۰
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۷
رئيس رکن اطلاعات نظامی رژيم صهيونيستی استعفا داد

زلزله وعده صادق در ارتش اسرائيل

به فاصله کوتاهي از پاسخ تنبيهي «وعده صادق» خبر مي‌رسد که  «آهارون‌هاليوا» رئيس رکن اطلاعات نظامي اسرائيل از مسئوليت خود کناره گيري کرده است؛ اتفاقي که يک زلزله بزرگ در ارتش صهيونيستي  محسوب مي‌شود.
زلزله وعده صادق در ارتش اسرائيل
گروه ديپلماسي- هديه گل محمدي: به فاصله کوتاهي از پاسخ تنبيهي «وعده صادق» خبر مي‌رسد که  «آهارون‌هاليوا» رئيس رکن اطلاعات نظامي اسرائيل از مسئوليت خود کناره گيري کرده است؛ اتفاقي که يک زلزله بزرگ در ارتش صهيونيستي  محسوب مي‌شود.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،گفته شده که «آهارون‌هاليوا» رئيس رکن اطلاعات نظامي اسرائيل برآورد غلطي از حجم پاسخ ايران به حمله رژيم صهيونيستي به بخش کنسولگري جمهوري اسلامي ايران در دمشق داشته است. گزارش‌هاي اشتباه و گمراه کننده در خصوص واکنش ايران به اين حمله و توانايي‌هاي دفاعي جمهوري اسلامي شرايط را براي ادامه مسئوليت وي در بخش اطلاعات نظامي اسرائيل سخت کرد.
رسانه اسرائيلي i24 نيز به اين مساله اشاره کرد که تصميم رئيس رکن اطلاعات نظامي اسرائيل براي استعفا از مسئوليت، در بحبوحه تنش بين اسرائيل و ايران گرفته شده است.
پيش بيني دومينوي استعفا
کناره‌گيري اين شخصيت بلندپايه صهيونيستي در شرايطي انجام شده است که رسانه‌هاي غربي و صهيونيستي آن را اولين استعفا پس از شکست‌هاي دومينووار رژيم در ماه‌هاي اخير در سايه طوفان الاقصي معرفي مي‌کنند. تايمز اسرائيل در اين خصوص نوشت انتظار مي‌رود رئيس آژانس امنيتي شين‌بت و رئيس ستاد ارتش اسرائيل نيز پس از تثبيت وضعيت امنيتي اسرائيل از سمت خود کناره‌گيري کنند.
گاردين نيز با اعلام اينکه انتظار مي‌رود رهبران سياسي امنيتي ديگري نيز استعفا دهند نوشت: «زمان استعفاها مشخص نيست، زيرا اسرائيل همچنان در حال مبارزه با حماس در غزه و نبرد با گروه شبه نظامي لبناني حزب الله در شمال است. تنش‌ها با ايران نيز در پي حملات بين دو دشمن به اوج خود رسيده است.» يائير لاپيد رئيس جريان اپوزيسيون رژيم صهيونيستي از استعفاي آهارون‌هاليوا رئيس شعبه اطلاعات نظامي ارتش اين رژيم استقبال کرد و از بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم خواست که راه اين ژنرال را در پيش بگيرد و استعفا کند. لاپيد استعفاي‌هاليوا را اقدامي ارزشمند و موجه خواند و گفت: بهتر بود نتانياهو نيز همين کار را مي‌کرد.
ضربه سنگين طوفان الاقصي
«آهارون‌هاليوا» پيش از اين و در جريان عمليات طوفان‌الاقصي و غافلگيري رژيم صهيونيستي با قبول مسئوليت خود گفته بود «از آن روز تا کنون، روز و شب آن روز سياه را به ياد دارم. من هر روز با درد وحشتناک جنگ زندگي خواهم کرد.»
عمليات بزرگ حماس اسرائيلي‌ها را حيرت زده کرد و بلافاصله سؤالاتي در مورد توانايي‌هاي اطلاعاتي و دفاعي اين کشور ايجاد کرد. واشنگتن پست سال گذشته گزارش داد که عليرغم اينکه اطلاعاتي در ماه آگوست مبني بر قريب الوقوع بودن يک حمله منتشر شد، هشدارها توسط رژيم صهيونيستي ناديده گرفته شد.
سردرگمي مقامات رژيم صهيونيستي پس از عمليات 7 اکتبر گمانه‌زني‌ها در خصوص استعفاي رئيس رکن اطلاعات نظامي اسرائيل و ديگر مقامات اين رژيم را در پي داشت. با اين حال شواهد نشان مي‌دهد عمليات وعده صادق و شکست حيثيتي و دفاعي صهيونيست‌ها کناره‌گيري بسياري از مقامات اسرائيلي
را اجتناب‌ناپذير کرد.
کد مطلب: 215015
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *