۰
يکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۶

اژه‌ای: در بسیاری موارد اگر اجازه ورود دوربین به محاکم و زندان‌ها می‌دادیم وضع‌مان بهتر از امروز بود

رییس قوه قضاییه گفت: یک مساله مهم شفافیت در گفتار و صداقت است.
اژه‌ای: در بسیاری موارد اگر اجازه ورود دوربین به محاکم و زندان‌ها می‌دادیم وضع‌مان بهتر از امروز بود
به گزارش مردم سالاری آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در اولین همایش ملی ارتقای سلامت با طرح این سوال که شفافیت در گفتار، کردار، تقنین، قانونگذاری و اجرا و سیاست‌ها و برنامه‌ها چگونه باید باشد؟ گفت: به نظرم می‌رسد یک مساله مهم شفافیت در گفتار و صداقت است یعنی اگر ما در گفتارمان صداقت  و شفافیت داشته باشیم آن چه را که لازم هست و باید هست بگوییم و صادقانه و خیرخواهانه بگوییم و کاری که نمی توانیم بکنیم را وعده ندهیم و کاری که می‌توانیم انجام دهیم را وعده دهیم و بعدا پیگیری کنیم که انجام شود، مهم است.
وی افزود: شفافیت باعث افزایش اعتماد عمومی می‌شود.
محسنی اژه ای در ادامه با بیان اینکه تمام آنچه که رئیس سازمان بازرسی در قالب گزارش برای ما ارسال می‌کند روی آن می‌نویسد محرمانه، گفت: همین امر باعث می‌شود تا به اطلاع کسی نرسد و رسانه‌ها هم به آن دسترسی ندارند. اما باید پرسید همه اینها محرمانه تلقی می‌شود؟ در برخی سال‌ها سازمان بازرسی گزارش می‌دهد که به عنوان مثال ۴ هزار نامه به دولت نوشته ایم یا اشکالی یا پیشنهادی بوده، بارها سوال می‌کنم از این ۴ هزار مورد چند مورد پیگیری شد؟ در دوره فعلی قوه قضائیه یک کار انجام شد و آن هم این بود که با دوربین به ۴ انبار تملیکی رفتیم و گزارش آن به مردم نشان داده شد و شاید این امر از ۴ هزار مورد سازمان بازرسی اثر گذارتر بود زیرا مردم دیدند.
رییس قوه قضائیه افزود: اگر این مورد نمایش داده نمی‌شد، مردم متوجه ارسال نامه نگاری‌ها نمی‌شدند. چرا باید تمام گزارشهای سازمان بازرسی محرمانه باشد؟ بله برخی این گزارشات قطعاً محرمانه است. اما بسیاری از مواردی هست که ما اگر در معرض دید مردم قرار می‌دادیم و اجازه می‌دادیم دوربین‌های مختلف به محاکم و زندان‌های ما می‌آمدند، مطمئن باشید که وضع ما از امروز بهتر بود.
کد مطلب: 183447
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *