۰
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۸

غزه تجلی جنایت اشغالگران و حماس نماد مقاومت فلسطین

کرم محمدی
غزه تجلی جنایت اشغالگران و حماس نماد مقاومت فلسطین
بیش از یک ماه است فاجعه نسل‌کشی و مسابقه کشتار کودکان و زنان بی‌دفاع در باریکه غزه‌ توسط شقی‌ترین رژیم غاصب و نژادپرست صهیونیستی تحت حمایت‌های همه‌جانبه دنیای غرب در جریان است.
قبل از شروع این مسابقه مرگبار، راه ورود آب و برق و گاز و ارزاق عمومی بسوی بیش از دو میلیون انسان بسته شده است‌. بیش از یک ماه است خواب و استراحت و یک وعده غذای کافی، به آرزوی دست نیافتنی برای ساکنان جای جای غزه مبدل شده است‌. در این کارزار متوحشانه، قربانیان گاه نای راه رفتن و گریز چند قدمی‌ را از قاتلان خود ندارند‌.
پدران و پدربزرگ‌های این کودکان، افزون بر‌ ۷۵ سال است، درد و رنج آوارگی و قتل اعضای خانواده و غارت و سوزندان دست‌رنج خود و در نهایت غصب سرزمین آباء و اجدایشان را در برابر چشمان جهانیان و تمامی سازمان‌ها و نهادهای مدعی حقوق بشری به بدترین شکل ممکن شاهد بوده‌اند‌.
اینک فرزندان و نوه‌هایشان در سایه سرنيزه‌های خون آلود فرزندان و نوه‌های همان غاصبان و قاتلان خون‌ریزی که از هفت دهه پیش از اقصی نقاط جهان به فلسطین مهاجرت کرده‌اند، در محاصره تمام عیار قرار گرفته، بمباران و به شهادت می‌رسند‌.
بیش از یک ماه است، غزه مظلوم که قریب به‌ بیست سال به عنوان بزرگترین زندان روباز جهان لقب گرفته است، محل تاخت و تاز گرگ‌های درنده خوی و تحت حمایت ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است‌.
زندانبانان این زندان با بی‌رحمانه‌ترین شیوه و همانند حیوانات درنده به جان زندانیان افتاده‌اند‌. با کمال وقاحت وتاسف پیش پا افتاده‌ترین قواعد و مقررات و شئون انسانی را زیر پا نهاده و زندانیان را با بی‌رحمی تمام‌ سلاخی ‌می‌کنند‌.
بیش از یک ماه است غزه به بزرگترین میدان تیر جهان تبدیل شده است‌. در این میدان به جای سیبل، کودکان و زنان و مردان بی‌دفاع و محاصره شده فلسطینی قرار دارند‌.
با شلیک هر توپ و فرود هر بمب و موشکی، ده‌ها تن از آنان بسان برگ خزان نقش زمین شده و مجروح یا به شهادت ‌می‌رسند‌.
بیش از یک ماه است،‌ بزرگترین کوره آدم‌سوزی جهان در غزه برپا گردیده است‌. هزینه‌های سوخت این کوره را آمریکایی و‌ اروپایی‌ها اختصاص داده‌اند و روشن کردن آتش این کوره هم توسط خون‌ریزترین حیوانات انسان‌نما در روی زمین یعنی صهیونیست‌ها انجام ‌می‌گیرد‌.
زجه‌های کودکان و شیون مادران‌ فلسطینی و ویرانی خانه‌های آنها، این روزها به‌ بزرگترین تفریح اشغالگران صهیونیست و حامیانشان تبدیل شده است.
صدای غرش جنگنده‌های اهدایی آمریکا‌ به اشغالگران سرزمین فلسطین لحظه‌ای قطع نمی‌شود‌. حضور و جولان آنها در آسمان غزه، پیام‌آور مرگ، ویرانی، بی‌خانمانی، آوارگی و دربدری است‌. فانتوم‌های آمریکایی جغدهای شوم نیستی و نابودی ملتی هستند که جرم و گناه بزرگ و نابخشودنی‌شان مسلمان بودن آنهاست‌.
علاوه بر فرود بمب‌ها، شلیک مستقیم تانک‌های مرکاوا، توپخانه و ناوچه‌های نیروی دریایی شبانه روز و بدون وقفه در این خاک و خطه ماتم‌زده‌ ادامه دارد‌.
با فرود هر بمب و گلوله توپ و تانک و موشک‌های شلیک شده از ناوچه‌ها، هر آن روی منازل و مساجد و بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها و مدارس و‌.‌.‌. فرو می‌ریزند و لحظاتی بعد ده‌ها و صدها فلسطینی تکه تکه و غرقه در خون خویش مي شوند‌.
جنازه‌ها در زیر آوارها، میان کوچه‌ها و خیابان‌ها رها شده و مجروحان بدون کمترین امکانات پزشکی با مرگ دست و پنجه نرم ‌می‌کنند‌.
کودکان بی‌گناه و مظلوم فلسطینی، این گل‌های معصوم‌ پرپر شده اینک به جای آغوش پرمهر مادر، میزبان ترکش‌ها گردیده‌ و مادران این شیرخوارگان نیز خود در گوشه‌ای دیگر به خاک و خون خفته‌اند‌.
مدعیان دفاع از کرامت و حقوق انسان، همان‌هایی که با افتخار از تشکیل و اداره تشکل‌های حمایت از حیوانات سخن ‌می‌گویند، در برابر این همه خون‌ریزی و جنایت کم سابقه نه تنها اعتراضی بر نمی‌آورند، بلکه خود شریک بلاواسطه در جاری شدن حمام خون در غزه هستند‌.
اینک غزه سند شرمساری جامعه بشری و افول انسانیت مورد ادعای غرب است‌. غزه بزرگترین سند ناجوانمردی و خیانت پیشگی بسیاری از سران عرب است که این‌بار برای همیشه دروغ بودن‌ این ادعای آنها در صحنه عمل به منصه ظهور رسید‌.
قتل عام مردمان بی‌دفاع غزه واضح‌ترین دلیل بی‌کفایتی و ناکارآمدی اتحادیه عرب است‌. از این پس باید‌ آن را اتحادیه ننگ و عار و فرصت‌طلبی حکام عرب نام نهاد‌.
پس از شروع‌ کشتار بی‌سابقه ملت فلسطین، روسای جمهور و نخست وزیران و وزرای امورخارجه و دفاع آمریکا و اروپا در هنگامه قتل و کشتار زنان و کودکان فلسطینی، برای اعلام حمایت تمام قد از این رژیم اشغالگر، مکرر به سرزمین‌های اشغالی سفر کردند‌. آمریکایی‌ها علاوه بر ایجاد پل هوایی ارسال یکصد هواپیما انواع سلاح و مهمات، میلیارد‌ها دلار کمک مالی در اختیار قاتلان ملت فلسطین قرار دادند‌.
فرمانده نیروی هوایی آلمان در سفر به سرزمین‌های اشغالی، به عاملان ریختن خون بچه‌های فلسطینی، خون اهدا نمود و نشان داد که از منظر آنان فقط کسانی انسان هستند و از حق و حقوق برخوردارند که تسلط و سیادت صهیونیست‌ها را پذیرا باشند والا تمام حقوق و در راس آنها حق حیات از آنان سلب و باید بمیرند؟!
مشارکت مستقیم آمریکا و اروپا در ویرانی غزه و قتل عام بیش از ۱۱ هزار انسان بی‌گناه در این نقطه از جهان که بالغ بر ۶۰ درصد شهداء را کودکان و زنان تشکیل ‌می‌دهند، پرده نفاق را از چهره مدعیان دفاع از حقوق بشر برانداخت و آنان را بیش از پیش رسوا نمود‌.
تظاهرات و تجمعات ده‌ها هزار نفری در پایتخت‌های اروپایی و ایالات‌های مختلف آمریکا در مخالفت با شراکت دولتهایشان در جنایات هولناک غزه، بیانگر برافتادن پرده تزویر و ونقاب ریا از چهره سردمداران آمریکا و اروپا است‌.
مقامات سیاسی و نظامی اسرائیلی صراحتا ‌می‌گویند برای اعمال جنایت و ادامه آن هیچ محدودیتی ندارند‌. این یعنی چراغ سبز را از مرکز فرماندهی در ایالات متحده دریافت نموده‌اند‌. لذا در برابر دوربین تمام شبکه‌های خبری جهانیان خیلی راحت و بدون دغدغه بیمارستانها و آمبولانس را هدف قرار ‌می‌دهند!؟
شاید واضح‌ترین و بی‌پرواترین توضیح و تشریح چرایی حمایت تمام قد آمریکا از متجاوزترین و خون آشام‌ترین رژیم جهان را رابرت اف کندی جونیور‌ یکی از نامزدهای انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا گرفته است‌. وی در حساب توئیتری خود ‌می‌نویسد:
«اسرائیل برای آمریکا یک سنگر در خاورمیانه است‌.
اسرائیل برای ما تقریباً مانند داشتن یک ناو هواپیمابر در خاورمیانه و قدیمی‌ترین متحد ما در خاورمیانه است‌.
اگر اسرائیل نباشد، روسیه، چین و کشورهای بریکس پلاس ۹۰ درصد نفت جهان را کنترل خواهند کرد و این امر برای امنیت ملی آمریکا فاجعه‌بار خواهد بود‌.»
آری، تامل در این نوشته و همچنین مواضع کاملا جانبدارانه ایالات متحده آمریکا از رژیم خون‌ریز صهیونیستی، نشان ‌می‌دهد که حقوق بشر و کرامت انسانی و حتی بدیهی‌ترین آزادی‌هایش به پای منافع ایالات متحده آمریکا و توسعه‌طلبی‌ها و زیاده‌خواهی‌هایش باید قربانی شوند‌.
جنایات هولناک غزه نشان داد که ادعاهای غرب در ارتباط با آزادی حق حیات، آزادی بیان، حقوق بشر و‌.‌.‌.‌ سرابی بیش نیست‌. قضایای غزه سیاهه‌ای ننگین و واوراقی سیاه و مملو از مستندات غیر قابل انکار در دورویی و خباثت غربی‌ها و نشان‌دهنده و آشکارکننده معیارهای دوگانه غرب در موضوعات حقوق بشری است.
آنان نشان دادند که در مبانی حقوق بشری‌شان ملت‌های مظلوم و مسلمانان فلسطین جایی نداشته و اصولا حقی ندارند‌.
دست آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از آستین جنایتکارترین اشغالگران تاریخ در سرزمین غصب شده فلسطین بدرآمده و غزه را‌ زیر شدیدترین حملات شبانه‌روزی قرار داده تا ساکنان آن را در کوره‌های مدرن آتش سوزی ذوب نمایند‌.
شاید امروز بتوانند غزه را ویران و مقاومت را کاملا تضعیف نمایند اما مطمئن باشند که هیچ یک از دختران و پسرانی که این روزهای سیاه و قتل عام‌های گسترده را شاهد بوده‌اند در فردای زندگی خود به کمتر از مبارزه تا احقاق حق خویش تا پای شهادت رضایت نخواهند داد‌. آری حتی اگر تمام نیروهای رزمنده حماس و جهاد اسلامی بطور کامل در جای جای غزه دستگیر و به شهادت برسند، روزگاری نه‌چندان دور همین بچه‌هایی که پدران و مادران خود را در بمباران‌ها و گلوله‌باران‌ها از دست داده‌اند، جان برکف‌تر و بی‌باک‌تر از نسل امروز حماس به میدان مبارزه باز خواهند گشت‌.
حماس‌ یک نام‌ و عنوان و نماد مبارزه با اشغالگری است و این نماد افتخار همه فلسطینی‌ها است‌. در لحظاتی که این کلمات در حال نگارش هستند، اردوگاه جنین که تحت حاکمیت تشکیلات خودگردان فلسطین به رهبری محمود عباس است صحنه نبرد مظلومانه اما قهرمانانه رزمندگان فلسطینی با ارتش اشغالگر ‌می‌باشند و این نشان ‌می‌دهد که تفکر حماس که تفکر جهاد توام با شهادت‌طلبی و مبارزه با اشغالگری است، نابود شدنی نیست.
غزه بزرگترین میدان آزمایش وجدان بشریت مدرن در قبال جنایت علیه بشریت و پاکسازی قومی و نسل‌کشی آشکار و اجرای سیاست شیطانی سرزمین سوخته توسط صهیونیست‌ها است‌.
آری، غزه تجلی عینی تروریسم دولتی و جنایت رژیم اشغالگر صهیونیستی و سرو بلند قامت و نشانه زنده بودن روحیه مبارزه با اشغالگری است و حماس و جهاد اسلامی نماد مقاومت فلسطین هستند‌.
کد مطلب: 206215
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *