۰
جمعه ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۵
آرامش موقت بين گروه‌هاي مقاومت و اسرائيل برقرار شد

نتانياهو دنبال تشديد تنش

نخست وزير اسرائيل براي فرار از مخمصه سرزمين اشغالي نيازمند ايجاد تنش است؛ مبتني بر همين نگاه نظاميان اشغالگر صهيونيستي از چهارشنبه هفته گذشته برخورد با مردم فلسطيني و گروه‌هاي مقاومت را تشديد کرده اند.
نتانياهو دنبال تشديد تنش
گروه بين الملل-مانیا شوبیری: نخست وزير اسرائيل براي فرار از مخمصه سرزمين اشغالي نيازمند ايجاد تنش است؛ مبتني بر همين نگاه نظاميان اشغالگر صهيونيستي از چهارشنبه هفته گذشته برخورد با مردم فلسطيني و گروه‌هاي مقاومت را تشديد کرده اند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،روز پنج شنبه در واکنش به اقدامات اسرائيل، گروه‌هاي فلسطيني در لبنان اقدام به شليک موشک عليه سرزمين اشغالي کردند که در نهايت منجر به تبادل آتش بين لبنان و اسرائيل شد.
به گزارش الجزيره، ارتش اسرائيل مناطق مختلف نوار غزه را طي بامداد جمعه هدف حملات هوايي و توپخانه اي خود قرار داد و در مقابل، نيروهاي مقاومت فلسطين نيز شهرک‌هاي صهيونيست نشين را موشک باران کردند.
اگرچه عصر جمعه آرامش متزلزلي در منطقه ايجاد شد اما بامداد ديروز جمعه رژيم صهيونيستي حملات جديدي را عليه مراکز مقاومت و حماس در نوار غزه اجرا کرد. از سوي ديگر، نيروهاي موقت سازمان ملل در جنوب لبنان (يونيفل) در بيانيه‌اي صبح امروز، جمعه در پي حمله رژيم صهيونيستي به جنوب لبنان اعلام کرد، دو طرف اسرائيل و لبنان خواهان جنگ نيستند. اين نيروها هر دو طرف را به حفظ آرامش دعوت کرد. پيشتر کانال 12 اسرائيل به نقل از يک منبع امنيتي گزارش داده‌ بود، انتظار مي‌رود ارتش به زودي در غلاف غزه بازگشت آرامش را اعلام کند. اگر حمله‌اي از غزه و لبنان صورت نگيرد ارتش مجددا حملات را از سر نخواهد گرفت.ارتش اسرائيل از ساکنان شهرک‌هاي اطراف نوار غزه خواست به زندگي عادي خود بازگردند.
ميدل ايست نيوز به نقل از خبرگزاري فلسطيني «سما» گزارش داد، اتاق مشترک گروه‌هاي مقاومت فلسطين در بيانيه‌اي کوتاه اعلام کرد: با توجه به تهديدات دشمن براي مقاومت ما و مردم ما در غزه، ما بر آمادگي مقاومت براي مقابله و پاسخ با تمام قوا در برابر هر تجاوزي، و دفاع از مردم خود در تمام نقاط تاکيد مي‌کنيم.
حملات نمايشي
 در پي حملات موشکي پنجشنبه به شمال سرزمين‌هاي اشغالي که از لبنان صورت گرفت، کابينه امنيتي رژيم صهيونيستي تشکيل جلسه داد و بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي اعلام کرد اين رژيم به حملات صورت گرفته پاسخ ميدهد.
در پي اين رويدادها گزارش شد اين رژيم حملات تازه اي را عليه مراکز مقاومت و حماس در نوار غزه آغاز کرد که مسئول شليک راکتها به شمال فلسطين اشغالي در روز پنجشنبه معرفي شده است. همچنين گروه‌هاي مقاومت فلسطيني در پاسخ، شهرکهاي اسراييلي از جمله سديروت و عسقلان را با موشک‌هاي خود هدف قرار دادند. مقامات رژيم صهيونيستي از ساکنان شهرک‌ها خواستند به هيچ وجه از پناهگاه‌ها خارج نشوند. راديو سراسري رژيم صهيونيستي