۰
يکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۸

چند مدل ایمپلنت دندان داریم ؟

ایمپلنت دندان یک درمان جایگزینی دندان از دست رفته است که دارای انواع مختلفی از روش کاشت، پایه، روکش و ... می باشد. در این مقاله به پاسخ به سوال چند مدل ایمپلنت دندان داریم ؟ می پردازیم.
چند مدل ایمپلنت دندان داریم ؟

ایمپلنت دندان یک درمان جایگزینی دندان از دست رفته است که دارای انواع مختلفی از روش کاشت، پایه، روکش و ... می باشد. در این مقاله به پاسخ به سوال چند مدل ایمپلنت دندان داریم ؟ می پردازیم. 

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان روشی درمانی برای درمان بی دندانی می باشد که این روش درمانی ترمیمی ثابت بوده و دارای طول عمر بالایی می باشد. در این روش درمانی علاوه بر این که تاج دندان را درمان می کنند عملکرد ریشه دندان را نیز شبیه سازی کرده و این عملکرد را ترمیم می کنند، از همین جهت است که تاج دندان ثابت می ماند و برای ثابت ماندن به دندان های طبیعی تکیه نمی کند و به آن ها آسیبی وارد نمی کند. در این روش درمان پایه فلزی ایمپلنت که عموما از جنس تیتانیوم می باشد درون استخوان فک قرار می دهند، استخوان فک رشد کرده و اطراف پایه ایمپلنت را می پوشانند تا مستحکم شود. این پایه ایمپلنت همانند ریشه دندان مانع از کاهش تراکم استخوان فک می شوند. پس از این که پایه ایمپلنت به خوبی با استخوان فک جوش خورد و مستحکم شد تاج اصلی دندان را روی آن نصب می کنند.

چند نوع ایمپلنت دندان داریم؟

ایمپلنت دندان بر اساس مؤلفه هایی نظیر جنس ایمپلنت، نوع پایه، کیفیت تاج و غیره دارای انواع مختلفی هستند تا بتوان همه بیمارانی که از بیماری بی دندانی رنج می برند درمان کرد. انواع دسته های مختلف ایمپلنت دندان از قبیل زیر می باشد:

  • انواع ایمپلنت دندان بر اساس جایگاه
    انواع ایمپلنت از نظر طول و قطر
    انواع ایمپلنت از نظر برند
    انواع ایمپلنت بر اساس مراحل درمان
    انواع ایمپلنت براساس جنس
    انواع ایمپلنت براساس شکل ظاهری

در ادامه این مطلب به بررسی دو مورد از انواع ایمپلنت دندان که ایمپلنت بر اساس جایگاه و ایمپلنت بر اساس مراحل درمان است می پردازیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت انواع ایمپلنت می توانید از صفحه ( https://roshadent.com/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86/ ) دیدن فرمایید. 

انواع ایمپلنت دندان بر اساس جایگاه:


ایمپلنت اندواستیل

این نوع از ایمپلنت از رایج ترین ایمپلنت های دندان  می باشد که مورد استفاده قرار می گیرد. از این جهت که برای جراحی های دو مرحله ای طراحی شده است و تا به امروز دارای کارایی مطلوبی بوده است که شاهد آن بوده ایم. این ایمپلنت ها را همانند پیچ های کوچک استیلی تولید می کنند. روش درمان با استفاده از این ایمپلنت های نیز به این صورت می باشد که ابتدا پایه پیچی شکل ایمپلنت را درون استخوان فک قرار می دهند و سپس پس از بهبودی تاج دندان را بر روی ان نصب می کنند.

ویژگی های ایمپلنت اندواستیل از قبیل زیر می باشند:

  • دارای ساختار به شکل استوانه
    تشکیل شده از ۲ پیچ و۱ اباتمنت
    دارای سطح صاف یا همره تیفه‌های صاف
    قابل تولید با تیتانیوم، سرامیک و زیرکونیم
    قابل تولید در شکل‌های پیچی، عرضی و تیغه‌ای

ایمپلنت ساب پریو استیل

این سری از ایمپلنت های دندان بر خلاف ایمپلنت های اندواستیل درون استخوان فک قرار نمی گیرند بلکه مقداری از پایه درون لثه قرار می گیرد، بخشی از آن بیرون می ماند از این جهت که تاج دندان را روی آن نصب کنند و درمان به پایان می رسد. در واقع برای درمان به روش پریواستیل هیچ حفره و شکافی در استخوان فک ایجاد نمی شود و فقط قسمتی از پایه ایمپلنت را درون لثه قرار می دهند. شایان ذکر است که بگوییم این روش برای افرادی کاربرد دارد که تراکم استخوان فک آنها بسیار ضعیف است و امکان پیوند استخوان از طریق جراحی وجود ندارد. این گونه از بیماران می توانند با استفاده از این نوع ایمپلنت خود را درمان کرده و درمانی موفقیت آمیز را تجربه کنند.

ویژگی های اصلی ایمپلنت پریواستیل از قبیل زیر می باشند:

  • امکان تولید قاب فلزی آن با کروم، کبالت یا مولیبدن
    امکان ترمیم سریع آسان لثه با کاشت ایمپلنت
    قدرت استحکام فوق العاده بالا
    عملکرد عالی و زیبایی طبیعی
    امکان استفاده به جای دندان مصنوعی

انواع ایمپلنت از نظر مراحل درمان



 

ایمپلنت تک مرحله ای

همانطور که از عنوان آن پیداست در این نوع ایمپلنت ها پایه و اباتمنت آن در یک جلسه و به صورت همزمان نصب می شوند و در محل خود قرار می گیرند. از همین جهت نیازی به انجام جراحی دو مرحله ای نیست و این ویژگی تا حد زیادی موجب کاهش مدت زمان نصب ایمپلنت ها می گردد. اما این موضوع را در نظر داشته باشید که در این نوع درمان امکان بروز حساسیت بالا می باشد و بروز حساسیت عوارض زیادی را با خود به همراه می آورد. از همین جهت در صورتی که قصد درمان به روش تک مرحله ای را دارید ابتدا باید مورد معاینه دقیق دندانپزشک قرار بگیرید.

ایمپلنت دو مرحله ای

این روش درمان از رایج ترین و متداول ترین روش های درمان می باشد. از همین جهت بافت لثه را برش می دهند، حفره ای درون استخوان فک ایجاد می کنند، پایه ایمپلنت را درون آن قرار می دهند و سپس لثه را اطراف پایه ایمپلنت بخیه می کنند تا اطراف آن بسته باشد. در پایان نیز پس از بهبود جراحی اول، با جراحی و ایجاد برش در نواحی کاشت پایه، اتصال تاج دندان و ایمپلنت صورت می گیرد. ایمپلنت دندان در واقع یک پیچ از جنس تیتانیوم می باشد که جایگزین ریشه کشیده شده دندان می شود. فلز ایمپلنت ساز گاری خوبی با استخوان انسان دارد و توسط دندانپزشک در حفره تهیه شده در فک کاشته می شود. انواع ایمپلنت در سایز ها و برند های متفاوت در بازار موجود می باشد و بسته به کمیت و کیفیت استخوان فرد انتخاب و در فک کار گذاشته می شود.

ایمپلنت فوری

از جدید ترین و پر استفاده ترین روش های درمان بی دندانی ایمپلنت فوری می باشد که در حال حاضر در دنیای دندان پزشکی استفاده می شود. این روش درمان راه حلی سریع برای ترمیم و درمان دندان های از دست رفته به شما ارائه می دهد تا بتوانید در کوتاه ترین زمان دندان های خود را ترمیم کنید و از داشتن دندان های سالم و طبیعی لذت ببرید. ایمپلنت فوری، با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و مواد با کیفیت بالا، به شما امکان می دهد تا در یک روز، دندان های خود را جایگزین کنید. این روش، باعث می شود که شما بتوانید به سرعت به زندگی عادی خود بازگردید و از دندان های سالم و زیبای خود لذت ببرید.

برای تعیین روش درمان با استفاده از ایمپلنت دندان ابتدا باید پزشکی متخصص و با تجربه را انتخاب کنید که دارای مهارت کافی و سابقه درخشان باشد و مورد معاینه دقیق پزشک قرار گیرید تا بهترین روش درمان با استفاده از ایمپلنت را برای شما تعیین کند.

منابع » type of dental implant  ، https://roshadent.com/dental-implant

کد مطلب: 207024
برچسب ها: ایمپلنت دندان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *