۱
۱
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۹
بازخوانی زمانهای تعیین شده توسط احمدی نژاد برای ریشه کنی بیکاری

قرار بود بیکاری در سال 86 ریشه کن شود

بیشترین وعده های احمدی نژاد برای ریشه کن کردن بیکاری در سفرهای استانی داده شده است
بیشترین وعده های احمدی نژاد برای ریشه کن کردن بیکاری در سفرهای استانی داده شده است

«بیکاری » یکی از معضلاتی است که این روزها مردم را به شدت آزار می دهد. 
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، این مساله تا جایی مشکل آفرین شده که رهبر انقلاب در سفر اخیر به خراسان شمالی ، بیکاری را در راس مشکلات امروز کشور دانستند. اما جالب است بدانید که اتفاقا بیکاری از جمله وعده هایی است که محمود احمدی نژاد در همه ۷ سال دولتش وعده ریشه کنی آن را داده است و هر چند ماه یکبار از تعیین مهلتی برای پایان آن سخن گفته است اما دقیقا مثل راه اندازی کامل نیروگاه بوشهر که سالهاست زمانش تمدید می شود و هیچ گاه موعد آن فرا نمی رسد ، برای ریشه کن شدن بیکاری هم هر چند ماه یکبار از طرف احمدی نژاد زمان جدیدی اعلام شده ولی از اول معلوم بوده که با توجه به عملکرد و سوء مدیدیت دولت این زمان هیچگاه نمی رسد!
احمدي‌نژاد سيزدهم بهمن‌ماه ۱۳۸۴ در جريان سفر استاني به بوشهر گفته بود که دولت با طرح‌ها و اعتبارات مناسبي که در نظر گرفته، طي دو سه سال آينده مشکل بيکاري را در کشور به طور کامل حل می کند. به این ترتیب همه در آن زمان امیدوار شدند که سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۷ بیکاری ریشه کن شود!
نوزدهم خرداد ماه ۱۳۸۵ ، احمدي نژاد اين بار در سفر استاني قزوين اعلام کرد : اميدوارم ظرف سه سال آينده ريشه بيکاري را قطع کنيم. به این ترتیب تاریخ جدید ریشه کنی بیکاری ، خرداد ۱۳۸۸ اعلام شد!
در سال‌هاي ۸۶ و ۸۷ و در تبليغات انتخاباتي هم دولت و دولتمردان بارها و بارها بر ريشه کني بيکاري تاکيد کردند و همچنان زمان ریشه کنی بیکاری عقب و عقب تر رفت!
يازدهم خرداد ماه ۱۳۸۹ ، محمود احمدي‌نژاد در جمع مردم ايلام بار دیگر به صراحت وعده داد که ظرف دو يا سه سال، بيکاري از فهرست مشکلات مردم خارج مي شود. احمدي‌نژاد در بخشي از سخنانش در سفر استاني ايلام گفت: دولت مصمم است در کمتر از سه سال مسکن را از دغدغه جوانان خارج کند. همچنين بخش دوم اشتغال است که در دولت نهم ايجاد بنگاه هاي زودبازده باعث رشد بسيار خوبي در حوزه اشتغال شد و دستگاه ها و بانک ها نيز همراهي کردند و حرکتي با سرعت بالا آغاز شد اما دست هاي نامحرم و انديشه هاي نامحرم هجوم آوردند و جوسازي کردند تا آن طرح متوقف شود. امروز به لطف خدا دولت و بانک ها بسيج شده اند تا با حرکت گسترده و جامع براي توسعه صنعت و کشاورزي و خدمات فعاليت کنند و ظرف دو يا سه سال مشکل بيکاري از فهرست مشکلات مردم خارج شود.
به این ترتیب سخنان

احمدي‌نژاد سيزدهم بهمن‌ماه 1384 در جريان سفر استاني به بوشهر گفته بود که دولت با طرح‌ها و اعتبارات مناسبي که در نظر گرفته، طي دو سه سال آينده مشکل بيکاري را در کشور به طور کامل حل می کند.
احمدي‌نژاد در خرداد ۱۳۸۹ در ايلام ، در واقع پنج سال پس از وعده در بوشهر و چهار سال پس از وعده در قزوين بيان شد، اما همچنان حرف مرد يکي بود و گفته شد که ظرف سه سال بيکاري ريشه کن مي شود، یعنی تاریخ جدیدی که برای ریشه کنی بیکاری اعلام شد خرداد ۱۳۹۱ تا خرداد ۹۲بود!
احمدي‌نژاد در ۲۴ فروردين ۱۳۹۰ یکبار دیگر تاریخ ریشه کنی بیکاری را جابجا کرد. وی در آن تاریخ در سفر سيستان و بلوچستان گفت : ۲ ميليون و ۴۰۰ هزار بيکار از دوره‌هاي گذشته وجود دارد و سالي يک ميليون و ۲۰۰ هزار جوان جديد وارد بازار کار مي شوند که اگر سالي فقط يک ميليون و ۵۰۰ هزار شغل ايجاد کنيم چندين سال طول خواهد کشيد که نرخ بيکاري به حد استاندارد برسد. از اين رو دولت تصميم گرفته است با دو گام بلند، بيکاري را از ايران ريشه کن کند. دولت همه امکانات و شرايط را فراهم کرده تا امسال ۲.۵ ميليون شغل ايجاد کند. بر اساس اين سخن احمدي نژاد ، قبل از پايان سال ۱۳۹۱ بيکاري بايد ريشه کن شود !
با این حال یکبار دیگر احمدي نژاد در ۱۳ مهر ۱۳۹۰ در سفر به همدان با بيان اينکه دولت براي ايجاد۵/۲ ميليون شغل در سال جاري برنامه‌ريزي کرده است گفت: با پشتيباني امسال و سال آينده هر سال۵/۲ ميليون شغل در کشور ايجاد خواهيم کرد بطوري که تا پايان سال آينده پديده زشتي به نام بيکاري نخواهيم داشت. يعني بر اساس اين محاسبه احمدي نژاد بايد تا پايان سال جاري بيکاري ريشه کن شود ، اما سخن بعدي احمدي نژاد در اين باره زمان را براي ريشه کني بيکاري باز هم عقب برد و به سال ۱۳۹۲رساند!
احمدي نژاد در ۲۱ فروردين امسال باز هم تاریخ جدیدی برای ریشه کنی بیکاری اعلام کرد. وی در سفر به اسلامشهر يکي از مهم‌ترين وظايف مسوولان کشور را ايجاد سالانه۵/۲ ‌ميليون شغل عنوان کرد و گفت: با حرکت همه‌جانبه در اين زمينه ان‌شاءالله تا پايان سال آينده (۱۳۹۲) بيکاري در کشور ريشه‌کن مي‌شود. به اين ترتيب ريشه کني بيکا ري تا ۷ ماه پس از پايان دولت احمدي‌نژاد جلو رفت!
حالا روزهایی است که مشکلات اقتصادی باعث شده بیکاری بیش از پیش به مردم فشار بیاورد و تاکید رهبر انقلاب هم نشان می دهد که مشکل تا چه حد اساسی است ...اما این روزها دیگر احمدی نژاد درباره ریشه کنی بیکاری سخن نمی گوید. به نظر شما این بار اگر احمدی نژاد بخواهد وعده ریشه کنی بیکاری را بدهد ، زمان آن را چند سال پس از پایان دولتش تعیین خواهد کرد؟!

کد مطلب: 11988
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


امیدوار
هر وقت تورم تک رقمی شد! بیکاری نیز ریشه کن خواهد شد.
البته با توجه به رشد جمعیت انشاء الله در سال 1404 بیکاری ریشه کن خواهد شد.