اعلام کرد که سامانه گنبد آهنين حدود 20 راکت شليک شده به سمت سديروت و شهرک‌هاي صهيونيستي مجاور غزه را رهگيري کرده است. در عمليات نظامي اسرائيل موسوم به «دست نيرومند» تاکنون گزارشي از تلفات يا مجروحان گزارش نشده است، اما حداقل پنج سايت در اين حمله هدف قرار گرفته اند؛ از جمله زمينهاي کشاورزي در بيت حانون در شمال نوار غزه، دو مکان در جنوب شهر غزه، زمينهاي کشاورزي در شرق محله الزيتون در نزديکي شهر غزه و يک سايت در شرق خان يونس در جنوب نوار غزه.
همزمان گزارش شد گروهي از مردم فلسطين در حالي که غزه آماج حملات بود در مسجدالاقصي تجمع کرده و شعار «روح و خون ما فداي تو اي اقصي» سردادند.
بگو مگو در تل آويو 
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارنوت عصر امروز جمعه به نقل از لاپيد نوشت که بنيامين نتانياهو وقتي بن گوير را منصوب مي‌کرد، مي‌دانست که چنين کاري فاجعه به بار خواهد آورد. به گفته لاپيد، نتانياهو وقتي مسئوليت مسائل مسجد الاقصي را به بن گوير محول کرد، مي‌دانست که فاجعه روي خواهد داد. لاپيد درباره کابينه نتانياهو گفت: افراد غيرمسئولي در هيات وزيران نشسته‌اند.
رسانه‌هاي صهيونيست بامداد جمعه گفتند که فرماندهان ارتش و نظاميان اين رژيم هرگونه توقف عمليات کنوني در نوار غزه را رد کردند.مخالفت با اين درخواست درحالي انجام مي‌شود که جلسه امنيتي کابينه رژيم صهيونيستي با تشتت همراه بود.
يواو گالانت وزير جنگ رژيم صهيونيستي نيز پس از پايان جلسه نشست ادعا کرد که نيروهاي تل آويو براي مقابله با تمامي احتمالات جنگي آماده است. از سوي ديگر کارشناسان نظامي در واکنش به جلسه کابينت اسرائيل اعلام کردند که احتمالا اين حملات محدود به غزه نخواهد شد بلکه در جبهه‌هاي ديگري نيز انجام خواهد گرفت.
تلاش نتانياهو براي تشديد تنش
نظاميان رژيم صهيونيستي چهارشنبه شب با يورش به مسجد القبلي در صحن مسجدالاقصي به نمازگزاران و اعتکاف کنندگان در اين مسجد حمله ور شدند و 100 نفر از آنها را زخمي و دستکم 400 نفر ديگر را بازداشت کردند. اين نظاميان تلاش کردند که اعتکاف کنندگان را از مسجد القبلي بيرون کنند.
آنها همچنين به بهانه عيد «پسح» يهودي محدوديت‌هايي را براي مسلمانان در مسجد الاقصي ايجاد کردند و همزمان از يورش شهرک نشينان صهيونيست طي روزهاي اخير حمايت کردند. شهرک نشينان تندرو صهيونيست فراخوان دادند که براي قرباني کردن حيوانات به مسجد الاقصي يورش خواهند برد که با هشدار ملت فلسطين و نيروهاي مقاومت درباره هرگونه هتک حرمت و تعرض به اين مسجد روبرو شد. گروههاي مقاومت با شليک موشک به شهرک‌هاي صهيونيست نشين تاکيد کردند که مسجد الاقصي خط قرمز آنها است و اجازه هرگونه تعرض به آن را نمي‌دهند.
ارتش رژيم صهيونيستي در مقابل به محل‌هايي در نوار غزه حمله هوايي کرد که با انتقاد بن گوير روبرو شد و او گفت که ارتش به جاي حمله به رهبران مقاومت، محل‌هاي خالي از سکنه و فضاي باز را هدف قرار داده است و بايد جلسه کابينه تشکيل و سياست ترور در نوار غزه اجرا شود.
 
کد مطلب: 193279
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *