۰
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۰

طوفان زرد سپاهان در آسيا

محمد حسين يزدی
سپاهان که با حکم afc  از ديدار جنجالي مقابل الاتحاد عربستان روزهاي خوبي را پشت سر نمي‌گذاشت فوتبالي  فراتر از انتظار مقابل نماينده ازبکستان داشت و با بردي پرگل اين تيم را نابود کرد.
طوفان زرد سپاهان در آسيا
گروه ورزشی-محمد حسين يزدی: سپاهان که با حکم afc  از ديدار جنجالي مقابل الاتحاد عربستان روزهاي خوبي را پشت سر نمي‌گذاشت فوتبالي  فراتر از انتظار مقابل نماينده ازبکستان داشت و با بردي پرگل اين تيم را نابود کرد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،پيروزي 9 بر صفر سپاهان برابر آلماليق سومين برد قاطع ليگ قهرمانان آسيا و قاطع‌ترين پيروزي يک تيم ايراني درتاريخ اين رقابت‌ها است.
فرشاد احمدزاده، عيسي آل‌کثير(2 گل)، محمدجواد حسين‌نژاد(2گل)، رامين رضاييان، محمد قرباني، رضا اسدي و شهريار مغانلو گلزنان طلايي‌پوشان در اين ديدار بودند.
گفتني است در اين مسابقه سپاهان به دليل محروميت انضباطي از سوي کنفدراسيون فوتبال آسيا ناچار شد در ورزشگاه آزادي ميزبان رقيب ازبکستاني خود باشد و هواداران اين باشگاه به ناچار به تهران آمدند.
سپاهان با اين پيروزي 7 امتيازي شد و به دليل تفاضل گل بهتر، بالاتر از نيروي هوايي عراق و پس از الاتحاد 10 امتيازي، در رده دوم قرار گرفت. در ديگر مسابقه اين گروه نيروي هوايي موفق شد با نتيجه دو بر صفر الاتحاد را شکست ده
سپاهان بعد از کسب اين پيروزي پُر گل خود را براي روز 21 آبان ماه سال جاري و تقابل با پرسپوليس در هفته دهم ليگ برتر آماده مي‌کند.
از زمان شروع  ليگ قهرمانان آسيا، تاکنون بازي‌هاي زيادي برگزار شده و نکته عجيب آن اين است که پيروزي 9 گله سپاهان برابر نماينده ازبکستان قاطع‌ترين و پرگل‌ترين بازي اين مسابقات نبوده است. اين رکورد براي اولين بار در سال 2004 شکست شد؛ جايي که سئونگنام ايلهواي کره‌جنوبي که اکنون در سطح دوم فوتبال کره‌جنوبي(کي‌ليگ 2) قرار دارد، توانست پرسيک اندونزي را 15 گل درهم بکوبد. 2 سال بعد يعني در سال 2006 نيز گامبا اوزاکا اين رکورد را تکرار کرد و در خانه با نتيجه 15 بر صفر دانانگ ويتنام را با شکست سنگيني بدرقه کرد.
بعد از اين دو پيروزي 15 بر صفر، برد 9 بر صفر سپاهان برابر آلماليق، سومين برد قاطع تاريخ ليگ قهرمانان آسيا بوده است. همچنين تيم‌هايي چون چونبوک هيونداي کره‌جنوبي و چانگچون ياتاي چين نيز موفق شده بودند در سال‌هاي 2021 و 2010 حريفان خود را با به ثمر رساندن 9 گل شکست دهند. همچنين در رکورد بيشترين گل‌هاي زده شده در يک بازي ليگ قهرمانان آسيا، پيروزي 9 بر صفر سپاهان ششمين بازي پرگل اين رقابت‌ها است و پيروزي 15 بر صفر تيم‌هاي گامبا اوزاکا و سئونگنام برابر حريفان خود در صدر پرگل‌ترين بازي‌هاي تاريخ ليگ قهرمانان آسيا نيز هست.
کنفدراسيون فوتبال آسيا بعد از اين برد بزرگ نماينده ايران نوشت: سپاهان در يک بازي بزرگ و نمايش خيرکننده اي از خود به نمايش گذاشت و آلماليق ازبکستان را با نتيجه 9 بر صفر درهم کوبيد.
سپاهان با بي رحمي تمام اين پيروزي بزرگ را کسب کرد و به نوعي به ساير رقبايش در گروه هشدار داد. سپاهان با اين برد بزرگ به رده دوم جدول صعود کرد تا شانس صعود به مرحله بعد شود. پيروزي سپاهان برابر آلماليق قاطع‌ترين پيروزي يک تيم ايراني در مسابقات ليگ قهرمانان است و بعد از آن، پيروزي 6 بر صفر فولاد برابر القادسيه در سال 2006 در رده بعدي قرار دارد.
کد مطلب: 205997
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *