی سینمای ایران کلید خورده است.
 

کد مطلب: 7227
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *