۰
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰

وضعیت هواشناسی امروز

سازمان هواشناسی از بارش‌های پراکنده و افزایش آلودگی در برخی استان‌ها خبر داد و برای استان‌های ساحلی دریای خزر هشدار صادر کرد.
وضعیت هواشناسی امروز
به گزارش مردم سالاری آنلاین، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های گیلان، و مازندران بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. امروزشنبه در ارتفاعات زاگرس جنوبی و جنوب استان فارس افزایش ابر و بارش پیش بینی شده است.
طی ۵ روز آینده در شهر‌های صنعتی تهران، کرج، اصفهان، اراک و تبریز پایداری نسبی هوا باعث افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه نیز در برخی مناطق جنوب شرق کشور وزش باد شدید دور از انتظار نیست. آسمان امروز و فردا تهران نیز صاف همراه با غبار محلی پیش بینی شده است.
توصیف سامانه: وزش باد توام با افزایش ارتفاع موج
نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی ۱ تا ۱.۵ متر و در مناطق دور از ساحل تا ۲ متر

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای خزر، در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان.
اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناور‌های سبک، تفریحی و نیمه سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناور‌ها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تأسیسات دریایی.

توصیه: خودداری از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، ممنوعیت شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی، جمع آوری تور‌های صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی.
کد مطلب: 185562
برچسب ها: هواشناسی آب و هوا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *